تماشا کنید؛ چاپگر سه بعدی Cubibot در دسترس کاربران خانگی

چاپگر سه بعدی دیگر یک دستگاه لوکس و دور از دسترس نیست و به لطف چاپگر سه بعدی Cubibot به زودی هر کسی می‌تواند از این سحر و جادی قرن بیست ویکم در خانه خود استفاده کند.

تماشا کنید؛ چاپگر سه بعدی Cubibot در دسترس کاربران خانگی

شرکت نوپای Cubibot کوچک‌ترین چاپگر سه بعدی جهان در ابعاد ۲۵۴ × ۲۵۴ × ۲۵۴ میلی‌متر را ساخته است و اکنون در حال پیش فروش این محصول و جذب سرمایه در سایت Kickstarter است.

بر اساس اعلام سایت Kickstarter، تقریباً نیم ساعت پس از راه اندازی کمپین، پرینتر سه بعدی Cubibot توانست بیش از ۱۵۰ هزار دلار سرمایه جذب کند و اکنون سرمایه جذب شده به بیش از ۵۰۰ هزار دلار از ۱ هزار ۷۰۰ متقاضی افزایش پیدا کرده است.

چاپگر سه بعدی Cubibot قرار است به قیمت پایه ۱۴۹ دلار و همراه با اپلیکیشن مخصوصش روانه بازار شود.

آریا نور آذر یکی از بنیانگذاران Cubibot در مرکز نوآوری سن دیگو گفت: «ما دو  سال و نیم قبل ساخت چاپگر سه بعدی Cubibot را با هدف ایجاد دسترسی عمومی به این فناوری آغاز کردیم. این محصول کاربردی‌تر، دقیق‌تر، ایمن‌تر و راحت‌تر از پرینترهای سه بعدی دیگر است و این امکان را به کاربران عادی می‌دهد تا به راحتی از آن استفاده کنند. در واقع اگر شما قادر هستید از یک پرینتر عادی استفاده کنید به همان سادگی هم می‌توانید چاپگر سه بعدی Cubibot را به کار گیرید».

وی با بیان اینکه پرینتر طراحی شده کوچک و قابل استفاده در هر فضایی است، افزود: این دستگاه دارای یک پلتفرم کاملاً هوشمند و اتوماتیک است، ضمن آنکه توانایی چاپ با مواد مختلفی چون PLAs، ABS، نایلون و غیره را داراست؛ به عبارتی تنها کاری که شما برای استفاده از این چاپگر سه بعدی باید انجام دهید، این است که آن را به برق بزنید و روی کلمه چاپ کلیک کنید.

چاپگر سه بعدی Cubibot دارای رزولویشنی بین ۵۰ تا ۳۰۰ میکرون و سرعت چاپ ۸۰ میلی متر در ثانیه است. ضمن آنکه یک نرم افزار به نام CubiSoft همراه با این دستگاه ارائه می‌شود که مبتنی بر وب بوده و به کاربر اجازه می‌دهد تا به آسانی شیء مورد نیاز خود را طراحی و چاپ کند.

این چاپگر سه بعدی که به گفته سازندگانش مقرون به صرفه، کاربردی، هوشمند و ایمن است، در فوریه ۲۰۱۸ برای کسانی که آن را پیش خرید کرده‌اند، فرستاده می‌شود.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد