اجزای تشکیل دهنده ی یک دستگاه پرینتر

دستگاه پرینتر یا چاپ‌گر یک قسمت جانبی رایانه می‌‌باشد‌، که به طور اصولی متن و عکس دلخواه شما را بریک کاغذ معمولی چاپ می‌کند و دستگاهی بسیار کاربردی است.

اجزای تشکیل دهنده ی یک دستگاه پرینتر

اجزای تشکیل دهنده ی یک دستگاه پرینتر عبارتند از:

درام:درام قطعه ای اصلی دستگاه پرینتر بوده است، که قابلیت انتقال دهی تصویر به کاغذ توسط جوهر افشان را دارا است. درام توسط  یک پوشش هاله ای بار مثبتی را در خود قرار می‌دهد.

 درام از نظر ظاهری شبیه به استوانه ای است‌ و از مواد آلی با جنس سلنیوم تشکیل شده است.

تونر:تونریک پودر با خاصیت فشردگی بالا توسط غلظت زیاد می‌باشد، به گونه ای که پودر تونر بر سطح درام پخش می‌شود، و کیفیت دستگاه ‌پرینتر به منظور چاپ متن را بالامی‌برد. بهتر است تونر در دمای زیر 40 درجه نگهداری شود.

تونر_پرینتر

 

 

ابزار مورد نیاز در جهت شارژ کارتریج چیست؟

کیفیتی که در چاپ دستگاه‌پرینتر قابل مشاهده است. توسط جوهر و تونر بیان می‌‌شود، تا یک کاغذ توسط جوهر تونر و فیگورینگ گرمای لازم برای تثبیت را مشخص کند.

آموزش شارژ کارتریج مرحله به مرحله:

برای شارژکاتریجکافی است‌، لایه پوششی که در تعمیر دستگاه پرینتر مشاهده می‌شود را کنار بزنید تا قسمت درام که حالت دنده ای دارد ظاهر شود. سپس قسمت سفید درام قادر به خارج سازی است، تا تونر توسط جوهر افشانی وارد قسمت خالی شود‌. نوک تیز مخصوص مانع از بروز ضایعات جوهر به بیرون و بدنه حین تعمیر دستگاه پرینتر می‌شود و فنر مربوطه خارج شده تا برای شارژ کردن کارتریج از پلاستیک استفاده شود‌. قیمت شارژ کارتریج بستگی به نوع خدمات ارائه شده دارد.

تعمیر دستگاه ‌پرینتر چگونه انجام می‌شود؟

قسمت اساسی دستگاه پرینتر هد و کارتریج است، به گونه ای اگر هد خراب شود. دستگاه‌ پرینتر متوقف می‌شود، زیرا حساسیت بالای دستگاه پرینتر باعث بروز آسیب به برد دستگاه می‌شود. هد دارای یک قسمت محرکی در دستگاه پرینتر به عنوان جابه جاکننده است. هد دارنده ی یک سنسور قدرت تشخیص و انتقال دیتا می‌باشد که برای افزایش طول عمر هد کافی است. 

درام_پرینتر

 

نکات مهم خرید دستگاه پرینتر که باید به آن توجه کنید:

معیارهای اصولی که یک دستگاه پرینتر را باکیفیت جلوه می‌کند، نوع چاپ و قدرت میزان چاپ دستگاه است. هر قدر که سرعت چاپ یک دستگاه پرینتر، بالا باشد میزان کیفیت آن به درستی شناسایی می‌شود. معیار اصلی قیمت گذاری دستگاه پرینتر سرعت و نوع پرینتر می‌باشد، که محاسبه سرعت چاپ در دقیقه توسط ppm محاسبه و بیان می‌شود طوری که مشخص کننده قدرت توانی یک دستگاه پرینتر است، و کارتریج اصلی ترین قطعه دستگاه پرینتر نیاز به شارژ و نگهداری ویژه ای  دارد، و طبق اصولی که دارا است باید نگهداری شود. پس دستگاه پرینتری که هزینه شارژ کارتریج آن به صرفه است بهترین پرینتر با قیمت مناسب برای خرید است.

 

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع پرینترها و قطعات پرینترها به بخشفروشگاه سایت بازار چاپ ایران مراجعه کنید .

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
تهیه ملزومات نمایشگاهی

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد