17:46 - 1399/10/22
آگهی های مرتبط

آشنایی با طلاکوبی سرد و گرم

طلاکوب یا چاپ داغ، از قرن نوزدهم به عنوان یک شاخه چاپ صنعتی شناخته شده است. طلاکوب به دو دسته طلاکوب گرم و سرد تقسیم بندی شده است .

آشنایی با طلاکوبی سرد و گرم

معرفی طلاکوب گرم و سرد:

طلاکوب به تنهایی توسطورقه های طلاتحت تاثیر فشار بالا روی صفحه مورد نظر چاپ می ‌شود. چاپ طلاکوب به دو صورت طلاکوب گرم و سرد می‌باشد که روند تولید متفاوتی دارند.

طلاکوب گرم:طلاکوب گرم، نیاز به فشار و حرارت بالایی دارد تا بتواند یک لایه ورقه طلا را روی یک صفحه پلی استری منطبق کند و هرچه فشار بالاتر باشد دو صفحه به خوبی به هم می‌چسبند این چسبندگی تنها با انتقال حرارت بالا ایجاد می‌شود، که جلوه زیبایی را به طلاکوب گرم می‌دهد همینطور کیفیت بالایی هم دارد.

چاپ طلاکوب های گرم نماد دار زمان بالایی نیاز دارد زیرا کلیشه ای که طرح را ایجاد می‌کند حداقل 2 الی 3 میل بوده است. بهترین مزیت چاپ طلاکوب نمادار پاک نشدن آن است، زیرا چاپ طلاکوب های مشابه، با گذشت زمان سریع پاک می‌ شوند.

طلاکوب سرد:طلاکوب سرد توسطکلیشهی 3 میل طرح مورد نظر را بر صفحه ایجاد می‌کند، تا ورق طلا به قسمت هایی که فاقد چسب می‌باشند نچسبد، بلکه قسمتی که چسبندگی دارد، طلای طراحی شده توسط کلیشه را به خود جذب کند، زیرا نیاز به حرارت ندارد، به همین خاطر بیشتر این نوع ازطلاکوبیبر روی سطوحی چون: فوم، چرم، کاغذ و… انجام می‌شود.

نمونه طلاکوبی

مقایسه و خرید انواع دستگاه طلاکوب


تفاوت طلاکوب سرد و طلاکوب گرم:

طلاکوبهای سرد، قیمت بیشتری نسبت به طلاکوب های گرم دارند زیرا فاقد رول گرم و فشارهای حرارتی می ‌باشند. در پروسه طلاکوب گرم قبل از دریافت حرارت، سطح مورد نظر باید برجستگی لازم را داشته باشد. از نظر بررسی کیفیت و مقاومت، طلاکوب گرم مقاومت بالایی دارد زیرا در برابر ضربات پی درپی سیستم، سطح مورد نظر برجستگی و فرورفتگی لازم را برای بالابردن دقت در چاپ به دست آورده است تا جلوه ی زیبایی داشته باشد. به همین علت بیشتر برای کارهای لوکس و شیک از طلاکوب گرم استفاده می‌شود.

دستگاه طلاکوب 135r
دستگاه طلاکوب SG135R

 

روش اعمال‌چاپ طلاکوب برجسته:

چاپ طلاکوب برجسته بیشتر بر روی سطوح کاغذی انجام می ‌شود، تا کار جلوه ی هنری خوبی داشته باشد. از چاپ طلاکوب برجسته به عنوان تشکیل یک لوگو یا حروف نماد دار استفاده می‌ شود زیرا در این روند دقت و کیفیت کار اهمیت بالایی  دارد. در چاپ طلاکوب برجسته، رنگ های متفاوتی چون: قرمز، آبی، طلایی و… نیز وجود دارد که بسته به سلیقه هر فرد بیشتر از رول فلزی با عرض حداقل 80 سانتی متری برای پوشش دهی استفاده می‌شود. کلیشه برای ارائه حروف نماد دار در چاپ برجسته از ابعاد مختلفی چون 18*13 کوچکترین و 25*20 بزرگترین استفاده می‌ شود.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد