02:44 - 1399/10/28
آگهی های مرتبط

نقش پرس هیتر در دستگاه های فتوکپی

پرس هیتر در دستگاه فتوکپی، پرینتر و پلاتر مشترک است. این قطعه کوچک است اما کار بسیار مهمی انجام میدهد و وظیفه آن تثبیت تونر می باشد.

نقش پرس هیتر در دستگاه های فتوکپی

پرس هیتر:

پرس هیتر یا پرس فیوزینگ قطعه دو قسمتی داخل هیتر است که در این مقاله سعی داریم کمی با ان اشنا شویم.

 

قطعات پرس فیوزینگ:

پرس فیوزینگ یا پرس هیتر یک قطعه قابل تعویض است و از دو بخش چسبیده به هم ساخته شده است، رولر گرمایی و لامپ تخلیه  که در ادامه هر کدام را توضیح خواهم داد.

رولر گرمایی:از دو جفت غلتک ساخته شده، یکی از این غلتک ها استوانه ای توخالی است و غلتک دیگر دارای رویه پلاستیکی می باشد. غلتک تو خالی وظیفه تولید گرما و غلتک دیگر وظیفه وظیفه ی فشرده سازی تونرها را روی کاغذ دارد.

لامپ تخلیه:نام دیگر لامپ تخلیه ای که داخل پرس هیتر است، لامپ کوارتز نیز می باشد این لامپ حرارت دادن را تسهیل می کند، شکل قوس مانند دارد که در داخلش انبوهی از بخار جیوه است.

پرس فیوزینگ ریکو

 

وظایف پرس هیتر چیست؟

وقتی که در فرایند چاپ کاغذ به پرس هیتر می رسد لامپ های کوانتومی رولر گرمایشی بالایی دما را به میزان بسیار زیادی بالا می برند و این امر باعث ذوب شد تونر های موجود ایجاد متن یا تصویر روی کاغذ می شود هر چه مدت زمان بیش تری طول بکشد برای گرم شدن پرس هیتر مدت زمان تایپ هم به همان میزان کاهش پیدا می کند.

برنامه ریزی دستگاه های فتوکپی، پرینتر و... به گونه ای است که فرایند فیوزینگ یا فرایند ذوب شدن تونر ها در یک زمان انجام شود.

 

آیا پرس هیتر نیازمند تعویض است؟

دو غلطکی که داخل پرس هیتر هست بیش تر از بخش های دیگر نیازمند تعویض می باشد، برای تعویض این قطعه دو راه برای شما وجود دارد :

  1. تعویض کل فیوزینگ
  2. تعویض رول های داخل ان

هم قطعات پرس هیتر در بازار وجود دارد و هم پک کامل پرس هیتر که درصورت نیاز به راحتی می توانید تهیه کنید.

 

 

نگهداری از پرس فیوزینگ:

حتما سعی کنید حواستان به ولتاژ برق ورودی به دستگاه چاپگرتان باشد و این نکته حائز اهمیت است که اگر برق ورودی به دستگاه قدرت کافی نداشته باشد فرایند چاپ ناقص انجام می شود.

اختلال در فرایند گرم شدن پرس هیتر هم زیاد گرم شده و هم گرم نشدن پرس هیتر می تواند باعث ایجاد اختلال در کارتان شود. اگر شما بیش از اندازه از دستگاه خود استفاده کنید این اختلال به وجود خواهد امد.

تجمع تونر یکی دیگر از اختلالات این دستگاه می تواند باشد، ذرات تونر و گرد و غبار با چسبیدن به فیوزینگ باعث ایجاد خطوط اضافه رو برگه های چاپی شما خواهند شد. به محض مشاهده چنین موردی باید پرس هیتر دستگاه خود را تعویض کنید.

 

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع پرس هیتر و  مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایران مراجعه کنید .

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد