20:26 - 1399/11/07
آگهی های مرتبط

جوهر سابلیمیشن چیست؟

برای چاپ سابلیمیشن ما نیاز به فرایند تصعید داریم پس جوهر سابلیمیشن هم باید دارای ویژگی تصعید باشد (تصعید یعنی تبدیل بخار به جامد به صورت مستقیم). تصعید جوهرسابلیمیشن نیاز به حرارت بالایی دارد به همین دلیل افرادی که کارگاه چاپ روی پارچه دارند انتخاب این نوع جوهر وچاپ آن روی پارچه کارکمی سختی به نظر می رسد.

جوهر سابلیمیشن چیست؟

جوهر سابلیمیشن:

نحوه تصعید جوهر سابلیمیشن به این صورت است که بعد قرار گرفتن در جای مخصوص خود در دستگاه چاپ با ایجاد فشار و حرارت جوهر مورد نظر به صورت مستقیم به گاز تبدیل شده و بعد از آن با تبدیل شدن به جامد روی کاغذ یا متریال چاپ مورد نظر فرایند چاپ را به پایان می رساند.

جوهر های سابلیمیشن موجود در بازار دارای 6 رنگ می باشند (زرد، قرمز، آبی، مشکی، صورتی و آبی کمرنگ). انتخاب جوهر دارای کیفیت خوب در چاپ باعث ایجاد طرح یا نوشته با کیفیت روی متریال چاپ مورد نظر خواهد شد.

 

ویژگی هایجوهر سابلیمیشن:

  • در برابر حرارت باید مقاومت داشته باشد و دمای بالا باعث تغییر رنگ آن نشود.
  • جوهر سابلیمیشنمرغوب باید توانایی تصعید بالایی داشته باشد و به طور مستقیم به جامد تبدیل شود جوهر نامرغوب توانایی تصعید پایینی دارد وممکن است کمی در حین فرایند تبدیل مایع شود و باعث خراب شدن کیفیت چاپ شود.
  • ماندگاری جوهر سابلیمیشن مرغوب بسیار بالاست. زیرا این جوهر اگر روی پارچه چاپ شود ممکن است در معرض شست و شو قرار گیرد و همین امر باعث می شود که ما در هنگام انتخاب جوهر سابلیمشن به ماندگاری این جوهر توجه ویژه ای داشته باشیم.
  • جوهر سابلیمیشن مرغوب دارای ذرات تشکیل دهنده ریزی می باشد زیرا بزرگ بودن ذرات تشکیل دهنده باعث گیر کردن ان ها در هد دستگاه شده و موجب آسیب به دستگاه چاپ می شود هم چنین وجود ناخالصی در جوهر نیز موجب آسیب به هد و هم چنین پایین آوردن کیفیت چاپ می شود.
  • نرخ انتقال جوهر سابلیمیشن مرغوب باید بالا باشد که بتواند به راحتی از کاغذ سابلیمیشن به روی سطح مورد نظر منتقل شود.
  • مارک جوهر سابلیمیشن و اصل بودن درکیفیت چاپ بسیار موثر همیشه سعی کنید از مارک جوهر سازگار با دستگاه چاپ خود استفاده کنید.
جوهر سابلیمیشن

 

انواع جوهر سابلیمیشن:

دو نوع کلی جوهر سابلیمیشن در بازار موجود است

جوهر سابلیمیشن سالونت که دارای پایه روغن است یعنی رنگ دانه های جوهر در نوع خاصی از روغن شناورند.

نوع دیگر جوهر سابلیمیشن دارای پایه آب است و رنگدانه های در آب معلق می باشند.

جوهر های سابلیمیشن دارای پایه آبی به علت وجود آب درون آن ممکن است باعث خیس شدن وچروک شدن سطح چاپ مورد نظر شما شود.درضمن این نوع جوهر ها ویژگی خوبی دارند آن هم این است که در هنگام استفاده از آن ها هیچ بویی ایجاد نمی شود و شما در کارگاهی که از این نوع جوهر استفاده می کنید نیاز به تهویه ندارید.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد