20:58 - 1399/11/07
آگهی های مرتبط

مشکلات کاغذ کش دستگاه فتوکپی

عملیات کپی کردن با دستگاه فتوکپی  شامل یک سری فرایند های الکتریکی و مکانیکی است.که یک بخش از فرایند های مکانیکی ان مربوط به قطعه ای است به نام کاغذ کش است. این قطعه مسئول ورود و خروج کاغذ است

مشکلات کاغذ کش دستگاه فتوکپی

کاغذ کش دستگاه فتوکپی:

کاغذ کشاز سه قسمت ساخته شده است:

کاغذ کش ورودی که در اصطلاح تخصصی پیکاپ رولر نام دارد و وظیفه کشیدن کاغذ سفید را به داخل دستگاه برای انجام فرایند چاپ دارد.

بخش میانی کاغذ کش وظیفه هدایت کاغذ به سمت فیوزینگ و اماده سازی کاغذ برای انجام عملیات کپی و تونر ریزی است.

و بخش اخر کاغذ کش که مربوط به کشیدن کاغذ به سمت بیرون است، بعد از تمام شدن فرایند کپی کاغذ را به سمت بیرون دستگاه هدایت می کند تا در دسترس ما قرار گیرد.

 

مشکلات مختلفکاغذ کش دستگاه فتوکپی:

  1. شکستن یکی از قسمت های آن در اثر فشار یا ضربه و یا استفاده بیش از حد و فرسودگی که در صورت شکستن هر قسمت ازکاغذ کش دستگاه فتوکپیامکان انتقال برگه ممکن نیست و نیاز به عوض کردن ان قسمت و یا کل کاغذ کش داریم.
  2. جمع شدن گرد و غبار در قسمت های مختلف کاغذ کش که با یک گرد گیری اصولی می توان به راحتی این ایراد را رفع کرد و مجدد از این قسمت به درستی استفاده کرد.
  3. کثیف شدن و یا فرسوده شدن لاستیک کاغذ کش( اگر شما به روی کاغذ های خروجی از دستگاه فتوکپی خود رد سیاهی مشاهده می کنید این به این معنی است که کاغذ کش دستگاه فتوکپی شما حالت کشسانی خود را از دست داده و زمان تعویض آن فرا رسیده است. یعنی که فشار به کاغذ کاملا وارد می شود ولی چون لاستیک خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده نمی تواند کاغذ را منتقل کند.این ایراد با عوض شدن لاستیک کاغذ کش به راحتی قابل حل شدن و استفاده مجدد از کاغذ کش می باشد.)
  4. مشکل بعدی در کاغذ کش دستگاه فتوکپی خراب شدن موتور(در دستگاه های جدید) یا کلاچ (در دستگاه های قدیمی تر)کاغذ کش می باشد که در این صورت کاغذ اصلا جا به جا نمی شود و امکان کپی کردن نیست.
  5. به هم خوردن تایم کاغذ کش هم یکی از موارد نادر خرابی کاغذ کش است که باعث می شود کاغذ کش در زمان مناسب کاغذ را جا به جا نکند و فرایند کپی به درستی انجام نپذیرد.
  6. هر یک از این مشکلات باعث کار نکردن کاغذ کش و یا گیر کردن کاغذ در آن شود که در صورت مشاهده چنین مشکلاتی باید سریع تر یک کاغذ کش نو برای دستگاه فتوکپی خود خریده و آن را جایگزین کاغذ کش خراب در دستگاه کنیدو یا اقدام به تعمیرقطعه خراب شده کنید .(سعی کنید اگر خود مهارتی در تعویض و یا تعمیر کاغذ کش ندارید تعویض آن را به فرد متخصص آن بسپارید.)

 

انواع کاغذ کش:

معمولا دردستگاه های فتوکپیدو نوع کاغذ کش قرار خواهند داد:

  1. کاغذ کش دستی
  2. کاغذکش کاستی

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد