12:32 - 1399/11/09
آگهی های مرتبط

مقایسه انواع جوهرهای چاپ

جوهر های پرینتر انواع مختلفی دارند مانند جوهر سابلیمیشن، بیسید و پیگمنت از بین این سه مورد جوهر سابلیمیشن دارای ماندگاری بهتر و طولانی تری می باشد. (جوهر پرینتر و جوهر پلاتر شباهت های زیادی به هم دارند)

مقایسه انواع جوهرهای چاپ

مقایسه انواع جوهرهای چاپ:

 

جوهر پرینتر:

 جوهر های پرینتر انواع مختلفی دارند مانندجوهر سابلیمیشن، بیسید و پیگمنت از بین این سه مورد جوهر سابلیمیشن دارای ماندگاری بهتر و طولانی تری می باشد. (جوهر پرینتر و جوهر پلاتر شباهت های زیادی به هم دارند)

جوهر سابلیمیشن به دو صورت در بازار موجود می باشد یک نوع آن که پایه روغنی دارد و نوع دیگر دارای پایه ابکی است.

جوهر سابلیمیشن پایه ابکی، جوهری است که درپرینتر جوهر افشانمورد استفاده قرار می گیرد و نوع دیگر این جوهر که دارای پایه روغنی است در پلاتر های جوهر افشان بیش تر مورد استفاده قرار می گیرد.

از انواع جوهر های پرینتر می توان برای چاپ روی انواع مختلف متریال استفاده کرد برای مثال از جوهر سابلیمیشن برای چاپ روی ظورف وپارچه و... استفاده میشود.

 

جوهر فلت بد:

جوهر های فلت بد به دو دستهاکوسالونتویوویتقسیم می شوند که هر کدام از این ها در دستگاه چاپ فلت بد مخصوص خود مورد استفاده قرار می گیرند.

جوهر فلت بد اکوسالونت:جوهر فلت بد بستگی به نوع دستگاه چاپی که انتخاب می کنید انواع مختلفی دارد،مثلا اگر شما دستگاه چاپ فلت بد اکوسالونت را انتخاب کنید باید پروسه چاپ طولانی را طی کنید مثلا قبل از چاپ مایعی بی رنگ روی سطح اسپری کنید و بعد از چاپ باید مدت زمانی حدود یک الی دو ساعت صبر کنید برای خشک شدن جوهر روی متریال چاپ و از معایب این نوع جوهر و دستگاه چاپ این است که توانایی چاپ رنگ سفید را ندارند و هم چنین برای چاپ برجسته نمی توانیم از این دستگاه استفاده کنیم.

جوهر فلت بد یو وی:جوهر فلت بد یو وی در دستگاه چاپ فلت بد یو وی مورد استفاده قرار می گیرد و این جوهر و دستگاه برتری هایی نسبت به دستگاه چاپ فلت بد اوکوسالونت دارد مانند امکان چاپ برجسته روی متریال چاپ (شیشه، فلز و....) و سرعت و کیفیت چاپ بهتر و هم چنین سرعت خشک شدن جوهر نیز از برتری این نوع دستگاه و جوهر مخصوصش می باشد.

 

جوهر بنر:

جوهرهای بنر مانند انواع جوهر های چاپ دارای دو نوع مختلف می باشند.

جوهر بنر سالونت:این جوهر به دلیل لطمه ای که به سلامت افراد میزند امروزه مکتر مورد تقاضا قرار می گیرد ماده اولیه ساخت این نوع از جوهر بنر مواد آلی می باشند.

جوهربنراکوسالونت: این نوع از جوهر مورد استفاده در چاپ بنر مانند جوهر چاپ فلت بد اکوسالونت لازم است که قبل چاپ روی متریال چاپی مورد نظر مایعی بی رنگ اسپری شود (لمینیت). 

 

مرکب چاپ افست:

مرکب چاپ افست حاصل از ترکیب آب و چربی به میزان دقیقی می باشد، تهیه مرکب چاپ افست نیازمند تجربه بالایی است.

در دستگاه های چاپ دیگر به راحتی با خرید جوهر و ریختن جوهر در جای مناسب می توان فرایند چاپ را اغاز کرد اما در دستگاه های چاپ افست برای ایجاد مرکب مورد نیاز، نیازمند فردی با مهارت هستیم که با مخلوط کردن آب و مرکب و الکل و متریال دیگر مرکب با کیفیتی را تهیه کند و سپس در اختیار دستگاه چاپ افست قرار دهد البته دستگاه های جدید خود بخشی به نام یخچال دارند که این کار را انجام می دهد اما باز هم نیاز به مراقبت از این قسمت از دستگاه چاپ افست هست.

درصورت کم یا زیاد شدن مواد افزودنی برای تهیه مرکب ممکن است باعث خراب شدن کل مواد شود و نتوان فرایند چاپ را با آن مرکب انجام داد.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد