15:30 - 1399/12/05
آگهی های مرتبط

بررسی انواع کاغذ

انتخاب کاغذ مناسب برای پروژه چاپی مدنظرتان کیفیت محصولات و خدمات را بالا میبرد . با اینحال کاغذها ویژگی های متفاوتی دارند که باید برای انتخاب بهتر به آنها هم توجه کنید مانند اندازه ، شفافیت ، تیرگی ، وزن و پوشش .

بررسی انواع کاغذ

برای هر چاپی که مدنظر است نوع خاصی از کاغذ وجود دارد که باید مناسب کار باشد :

با وجود انواع مختلف کاغذ و اندازه های مختلف در بازار ، تعیین اینکه کدام یک از آنها می تواند با چاپگر شما برای دستیابی به چاپ با کیفیت بالا استفاده شود دشوار است. شما باید کاغذی را انتخاب کنید که برای ارائه محتوای بصری و متنی پروژه یا طراحی گرافیکی شما مناسب باشد .انتخاب از بین انواع کاغذهای ارائه شده همیشه آسان نیست ، انواع کاغذ با خواص کاملاً متفاوت. هر نوع کاغذ دارای یک وزن ، پردازش ، شفافیت ، ظاهر ، وزن ، ضخامت ، سطح مات بودن ، احساس و دوام است یعنی با طیف وسعی از انواع کاغذ و ویژگی ها روبرو هستید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مقاله باسایت بازار چاپ ایرانهمراه باشید:

 

چرا کاغذ مهم است؟

انتخاب بهترین نوع کاغذ برای پروژه شما با درک اینکه چرا کاغذ یک عنصر مهم است شروع می شود. مشتریان شما کیفیت بازاریابی شما را با کیفیت محصولات و خدمات شما برابر می دانند ، بنابراین داشتن یک کار چاپی با کیفیت بالا نشان می دهد شما یک کسب و کار با کیفیت بالا دارید که محصولات ، خدمات و پشتیبانی مشتری با کیفیت بالا را ارائه می دهد - که در خرید تأثیر می گذارد. 

 

انواع کاغذ :

انواع متنوعی ازکاغذدر بازار وجود دارد که با کاربردهای خاص یا صنعت هدف سازگار است. هر نوع از نظر ترکیب ، تولید و نحوه استفاده دارای خصوصیات خاصی است. قبل از انتخاب مواد برای یک پروژه مهم است که با هر یک از آنها آشنا شوید

 

كاغذ كتاب :

همانطور که از نام آن پیداست ،  نوعی کاغذ است که عموماً در چاپ و انتشار کتاب  مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاغذ روزنامه:

کاغذ روزنامه ، همانطور که از نامش پیداست ، برای چاپ روزنامه استفاده می شود. چرخه زندگی آن کوتاه است ، به طور معمول یک روز ، به دلایل واضح. به همین دلیل ، کیفیت مواد نیازی به بالا نیست و کاغذ با خمیر مکانیکی حاوی باقی مانده تولید می شود ، زیرا کاغذ نیازی به سفید نیست. این به ندرت رنگی است ، اگرچه اگر رنگ باشد با استفاده از توده مردن اعمال می شود.

با توجه به این کیفیت پایین ، اتمام جوهر خطرناک نیست (به عنوان مثال ، در چاپ عکس های با وضوح کم یا در جوهر ، که دارای رنگ مات است ، این مورد قابل توجه است). خواص مکانیکی مقاله نیز عملاً وجود ندارد ، و از قدرت اساسی لازم برای خواننده برای ورق زدن روزنامه بدون پاره شدن برخوردار است.

 

کارتن:

کارتن  محصولی است که با کاغذ ساخته می شود ، گرچه این امر به دلیل ضخامت آن همیشه مشهود نیست. با خمیر چوب خام و سفید نشده ساخته می شود و باعث می شود رنگ قهوه ای اصلی خود حفظ شود. از آنجا که ظاهر نگران کننده نیست ، به طور معمول با مواد بازیافتی ساخته می شود. مقوا از سه لایه کاغذ ، دو لایه بیرونی صاف و یک لایه داخلی موج دار تشکیل شده است ، لایه دوم مقاومت مشخصه آن را فراهم می کند. از نظر خواص مکانیکی ، لایه راه راه باعث استحکام مواد می شود ، اگرچه از طرف دیگر برای چاپ مناسب نیست ، زیرا بسته به فشار وارد شده ممکن است خرد شود.

یک زیر گروه داخل مقواها کاغذ کرافت است که از یک لایه کاغذ ساخته شده است. این برای بسته بندی نازک تر استفاده می شود ، زیرا کار با آن آسان است و همچنین سازگار با محصول خاصی است که باید بسته بندی شود.

 

مقوا:

از این ماده برای ساخت بیشتر ظروف غذا مانند بسته بندی غلات یا بیسکویت استفاده می شود. مقوا از الیاف بسیار کوتاه ساخته می شود که معمولاً الیاف بکر نیستند ، زیرا لایه داخلی نیازی به سفید نیست. به عنوان یک قاعده ، یک لایه روکش دار دارد که به عنوان یک سطح قابل چاپ و همچنین تضمین نمودن نمای خارجی و قابل مشاهده محصول را برای مصرف کنندگان جذاب می کند. Grammage بسته به صنعت هدف یا برنامه یا محصول خاص متفاوت خواهد بود. از نظر مشخصات مکانیکی ، باید آنقدر قوی باشد که بتواند محصول باز و بسته شده را تحمل کند تا زمانی که دیگر از آن استفاده نشود.

 

کاغذ های براق :

کاغذ های براق بسته به تکنیک هنری باید دارای مشخصات فنی و عملکردی مختلفی باشد. این نوع کاغذ به طور سنتی هنگام چاپ تصاویر یا عکس ها به جای متن استفاده می شود ، زیرا توانایی تولید رنگ های درخشان و تصاویر واضح را دارد. سطح براق جوهر را جذب می کند ، وضوح تصاویر بسیار بالاتر از آنچه از کاغذ مات انتظار دارید ایجاد می کند.برخی از این کاغذها  دارای ویژگی های بسیار خوبی هستند و می توانند بدون زرد شدن تقریباً یک قرن را تحمل کنند

 

کاغذ سفید روشن:

معمول ترین نوع کاغذی که با چاپگرهای جوهر افشان استفاده می شود ، کاغذ سفید روشن نام دارد. این کاغذ فوق العاده صاف و بدون اسید برای چاپ وب ، ایمیل و سایر اسناد مناسب است. این کاغذ دارای ته رنگ آبی است و تصویری واضح و واضح را به نمایش می گذارد. کاغذ سفید روشن که به دلیل چاپهای برجسته و برجسته ، به دلیل رنگهای روشن و واضح ، معروف است که برای کارهای روزمره و نیازهای چاپ شخصی ایده آل است.

 

کاغذ باند:

کاغذ باند نسبت به انواع دیگر ، کاغذ محکم و بادوام تری است. این کاغذ ساخته شده از خمیر فیبر پارچه ای که آن را محکم می کند ، مخصوصاً برای چاپ الکترونیکی مناسب است. این کاغذ مات برای چاپ لوازم التحریر تجاری مانند پاکت نامه ، فرم های تجاری ، سربرگ ، فاکتورها و گزارش های تایپ شده بسیار مناسب است. اگر به دنبال یک کاغذ بدون فاز هستید که یک پایان عالی ارائه دهد ، پس به دنبال کاغذ باند باشید.

 

کاغذ بلات:

کاغذ بلات یک نوع کاغذ است که قدرت جذب بالایی دارد و می توان از آن برای از بین بردن مایعات اضافی از اشیا یا سطح استفاده کرد.از این نوع کاغذ می توان برای جذب جوهر اضافی ، پاک کردن مایعات اضافی از لام میکروسکوپ قبل از مشاهده ، و حتی از بین بردن روغن اضافی از پوست فرد استفاده کرد.

 

کاغذ روکش دار:

کاغذ روکش شده ، همانطور که از نامش پیداست ، کاغذی است که توسط مخلوطی از مواد مانند کربنات کلسیم ، کائولینیت و بنتونیت پوشانده شده است. این یک سطح صاف و براق است که آن را برای نیازهای چاپی با کیفیت بالا با ظاهری براق و ارائه رنگ عالی مانند مجلات ، کارت های بازرگانی و بروشورها ایده آل می کند. این نوع کاغذ جوهر را جذب نمی کند و اجازه می دهد روی سطح باقی بماند. همچنین ، جوهر روی سطح متمرکز باقی مانده و پخش نمی شود ، در نتیجه جلوه بهتری به تصویر چاپ می دهد.

 

کاغذ مات:

کاغذ مات در مقابل کاغذ روکش دار است. ظاهری درخشان دارد زیرا فاقد پوشش مواد افزودنی شیمیایی یا سایر مخلوط ها است و منافذی را بین الیاف کاغذ باقی می گذارد. در نتیجه ، کاغذ متخلخل تر است و جوهر بیشتری را جذب می کند که باعث می شود تصویر کمتر متمرکز شود. همچنین ، برخلاف کاغذ روکش شده ، از رنگ رنگی زنده برخوردار نیست. اما ، اثر چاپی تحت تأثیر اثر انگشت قرار نمی گیرد و عکس ها خیره کننده نیستند. این بهترین انتخاب برای جزوه ها یا سایر ابزارهای بازاریابی است 

 

کاغذ علامت دار:

کاغذ علامت گذاری شده کاغذی است که در آن یک تصویر ظریف با پیوستن یک الگوی سیم در طول فرایند ساخت ، به طور دائمی در کاغذ نقش می بندد. این احساس لوکس بودن و نمادی از اصالت است. این علامتها معمولاً به عنوان یک ویژگی امنیتی توسط موسسات آموزشی ، شرکتهای حقوقی و مشاغل برای چاپ اسناد مهم با نام یا نشان شرکت یا شرکتشان استفاده می شود و شامل یک تصویر یا الگوی شناسایی است که می تواند هنگام مشاهده در چراغ های خاص دیده شود.برای مثال این علامتها  در ارز استفاده می شود زیرا بهترین راه برای جلوگیری از جعل است

 

کاغذ بازیافت شده:

کاغذ بازیافتی برای کسانی که می خواهند ردپای محیطی خود را کاهش دهند مناسب است. خمیر کاغذ بازیافتی از 60٪ تا 100٪ ساخته شده است. در اصل این کاغذ قدیمی است که با آب مخلوط شده و مخلوط می شود تا خراب شود. سپس الیاف منفرد دوباره بهم پیوند می خورند و مواد کاغذی تازه تولید می کنند.تولید حدود 100000 برگ کاغذ به حدود هشت درخت و 2000 کیلووات ساعت انرژی نیاز دارد (که تقریباً یک ردپای کربن 6000 کیلوگرم است). خوشبختانه کاغذ به طور متوسط ​​هشت بار قابل بازیافت است.این امر باعث می شود که کاغذ بازیافتی به عنوان روشی عالی با صرفه جویی در مصرف انرژی برای کاهش استفاده از منابع و محدود کردن اثر کربن نیاز چاپی شما باشد.

 

 

ویژگی های کاغذ:

  1. اندازه کاغذ
  2. پوشش کاغذی
  3. روشنایی کاغذ
  4. وزن کاغذ
  5. تیرگی کاغذ

 

1- اندازه کاغذ:

اندازه ها بیشترین کاربرد را دارند و برای اکثر مخاطبین قابل تشخیص میباشند . درک اندازه کاغذ ساده است ، زیرا به ترتیب متوالی کم و زیاد می شود ، بزرگترین اندازه کاغذ A1 و کوچکترین اندازه A10 است.

A4

کاغذ A4معمولاً برای چاپ استفاده می شود و ابعاد آن 210 mm x 297 mm است. این کاغذ دارای وزن های مختلف و چندین پوشش مختلف است ، به این معنی که کاغذ A4 وجود دارد که برای هر کار چاپی مناسب است. این اندازه کاغذ نه تنها برای کارهای روزمره مناسب است بلکه معمولاً می تواند برای اهداف خاص نیز مناسب باشد.

A3

اندازهکاغذهای A3دارای ابعاد 297 میلی متر در 420 میلی متر است که اندازه آن دو برابر کاغذ A4 است. این برگ بزرگتر به شما امکان می دهد اسنادی را که باید بیشتر تأثیر بصری داشته باشند ، از جمله قطعات گرافیکی بزرگ یا تصاویر با وضوح بالا ، چاپ کنید. چاپگرهای بزرگ با فرمت A3 بسیار متنوع هستند زیرا در کنار داشتن موتورهای چاپ سریعتر توانایی چاپ در A3 و A4 را دارند.

سایزهای دیگر A

اندازه های کوچکتر A مانند A5و A6 نیز موجود است ، که گزینه های عالی کاغذی برای چاپ آگهی های تبلیغاتی یا سایر رسانه های کوچک هستند. همچنین گزینه های بزرگتری مانند A2 و A1 وجود دارد که به شما امکان چاپ پوستر و بنر را می دهد.

2- پوشش کاغذی:

کاغذ یا روکش دار است یا بدون روکش. انواع مختلفی از پوشش های پوشش و کاغذهای بدون پوشش  وجود دارد ، اما همه کاغذها در یکی از این دو دسته قرار می گیرند.

  • کاغذ بدون روکش

کاغذ بدون پوشش دارای سطحی غیر براق است و جاذب است. هیچ پوششی روی الیاف طبیعی ندارد و به راحتی جوهر را خیس می کند. کاغذ بدون پوشش می تواند دارای بافت باشد ، به عنوان مثال ، یک پارچه کتانی ، اما همچنین می تواند بسیار نرم باشد ، مانند کاغذ کپی. کاغذ بدون روکش ساده ترین کاغذ برای نوشتن است. کاغذ بدون روکش به طور کلی برای مواردی مانند:

• لوازم التحریر و پاکت های استاندارد

• آگهی ها

• روزنامه ها

• کاغذی که می توانید روی آن بنویسید

 

  • کاغذ روکش دار

کاغذ روکش دار با روکشی پوشانده میشود تا متن و تصاویر را با جزئیات واضح تر و رنگ متراکم تر به نمایش بگذارد. این پوشش می تواند یک پوشش مات ، براق و...باشد. کاغذ را می توان در یک یا هر دو طرف پوشش داد. کاغذهای پوشیده شده در یک طرف اغلب برای کارت پستال های کم هزینه استفاده می شود. به خصوص با مداد یا خودکار ، نوشتن کاغذ روکش دار دشوارتر است. کاغذ روکش شده برای موارد زیر مناسب است:

• بروشورها

• کاتالوگ

• کارت پستال

• بسته بندی

 

انواع پوشش کاغذ:

کاغذ چاپ را می توان با پوشش های مختلف نیز یافت ، که به کاغذ جلوه خاصی می بخشد و یا به محافظت از کل کار چاپ شده کمک میکند و در نتیجه مناسب بودن آن را برای یک کار خاص تعیین می کند.

- پوشش ورنی:این پوشش ها را می توان در هر دو نوع براق ، ساتن یا مات پیدا کرد و می توان آنها را در رنگ های خاصی رنگ آمیزی کرد.آنها یک انتخاب فوق العاده مقرون به صرفه برای پوشش هستند ، اما در مقایسه با سایر ورقه ها از سطح محافظت کمتری برخوردار هستند. پوشش های ورنی  برای افزودن براقیت به عکس ، جلوه ای حرفه ای دارند.

- پوشش UV :این پوشش سطح محافظت بسیار بالاتری از ورقهای چاپی ارائه می دهد و باعث افزایش رنگهای چاپ شده می شود.پوشش ماورا بنفش می تواند ظاهر و کیفیت کاغذ چاپ شده را به طرز چشمگیری تغییر دهد.

- پوشش آبی:این پوشش ها از چاپ در برابر اثر انگشت و سایر علائم یا آسیب محافظت می کنند.پوشش آبی به دلیل اینکه بر پایه آب است سریع خشک می شود. نکته مثبت مهم آن این است که این پوشش ها از نظر گزینه های سازگار با محیط زیست سازگارتر هستند.

 

3- روشنایی و شفافیت کاغذ:

روشنایی کاغذ با استفاده از یک نور آبی خاص در مقیاس 1 تا 100 اندازه گیری می شود ، در حالی که 100 روشن ترین است. روشنایی کاغذ بر کنتراست تأثیر می گذارد و بر میزان خوانایی چاپ تأثیر می گذارد - هرچه کاغذ روشن تر باشد ، خوانایی بیشتری نیز خواهد داشت. در کاغذهای روشن تر نیز رنگ جوهر با دقت ، نشاط و خلوص بیشتری به نمایش در می آید ، زیرا کاغذهای دارای نور کمتر زردتر هستند و رنگ ها را تا حدی گل آلود می کنند. این باعث می شود که کاغذهای روشن تر برای چاپ با بهترین کیفیت که در تبلیغات پیشرفته یا تولید مثل هنرهای زیبا استفاده می شود ، مناسب تر باشند.

کاغذی که روشن تر باشد باعث پاپ شدن رنگ ها می شود و فقط بهتر به نظر می رسد. می توان از کاغذ تیره استفاده کرد تا نوع خاصی از تصویر دارای لحن تیره و بی صدا باشد اما به طور کلی ، کاغذهای روشن برای طراحی های رنگارنگ بهترین نتیجه را دارند.

 

4- وزن کاغذ:

خواه کارت های ویزیت یا کتاب چاپ می کنید ، یا آگهی تبلیغاتی تولید می کنید ، وزن هر محصول دارای وزن مخصوص به خود است. انتخاب نوع کاغذ نامناسب برای چاپ طرح گرافیکی یا انتشار پروژه می تواند نتیجه نهایی را خراب کندوزن کاغذ به طور کلی در GSM اندازه گیری می شود. این مخفف "گرم در هر متر مربع" است و اندازه گیری ضخامت یا تراکم کاغذ است ، که مستقیماً بر روی شکل ظاهری چاپ و کیفیت تأثیر می گذارد.هرچه مقدار GSM کاغذ بیشتر باشد ضخامت آن نیز بیشتر است و هرچه کاغذ ضخیم تر باشد ، دوام ورق آن نیز بیشتر می شود. بنابراین ، وزن های مختلف کاغذ کاربردهای مختلفی دارند ، از کاغذهای ضخیم تر برای اهداف صنعتی بیشتر استفاده می شود.کاغذ با وزن استاندارد برای مصارف اداری بهترین عملکرد را دارد. کاغذ استاندارد جدا از اینکه با قیمت کمتری همراه است ، نیازهای معمول چاپ روزانه اداری را برآورده می کند. نکته منفی این است که کاغذ سبک تر در برابر جاذبه زمین مقاومت خوبی ندارد و در نهایت در صورت نمایش بر روی دیوار جمع می شود و پیچ می خورد. در جذب جوهر غالباً عالی نیست ، به این معنی که تصاویر چاپ شده با جوهر افشان ، صفحه را کم رنگ کرده و در بهترین حالت نتایج متوسطی ایجاد می کنند. کاغذ دفتر نازک تر نیز در صورت چاپ در هر دو طرف جوهرریزی داردکاغذهای سنگین اغلب گران ترند و برای چاپ روزانه در دفتر توصیه نمی شوند. از کاغذهایی با وزن بیشتر به عنوان کارت نیز یاد می شود ، زیرا این نوع کاغذ برای چاپ کارت های ویزیت ، کارت پستال ، کارت تبریک - رسانه هایی که نیاز به مقاومت بیشتری دارند ، بهترین است. کارت های سنگین تر نیز برای نمایشگاه های گالری بهترین است. با بزرگتر شدن چاپهای نمایش داده شده در دیوار ، قاعده کلی این است که وزن کاغذ شما نیز باید افزایش یابد.اما با اینحال هنگام انتخاب کاغذ سنگین وزن ، اطمینان حاصل کنید که چاپگر می تواند وزنی را که تغذیه می کنید تحمل کند. کاغذی که برای چاپگر شما بیش از حد ضخیم است ، می تواند باعث شود سر چاپگر صفحه را در حین چاپ خراش دهد. این منجر به خراشیدن صفحه ، تار شدن تصاویر و گرفتگی کاغذ می شود. همچنین می تواند منجر به گرفتگی سر چاپگر شما با الیاف کاغذی شود که از صفحه خارج می شوند ، که منجر به دردسر و حتی تعمیرات پرهزینه می شود.

 

5- تیرگی کاغذ:

Opacity معیار اندازه گیری شفافیت یا میزان چاپ هست که به میزان شفاف یا مات بودن کاغذها  یا میزان نوری که از آنها عبور می کنند ، اشاره دارد. تیرگی زیاد نور کمی را عبور می دهد در حالی که تیرگی کم نور بیشتری را عبور می دهد.همچنین وزن کاغذ روی تیرگی کاغذ تأثیر می گذارد ، کاغذهای سنگین تر معمولاً مات ترند.

. کاغذی که از طرف مقابل چیزی نشان نمی دهد ، 100٪ مات است (کارت تبریک ، کارت پستال). کاغذی که همه چیز را نشان می دهد 0٪ مات است (کاغذ ردیابی). تیرگی به ویژه درصورتی که در دو طرف کاغذ چاپ می کنید بسیار مهم است ، زیرا اگر محتوای طرف دیگر قابل مشاهده باشد ، ممکن است ناخوشایند ، حواس پرت کننده و سخت خوانده شود.

 

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدنانواع کاغذو مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایران مراجعه کنید .

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد