پرس دستی صحافی چیست و در کجاها کاربرد دارد؟

دستگاه پرس دستی صحافی، یکی از دستگاه های قابل استفاده در کارگاه های صحافی، مراکز صحافی پایان نامه و آلبومها و ... میباشد. این دستگاه ها فشارهای لازم برای صحافی کتاب را میتواند ایجاد کنند.

پرس دستی صحافی چیست و در کجاها کاربرد دارد؟

دستگاه پرس دستی صحافی(پیچی):

در صنعت چاپ،صحافیکاملاً متداول و به یک هنر زیبا تبدیل شده است. فرایندهایی که یک کتاب از لحظه برداشته شدن پوشش اصلی تا زمانی که جلوی ما قرار میگیرد طی میکند را صحافی مینامند. فرآیند صحافی صفحات یک کتاب، کاتالوگ، مجله، بروشور و ... را جذاب میکند و از فرسودگی صفحات چاپ شده محافظت می کند.

 یکی از دستگاه های مورد استفاده در صحافی،دستگاه پرس دستیمیباشد که موضوع مقاله ما میباشد.

 

پرس دستی صحافی:

دستگاه های پرس دستی صحافی از یك صفحه پایه آهنی ثابت و افقی و یك صفحه متحرك فوقانی ساخته شده و با استفاده از یك اهرم که بالا و پایین می رود کار میکند. همانطور که از اسم این دستگاه معلوم است منبع اصلی ایجاد نیرو در آن، نیروی انسانی و دست است و از یک اهرم دستی استفاده می‌شود.

این دستگاه ها در:

  • کارگاه های صحافی
  • مراکز صحافی پایان نامه
  • چاپخانه ها
  • دفاتر فنی
  • مراکز صحافی آلبوم های دیجیتال و عروسی

استفاده میشود.

دستگاه پرس دستی SP20

به طور کلی این دستگاه  دارای دو صفحه آهنی با کیفیت تراشکاری و جوشکاری بالا، یک اهرم ضربدری آهنی و وزنه های توپی آهنی در هر انتهای اهرم است. این  پرس ها به گونه ای طراحی شده اند که پایدار بوده و فشارهای لازم برای صحافی کتاب با کیفیت حرفه ای را ایجاد می کنند. به این شکل که:

* باز و بسته شدن آن نسبتاً آسان است که این امر را برای یک عمل فشار سریع بسیار مفید می کند.

* اهرم T وزنه دار به شما کمک می کند تا هنگام محکم کردن مطبوعات حرکت خود را افزایش دهید.

* میله های هدایت کننده شما را قادر می سازد همزمان یک دسته کتاب را قرار دهید.

* داشتن وزنه های توپی بزرگ در هر انتهای میله T کارکرد این پرس بزرگ را کاملاً آسان می کند.

* همچنین در دستگاه جاهایی تعبیه میشود که با پیچ به میز یا نیمکت وصل میشود و می توان پرس را جدا کرد تا جدا شود و قابل حمل.

 

محافظت ازپرس دستی صحافی و توجه به چند نکته هنگام خرید این دستگاه ها:

- توجه به آلیاژ استفاده  شده در ساخت دستگاه مهم است برای درک اینکه آیا دستگاه در مقابل فشارهای وارده ممکن است دچار ترک شود؟ ممکن است دچار خمیدگی و تاب شود؟ صفحه پایه میتواند از جنس فولاد، چدن، تمام آهن و ... باشد. (تمام آهنی نسبت به چدنی گزینه بهتری میباشد چرا که بر اثر فشار زیاد و مداوم احتمال شکستن پرسهای چدنی بالاست)

- ابعاد پرس صحافی متفاوت است و بهتر است قبل از خرید برحسب نیاز ابعاد پیشنهادی تان را بدانید و از آن تهیه کنید.

- همه دستگاه های پرس باید در شرایط خوبی نگهداری شوند. زیرا معیوب شدن بخشی از دستگاه، ممکن است منجر به ساعت ها کار تعمیر کننده شود و وضعیت نامطلوبی به وجود خواهد آمد.

 

شما همچنین  می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن انواعپرس دستی صحافیو مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایران مراجعه کنید.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد