14:33 - 1399/12/10
آگهی های مرتبط

انواع بنر بر اساس مواد

بنرها یکی از موثرترین راه های تبلیغات میباشد که در مکان های مختلف مانند تبلیغات آرم شرکتها - تبلیغات ویژه تیم های فوتبال ، مدارس – بیلبوردها – مراسم و جشنواره ها و ... کاربرد دارند . بنرها انواع مختلفی دارند که دو نوع پرکاربرد آن چاپ فلکس و وینیل میباشد

انواع بنر بر اساس مواد

انواع مختلفی از مواد برای چاپ بنر استفاده می شود :

برای  تبلیغ برند ، شما همیشه می خواهید موثرترین و مقرون به صرفه ترین روش را انتخاب کنید.  بنرهاابزارهای بازاریابی ساده و در عین حال موثری برای تبلیغات تجارت شما هستند.

ولی نکته حائز اهمیت این است که نوع ماده انتخاب شده باید اصولی باشد و از لحاظ دوام و کاربرد ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد و بتواند مخاطب را جذب کند .

بنابراین انتخاب مواد مناسب و اطلاعات در مورد جنس مواد برای نیازهای شما مورد کلیدی است. چرا که یک ماده اشتباه می تواند منجر به ایجاد یک بنر بی اثر یا حتی یک اشتباه تبلیغاتی شود. به عنوان مثال ، استفاده از یک بنر اشتباه برای یک رویداد در فضای باز در یک روز بارانی یا باد می تواند منجر به نابود شدن تبلیغ و بازاریابی مدنظر شود.

 

در این مقاله بابازار چاپ ایرانهمراه باشید تا انواع بنر بر اساس جنس را تجزیه و تحلیل کنیم و شما را در تصمیم گیری برای مناسبترین گزینه برای تبلغاتتان یاری کنیم.

  • وینیل :

وینیل از نوعی پلاستیک ساخته شده از اتیلن و کلر تشکیل شده است. وقتی اتیلن و کلر با هم ترکیب می شوند ، یک پلی وینیل کلراید یا به عبارت دیگر وینیل تشکیل می دهند.

وینیل محبوب ترین و همه کاره ترین نوع ماده برای آگهی ها است. مناسب برای استفاده در محیط داخلی و فضای باز ، در مقایسه با سایرین گزینه مقرون به صرفه ای است. این ماده بنر ضد آب ، مقاوم در برابر محو شدن ، ماندگاری بالا است و حروف تیز با رنگ های روشن را ارائه می دهد. وینیل ماده سختی است که می تواند در برابر همه شرایط آب و هوایی مقاومت کند ، مقاوم در برابر پارگی است و یک راه حل عالی برای نصب های طولانی مدت و معمولاً مورد استفاده برای تبلیغات در فضای باز هستند.

با استفاده از این ماده می توانید بنرهای تمام رنگی و متنی را فقط چاپ کنید ، اما تنها مشکل این است که اگر مدتی در انبار بماند می تواند به مرور زمان چروک شود.

بدون در نظر گرفتن وزن ، بنرهای وینیل کیفیت تصویر استثنایی و انعطاف پذیری بالایی را ارائه می دهند.

 

  • مش :

مهمترین مزیت مش این است که در ساختارش دارای سوراخ های کوچکی است که به هوا اجازه عبور می دهد و آنها را برای مکان های در معرض باد ایده آل می کند. آگهی های مش اغلب انتخابی در ویترین فروشگاه ها ، کناره های ساختمان یا حتی به عنوان پوشش برای کل سازه ها استفاده میشود.

برخلاف بنرهای وینیلی که باد بر جذابیت بصری استاندارد آنها تأثیر منفی می گذارد ، شما می توانید با استفاده از ورق های سبک مش ، بنر خود را در مکانی بادگیر قرار دهید. ساختار مش مورد استفاده برای آگهی های مشبک آن را در برابر باد مقاوم می کند ، و اجازه می دهد باد های شدید از پارچه عبور کند بدون اینکه به ظاهر و کیفیت گرافیک چاپ شده آسیب برساند. 

 

  • پارچه پلی استر :

پلی استر از پلیمرها و استرها تشکیل می شود (پلی استر به ترتیب این ترکیبها نامگذاری شده است).

بنرهای پارچه ای برای استفاده در محیط داخلی طراحی شده اند و معمولاً از کیفیت و کیفیت بالاتری نسبت به اکثر بنرهای وینیل برخوردار هستند. عامل تمایز ، روش چاپ جوهر است. برخلاف سایر مواد چاپ دیجیتالی ، این ماده با استفاده از یک فرآیند چاپ تصعید مستقیم رنگ مستقیم ایجاد می شود. جوهر به جای اینکه روی سطح بماند از داخل پارچه عبور می کند. پارچه های پلی استر ، همراه با چاپ های پویا و روشن ، جلوه و حس با کیفیتی به بنر می دهند. 

دو گزینه برای چاپ یک بنر پارچه ای وجود دارد  : پلی استر یا ساتن

بنرهای پارچه ای برای استفاده در فضای داخلی در نظر گرفته شده اند ، نمایش در فضاهای خارجی هم ممکن است به شرطی که از انجام این کار در زیر باران شدید یا باد اجتناب کنید (هوای نامناسب در هر نوع نمایش این بنرها بد است). 

بنرهای پارچه ای قابل شستشو و مقاوم در برابر چین و چروک هستند (بر خلاف آگهی های وینیل) ، و راه حل ایده آل برای هر مشاغلی است که به یک بنر با کیفیت بالا و با زمان و هزینه راه اندازی کم نیاز دارد.

 

  • بوم :

بنرهای بوم سنگین هستند، اما گول سنگین بودنشان را نخورید ، آنها معمولاً فقط برای استفاده در محیط داخلی هستند و در مقابل عناصر مقاومت نمی کنند. 

بافت بنر بوم مانند بوم نقاشی است و معمولاً برای نمایشگرهای سطح بالا و پس زمینه استفاده می شود. جلای نیمه براق این ماده سنگین جلوه ای حرفه ای به بنر می دهد. اگر می خواهید قطعه ای با وضوح بالا و جذابیت بصری ایجاد کنید ، چاپ بنر خود را بر روی بوم در نظر بگیرید.

 

  • بنر انسداد دو طرفه (Block out) :

در بنرهای دو طرفه از مواد خاموشی استفاده شده است. خاموشی یا "Block out" همانطور که شناخته شده است دارای خواص توقف نور است. این ماده شامل یک آستر لایه مشکی است که قسمت مرکزی داخلی ماده آگهی را تشکیل می دهد. این لایه مرکزی از هرگونه نمایش در طرف دیگر جلوگیری می کند. همانطور که آستر مانع نور می شود ، هیچ نوری از طریق آگهی نشان داده نمی شود. بنرهای مسدود شده به دلیل وجود لایه اضافی در وسط ، ضخیم تر از یک بنر با روکش استاندارد هستند.

 

  • ازکاغذبعضاً برای آگهی های موقت استفاده می شود.

 

طبق مطالب فوق ، هر یک از مواد از ویژگیهای متمایز و مزایای خاصی برخوردار هستند. انتخاب متریال شما نحوه شکل گیری بنر چاپی را تعیین خواهد کرد. یک انتخاب اشتباه می تواند اثربخشی این ابزار تبلیغاتی را کاهش دهد. قبل از انتخاب ماده ، حتماً طراحی بنر ، نحوه استفاده از بنر، مدت زمان استفاده ، مخاطبان مورد نظر و شرایط آب و هوایی محل قرارگیری بنر را در نظر بگیرید.

 

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدنانواع مدیا( بنر فلکس مش پارچه کاغذ)و مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایران مراجعه کنید .

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد