15:23 - 1399/12/13
آگهی های مرتبط

بررسی انواع کاغذ چاپ عکس

در عکاسی دوربین مناسب ، مکان مناسب و نور مناسب همگی برای ایجاد یک تصویر عالی لازمند، اما با اینحال یکی از مهمترین مولفه های عکاسی کاغذ یا رسانه ای است که می خواهید روی آن چاپ کنید ، زیرا هر یک از آنها حالت و احساس خاص خود را دارند و به تصاویر شما جلوه متفاوتی می بخشند. در اینجا یک نگاه اجمالی به انواع کاغذهای چاپ عکس و مشخصات مهم تر ارائه می شود که به شما در انتخاب کاغذ چاپ مدنظر کمک می کند.

بررسی انواع کاغذ چاپ عکس

انواع کاغذ چاپ عکس :

 

  • کاغذ گلاسه: 

کاغذ گلاسه نوعی کاغذ است که دارای یک پوشش براق است و سطحی صاف و هموار و مقاوم دارد. این کاغذ به علت جذب یکنواخت جوهر، در چاپ استفاده زیادی دارد. از موارد استفادهٔ آن می‌تواند به کتاب‌های عکس‌دار، مجله‌ها، روزنامه، کارت ویزیت و غیره اشاره کرد. کاغذ گلاسه مرغوبترین نوع کاغذ است که هر چه سنگین تر باشد یعنی گرماژ آنها بیشتر باشد کیفیت چاپ روی آنها بهتر است. معمولاً کارهای رنگی یا اعلا را روی کاغذ گلاسه چاپ می‌کنند.

کاغذهای گلاسه در انواع فوتوگلاسه، سوپر گلاسه، های گلاسه تولید می شود:

  • فتوگلاسه (photo glossy paper) :

کاغذ فتوگلاسه برای چاپ باپرینترهای جوهرافشانمناسب است و در جاهایی مثل مراکز سی‌تی‌اسکن ، ام‌ آر‌ آی، آتلیه‌های عکاسی و دفاتر فنی بیشترین استفاده را از این نوع کاغذها دارند؛ کاغذ فتوگلاسه‌ با توجه به گرماژ آن دوام خوبی دارد و زیاد نازک نیست ،از طرفی این کاغذ ضد آب است و به‌راحتی در اثر رطوبت خراب نمی‌شود. سطح کاغذ گلاسه و صیقلی است و تصاویر را به بهترین شکل به شما ارائه می‌دهد.
این محصولات بیشترین مورد مصرف را در صنعت چاپ عکس دارند و شامل کاغذهای فتو گلاسه (برای چاپ عکس) و لیبل های فتوگلاسه (بصورت پشت چسبدار ) میگردند. 

کاغذ فتوگلاسه در مقابل نور و درخشندگی ها، بازخورد و انعکاس بسیار طبیعی از خود بروز می دهد و همچنین باعث می شود رنگ در چاپ عکس ها کنتراست بالاتری داشته باشد.

  • سوپر گلاسه (super  glossy paper) :

کاغد سوپر گلاسه نوعی کاغذ است که روکشی براق روی آن کشیده شده تا سطحی کاملا صاف و بدون برآمدگی و تورفتگی و با مقاومت بالا داشته باشد و در چاپ عکس ،کاتالوگ و بروشور، تبلیغات و ... مورد استفاده قرار میگیرد. کاغذ سوپر گلاسه دارای وضوح تصویر و شفافیت بالا می باشد.ضد لک و ضدآب میباشد 

  • های گلاسه (high  glossy paper) :

 این نوع کاغذ ، براق ترین کاغذی است که می توانید تهیه کنید. تولید کاغذی با براقترین رنگ و غنی از رنگ و همچنین واضح ترین وضوح را ارائه می دهد ، اما مشاهده آن در زیر چراغ های روشن ممکن است دشوار باشد زیرا می تواند آن نور را منعکس کند و باعث براق شدن شود.در چاپ عکس ، کارت بازرگانی ، تبلیغات با فرمت کوچک ، چاپ تمام رنگی کاربرد دارند .این کاغذها فورا بعد از چاپ خشک میشوند ،و جذب بالایی دارند و ضدآب هستند و سازگار با اکثر چاپگرهای جوهر افشان

 

  • کاغذ مات(matte) :

 کاغذ مات دارای روکش نیمه براق است ، چاپهایی با کیفیت بالا تولید می کند ، در زیر نور کمتر تغییر می کند و هیچ خیرگی ایجاد نمی کند و در برابر لکه گیری و اثرات باقی مانده از اثر انگشت مقاوم است ودارای بافتی صاف و یک دست میباشداگر می خواهید عکس های خود را به نمایش بگذارید ، کاغذ مات ایده آل است زیرا هیچ بازتابی ایجاد نمی کند. جوهر بیشتری را جذب می کند. در نتیجه ، تصویری کاملاً واقعی ارائه می دهد: رنگ های مشکی واضح و قدرتمند هستند و ارائه پرسپکتیوها باعث بهبود عکس شما می شود. به همین دلیل است که کاغذ مات اغلب برای چاپ عکس سیاه و سفید یا عکس با رنگ تیره (قهوه ای ، خاکستری ، سبز تیره و غیره) توصیه می شود.کاغذ ساتن: یک کاغذ نرم و براق که در حد فاصل بین گلاسه و مات قرار دارد. از آنجا که سطح درخشندگی کمتری دارد ، همان سطح کاغذ گلاسه را ندارد و اغلب برای کارهایی که دارای ترکیبی از متن و عکس هستند ، ترجیح داده می شود زیرا چاپی با کیفیت بالا ایجاد می کند اما خواندن آن راحت تر از یک کاغذ گلاسه میباشد

از جمله موارد دیگر ، عکس هایی با نمایش عالی رنگ ایجاد می کند. تن های روشن (نارنجی ، قرمز و غیره) به ویژه پویا هستند و هنگام ارائه سایه ، کاغذ ساتن ظرافت های زیبایی ارائه می دهد.اما همانطور که گفته شد با کاغذ براق تفاوت دارد زیرا نور بسیار کمی را در سطح خود منعکس می کند.  

 

  • کاغذ سمی گلاسه(semi glossy) : 

کاغذ سمی گلاسه ، تقریباً در وسط کاغذ مات و گلاسه قرار می گیرد. برخی از مزایای آن مانند کاغذهای گلاسه، تولید رنگ های روشن و با وضوح بالا است ، اما برای چاپ یا نمایش پشت شیشه ایده آل تر است.

 

  • کاغذ ابریشمی(silky) : 

کاغذ ابریشم دارای روکش ابریشمی است که در جایی بین براق و مات است و معمولا کسانی که عکس باکیفیت و حرفه ای می خواهند از این نوع کاغذ استفاده می کنند . این کاغذها دارای بافت درشت و منظم هستند، تاثیر خط و خش و اثر انگشت روی آنها پایین است ، از لحاظ خشک شدن سرعت بالایی نشان میدهند ، میزان تراکم نقره در این کاغذ بسیار بالا بوده و کنتراست ماندگاری بالایی نیز دارند .بر روی کاغذ ابریشم ، رنگ های استفاده شده زنده باقی می مانند و کوچکترین جزئیات را برجسته می کنند در حالی که درخشندگی را کاهش می دهند. الیاف ابریشم گاهی اوقات با مواد دیگر مانند پنبه نیز ترکیب می شوند.

 

  • کاغذ کریستال(crystal) : 

کاغذهای کریستال و براق و پر زرق و برق می توانند رویاهای طراحی شما را به واقعیت تبدیل کنند. این کاغذ یک طیف متمایز از رنگ های زرق و برق دار دارند که چاپ بسیار صاف و براقی را ارائه میدهد که نور را به زیبایی جلب می کند و به هر طراحی زیبایی می بخشد.

این کاغذها از ضخامت بیشتری برخوردار بوده و کیفیت بسیار بالایی دارند. ضد آب هستند و سازگار با همه‌ی پرینترهای جوهرافشان

 

  • کاغذ لاستر(luster) : 

لاستر یکی از انواع کاغذ است که از لحاظ ظاهری به کاغذ کریستال و از نظر بافتی به کاغذ ساتن شباهت دارد. این کاغذ در نوع خود منحصر به فرد است و توسط تعداد کمی از تولیدکنندگان اغلب در محدوده حرفه ای خود استفاده می شود. رنگ های واضح با جزئیات واضح تولید می کند ، و چاپ سیاه و سفید با سیاه و سفید غنی و تناوب صاف و به طور طبیعی کاغذ لاسترحاوی سطح خفیفی از تابش خیره کننده است ، اما نه مانند تابش کاغذهای گلاسه ، و همچنین مانند کاغذ مات تیرگی زیادی ندارد. از این رو اغلب به عنوان پایان "نیمه براق" توصیف می شود. این سازشی بین براق و مات است که وقتی عکس از زوایای مختلف (مثلاً در مورد تصویری که در یک گالری نمایش داده می شود) و تحت شرایط خاص نوری ، بسیار مفید واقع شود. زیرا عکس در زوایای مختلف قابل مشاهده است بدون اینکه بازتابی از نور داشته باشد. دارای بافتی نرم که به کاهش علائم اثر انگشت کمک می کند ، خط و خش کوچک را از دید پنهان می سازد .

چاپ در کاغذ لاستر از اشباع رنگ بیشتری برخوردار بوده و کنتراست بالایی دارد. 

 

  • کاغذ سابلیمیشن(sublimation) : 

از این کاغذ میتوان برای انتقال طرح بر روی یک سطح با درصد انتقال جوهر بالا و با کیفیت استفاده کرد و شفاف ترین تصاویر را به دست آورد .

کاغذ سابلیمیشن جهت چاپ بر روی پارچه، روبالشتی،لیوان، بشقاب، کاشی، ام دی اف و تمام محصولات تولید شده که قابلیت چاپ سابلیمیشن دارند مناسب است.

 

  • کاغذ متالیک(Metallic paper):

این کاغذ اکثرا توسط عکاسان حرفه ای و پرتره کار مورد استفاده قرار میگیرد چرا که از لحاظ هزینه از گرانترین کاغذهاست و تراکم نقره بالایی دارد . شبیه کاغذهای گلاسه است اما از لحاظ مقاومت و کیفیت بسیار بالاتر از آنهاست و چاپ عکسها با این نوع کاغذ جلوه و براقیت زیباتری دارد.

 

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدنانواع کاغذو مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایران مراجعه کنید .

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد