آشنایی با پرینترهای لیبل زن و نحوه کارکرد آنها

پرینتر لیبل زن یک چاپگر مخصوص است که برای چاپ برچسب ها یا همان لیبل ها در جاهای مختلف به کار گرفته میشود.

آشنایی با پرینترهای لیبل زن و نحوه کارکرد آنها

هر آنچه را که به عنوان مصرف کننده خریداری می‌کنید، دارایبرچسباست. دستورالعمل هایی در مورد نحوه استفاده از یک محصول، اطلاعات تغذیه ای یا فقط طرحی برای جلب توجه مصرف کننده. هر برچسب نقش منحصر به فرد خود را در محصول دارد.

انواع مختلفی ازپرینترهای لیبل زنرا می‌توانید در بازار پیدا کنید (از نظر قیمت، کیفیت برچسب و میزان صدا). این مدل ها از مدل های ارزان قیمت و مناسب مصرف کنندگان برای برچسب زدن ظروف و سایر محصولات در خانه گرفته تا دستگاههایی برای چاپ برچسب حمل و نقل، هشدارها (توقف! احتیاط! شکننده!)، بارکد‌، برچسب محصول و موارد دیگر موجود هستند.

 

پرینتر لیبل زن چیست و در کجا کاربرد دارد؟

پرینتر لیبل زن، چاپگر رایانه ای است که برچسب چاپ می‌کند. پرینترهای لیبل زن با چاپگرهای معمولی متفاوت هستند زیرا آنها نیاز به مکانیزم های تغذیه ویژه ای برای رسیدگی به مواد نورد یا موجودی ورق (فنفولد) دارند. 

پرینترهای لیبل زنکاربردهای متنوعی دارند. از جمله مدیریت فروشگاههای زنجیره ای، مارک گذاری قیمت خرده فروشی، برچسب های بسته بندی، مارک نمونه خون و آزمایشگاه و مدیریت داراییها و غیره.

پرینتر لیبل زن بیکسولون مدل SLP-TX400
پرینتر لیبل زن بیکسولون SLP-TX400

مکانیسم چاپ لیبل

لیبل پرینترهااز طیف گسترده ای از مواد برچسب، از جمله کاغذ و مواد پلیمری مصنوعی (پلاستیکی) استفاده می‌کنند. انواع مختلفی از مکانیسم های چاپ استفاده می‌شود، اما مکانیسم های چاپ حرارتی احتمالاً رایج‌ترین هستند. 

 

1. فناوری چاپ حرارتی

بر خلافپرینترهای جوهر افشان، پرینترهای حرارتی جوهر مایع را برای تولید تصاویر از طریق نازل پاشش نمی‌کنند. بلکه از عناصر گرمایشی بسیار کمی برای فعال سازی یا انتقال رنگدانه ها استفاده می‌کنند.

یک پرینتر حرارتی دارای سه قسمت است. هد حرارتی، صفحه و فنر. هد حرارتی وظیفه تولید گرما و چاپ روی کاغذ را دارد در حالی که منبع تغذیه کننده کاغذ است. فنر، هد حرارتی را فشار می دهد به طوری که با کاغذ حرارتی تماس می گیرد تا یک تصویر ایجاد کند. پرینترهای حرارتی از روبان و کارتریج استفاده نمی کنند که باعث سریع و مقرون به صرفه بودن آنها می شود.

 

2. فناوری چاپ جوهر افشان

دو نوع فناوری چاپ جوهر افشان وجود دارد: حرارتی و پیزوالکتریک

در یکپرینتر لیبل زن پیزوالکتریک، هر قطره جوهر توسط یک صفحه مخصوص که از طریق جریان الکتریکی تأمین می‌شود، از نازل‌های سر چاپ خارج می‌شود. این قطرات جوهر دقیقاً با سرعت فوق العاده سریع (40000 قطره در هر ثانیه تولید می شود.) بر روی سطح برچسب شلیک می‌شود تا یک تصویر با کیفیت عکس تولید کند.

پرینترهای لیبل زن پیزوالکتریککارایی سریع ، کارآمد و ارزان دارند. دقت دقیق قطرات جوهر آنها باعث ایجاد برچسب های رنگی با کیفیت بالا می‌شود. عدم وجود روش گرما نیز به این معنی است که طیف وسیعی از جوهرها می‌توانند با استفاده از این فناوری از جمله جوهرهای حساس به گرما استفاده شوند و چاپگرها ماندگاری بیشتری دارند.

 

از کدام چاپگر برای چاپ لیبل مدنظر استفاده کنید؟

با وجود انتخاب های زیاد چاپگر و استانداردهای لیبل زنی، دانستن این نکته که چه زمانی یک نوع چاپگر از نوع دیگر مناسب تر است دشوار است.

  • استفاده از چاپگر جوهر افشان

چاپ اداری: از چاپگر جوهر افشان برای کارهای اصلی چاپ دفتر، مانند قرارداد، دفترچه راهنما و ایمیل استفاده کنید.

عکس ها: چاپگرهای حرارتی نمی‌توانند عکس های با کیفیت بالا چاپ کنند ، چاپگرهای جوهر افشان را به یک راه حل ایده آل تبدیل می کند.

علامت گذاری موقت: اعلان ها ، اطلاعیه ها و یادآوری های کوتاه مدت را که برای استفاده کوتاه مدت طراحی شده اند چاپ کنید (مانند تابلویی که به کارگران اطلاع می دهد که جلسه اتاق ها را منتقل کرده است).

 

  • استفاده از چاپگر انتقال حرارتی

علائم و برچسب های بادوام: چاپگرهای انتقال حرارتی می‌توانند نشانه ها و برچسب هایی را که در محیط های بسیار شدید ایستاده اند و نیازهای OSHA و NFPA را برآورده می کنند؛ از جمله برچسب های فلش قوس، تابلوهای دریایی، علائم ایمنی و غیره چاپ کنند.

ارتباط تصویری تخصصی: برچسب‌های قفسه بندی شده مغناطیسی، سیم پیچ، ارتباط تصویری کم نور و موارد دیگر را برای کاربردهای منحصر به نیاز مرکز خود چاپ کنید.

علامت گذاری روی کف: بهره وری و ایمنی را با علائم سفارشی علامت گذاری شده در کف افزایش دهید. برای ایجاد مسیرها ، محاصره مناطق و آگاه سازی عابران پیاده از ترافیک لیفتراک و غیره.

 

انواع پرینترهای لیبل زن براساس بدنه و کارکرد

انواع مختلفی ازپرینترهای لبیل زنوجود دارد که بسته به اینکه برای چه مواردی استفاده می شود، قابلیت های متفاوتی دارند. 

  • پرینترهای لیبل زن رومیزی: این پرینترها برای هر کسی که به فکر استفاده از نور هنگام چاپ لیبل است، ایده آل است. خرید آنها کاملاً گران است و اغلب رول برچسب هایی با عرض تا 4 اینچ می‌گیرند. وقتی این چاپگرها کار می‌کنند بسیار کم صدا هستند و این باعث می شود انتخاب خوبی برای یک محیط اداری باشید.
  • پرینترهای لیبل زن تجاری:این پرینترها کمی سنگین تر از پرینترهای رومیزی هستند و قادر به نگه داشتن رول برچسب هایی هستند که عرض آنها تا 8 اینچ است. اگر به دنبال چاپ با حجم متوسط ​​هستید، انتخاب خوبی است.
  • پرینترهای لیبل زن صنعتی:اگر یک مرکز توزیع، کارخانه یا انبار دارید و باید به صورت مداوم باید لیبل تولید کنید پرینترهای صنعتی مناسب کار شما هستند. آنها فوق العاده با دوام هستند و توانایی تولید هزاران برچسب در روز را دارند و همه آنها از استاندارد بسیار بالایی برخوردار خواهند بود. همانطور که فکر می‌کنید این دستگاه‌ها می‌توانند بسیار گران باشند. اما این هزینه در مقایسه با تعداد برچسب هایی که می تواند تولید کند و دوام محصول نسبی است.
  • پرینترهای لیبل زن قابل حمل: این پرینترها همانطور که از نامشان پیداست نیازی به نگه داشتن روی میز نیستند و می توان آنها را به راحتی جابجا کرد. این موارد را می توانید از محدوده جوانی سبک تا صنعتی بدست آورید ، بدین معنی که می توان از آنها در ادارات ، انبارها و  بخشهای ساخت و ساز ، مهندسی و معدن که چاپگر قابل حمل مفید است استفاده کرد.
  • پرینترهای لیبل زن شخصی:این پرینترها دستگاه های دستی کوچکی هستند که می‌توانند برای چاپ برچسب های شخصی استفاده شوند. آنها برای استفاده مداوم طراحی نشده اند و فقط باید در خانه یا در یک مشاغل کوچک یا دفتر استفاده شوند. شما برچسب ها را روی یک جفت مخصوص که در داخل چاپگر قرار دارد چاپ می‌کنید و سپس می توانید این برچسب ها را از چاپگر برداشته و به هر آنچه برای آنها لازم دارید بچسبانید.

 

نکات خرید پرینترهای لیبل زن

علاوه بر انتخاب نوع چاپگر و روش چاپ، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید هنگامخرید پرینتر لیبل زن در نظر بگیرید.

  • تناسب اندازه لیبل و پرینتر لیبل زن:چاپگر شما باید با اندازهلیبلهای مورد نظر شما متناسب باشد. هنگام انتخاب اندازه، باید شرایط حامل مورد استفاده خود را در نظر بگیرید. دو نوع از این اندازه وجود دارد: هسته 25 میلی متر و هسته 76 میلی متر. قطر هسته مناسب به چاپگر شما بستگی دارد. برایلیبل زن رومیزیمی‌توانید از هسته 25 میلی متری استفاده کنید. برایلیبل زن صنعتیبهتر است از برچسب های 76 میلی متری استفاده کنید تا مجبور نباشید اغلب رول‌ها را عوض کنید.
  • وضوح و سرعت چاپ: در هر جایی که تقاضا وجود داشته باشد، عرضه نیز وجود دارد. بنابراینپرینترهای لیبل زنزیادی در بازار عرضه می‌شود. این بدان معنی است که دامنه قیمت و اختلاف در کیفیت متفاوت است. با خرید هر کالایی، مهم است که بین قیمت و کیفیت معامله کنید. به عنوان مثال، با چاپگرهای لیبل می توانید وضوح و سرعت چاپ را بررسی کنید. رزولوشن برای کیفیت بارکد و بنابراین خوانایی برچسب های حمل و نقل مهم است. سرعت چاپ به طور طبیعی تعیین می کند که برچسب های شما به چه سرعت چاپ می شوند. مثلا، پرینتر لیبل زن معمولی کندتر از چاپگر لیبل صنعتی چاپ می‌کند.
  • اتصال بین چاپگر و نرم افزار: چگونگی اتصال چاپگر به رایانه را بررسی کنید. اکثر چاپگرهای لیبل زن از طریق USB می‌توانند متصل شوند. اما برخی از آنها می‌توانند از طریق پورت سریال، پورت موازی یا اترنت متصل شوند. همچنین مدل هایی وجود دارند که می‌توانند با استفاده از Wi-Fi یا بلوتوث به یکدیگر متصل شوند که حرکت در اطراف چاپگر برچسب شما را آسان می‌کند.در آخر، شما باید درایورهای چاپگر برچسب خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، همه چاپگرها به طور پیش فرض شامل درایورهای رسمی Mac نیستند. این لزوما به این معنی نیست که شما نمی توانید از چاپگر استفاده کنید، اما برای این کار باید برنامه جداگانه ای نصب کنید.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد