آشنایی با دستگاه حروف ساز چلنیوم

آشنایی با دستگاه حروف ساز چلنیوم

بسیاری از فرایندهای صنعت تابلوسازی به روز شده است و یکی از فرآیندهای ایجاد شدهدستگاه حروف سازچلنیوماست.

 در حالی که هنوز در برخی از مغازه ها  ایجاد دستی حروف و آرم ها نیاز به صنعتگرانی دارد که با استفاده از ابزار دستی و تکه های ورق فلز به شکل پیچ خورده مهارت داشته باشند. علاوه بر زمان و هزینه های کار، مدیریت حروف بزرگ و تکراری کار دشواری است. اما امروزه،دستگاه های حروف سازخودکار بیشتر کارها را آسان کرده اند در حالی که هزینه کار را هم تا 85٪ کاهش می‌دهند.

دستگاه چلنیوم حروف سازیک نوع دستگاه مکانیکی ساده در صنعت چاپ است که برای زیبایی، جلوه تزئینی آرم ها و کارهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. این دستگاه ها عمدتا به دو شکلحروف ساز چلنیومی و استیلروانه بازار میشود که عمدتا حروفساز چلنیومی پرمخاطب هستند. هنگام صحبت در مورد دستگاه حروف ساز، منظور ما معمولاً ایجاد حروف ساخته شده با حروف فلزی یا اکریلیک است نه حروف برش تخت، که به سادگی از مواد مختلف ورق بریده می‌شوند.

این حروف برای جلوه های تزئینی، محوطه سازی، آرم و تبلیغات از نظر زیبایی شناسی پرکاربرد هستند. همچنین دارای یک بافت نواری هستند که به محصول نهایی ظرافت بالایی می دهد. این حروف، چشمگیر و بسیار پر تقاضا هستند.

 

 نحوه عملکرد دستگاه حروفساز

ابتدا حروف مدنظر با یک نرم افزار طراحی میشود سپس توسط دستگاه برش لیزر برش داده میشود و بعد توسطدستگاه حروفسازبا چلنیوم، استیل یا هر ماده دیگری شکل داده میشود.

حروف ساخته شده به طور کلی دارای دو قسمت جلوی کار و پشتِ کار است. قسمت جلویی حرف که به سادگی یک حرف بریده تخت است. قسمت پستی حرف نواری فلزی شکل است که کنار حرف را ایجاد می‌کند و تا قسمت جلویی می‌چرخد. این دو قطعه فلز به طور سنتی با هم لحیم می‌شوند تا حرف ساخته شده ای با ظاهر جامد ایجاد کنند. در فرآیند دست ساز ، با استفاده از ابزار تاشو و غلتک، کار مدنظر شکل می‌گیرد و بالطبع آهسته تر از دستگاه های حروف ساز کار به پایان میرسد.

دستگاه حروف ساز استیل مدل S8710-TPS
دستگاه حروف ساز استیل S8710-TPS

مزایای استفاده از دستگاه حروف ساز

  • زمان و سرعت ساخت حروف نسبت به روش سنتی قابل مقایسه نیست و سرعت نقش فوق العاده ای در زمان تحویل و کیفیت کارهای مدنظر ایفا میکند. 
  • حروف بصورت كاملا هم شكل  و هم اندازه کار میشود.
  •  كمترين ميزان ضايعات را خواهید داشت.
  • مصرف پایین انرژی
  • قابلیت استفاده از انواع ورق های آلومینیومی
  • امکان ایجاد جذابیت و زیبایی بیشتر روی حروف با استفاده از نورپردازی.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد