آشنایی با دستگاه برش دستی کاغذ

دستگاه های برش دستی کاغذ از صفحه ای برای تراز بندی کاغذ (معمولاً با خط کش اندازه گیری و شبکه) و یک تیغه و دسته اهرم برخوردار هستند. با این حال، برخی از مدل ها دارای ویژگی های پیشرفته ای مانند گیره کاغذ، محافظ تیغه نیز هستند.

آشنایی با دستگاه برش دستی کاغذ

دستگاه برش دستی کاغذ، به عنوان برش کاغذ گیوتین نیز شناخته می‌شود. این دستگاه، ابزاری همه‌کاره است و می‌تواند برای برش کاغذ، عکس ها و سایر موارد مورد مشابه استفاده قرار گیرد. آنها دقیقتر و عمیقتر از قیچی های معمولی، بر روی شکل و عمق برش ها کنترل دارند و بالطبع کارایی بهتری دارند.

کاتر کاغذ، دارای یک اهرم بلند متصل به تیغه برش است که کاربر آن را پایین می‌کشد تا از این طریق یک ورق یا یک دسته کاغذ برش بخورد. برای جلوگیری از آسیب دیدگی یا برش زودرس، تیغه با فنر کششی طراحی شده است که آن را در جای خود نگه می‌دارد تا پایین کشیده شود.

کاتر کاغذ نگاتیو Z1 سایز A4
دستگاه برش کاغذ نگاتیو Z1 سایز A4

راهنمای خرید دستگاه برش دستی کاغذ

هنگامخریددستگاه برش دستی کاغذ، فاکتورهای کوچک زیادی وجود دارد:

  • هزینه ای که میخواهید برای این دستگاه بپردازید را در نظر داشته باشد. در حالی که تعداد زیادی گزینه وجود دارد، شما نباید ارزانترین گزینه را انتخاب کنید. به هر حال، کیفیت برش کاغذ شما مهم است.
  • ماندگاری دوام برش:هنگام تنظیم زاویه ها یا اندازه گیری ها، برش نباید به اطراف حرکت کند. شما باید کاتری را انتخاب کنید که از کیفیت بهتری برخوردار باشد و در حالت ایده آل باید با مواد محکم تری مانند فلز یا چوب ساخته شود. همچنین استفاده از آن باید آسان باشد و همراه با راهنما یا خط کش های قابل تنظیم باشد که می‌تواند در هنگام برش دقیق تفاوت زیادی ایجاد کند.
  • موقعیت استراحت تیغه: وقتی دستگاه برش کاغذ استفاده نمی‌شود، حالت استراحت تیغه را در نظر بگیرید. تیغه برش کاغذ گیوتین در یک طرف پایه قرار دارد. هنگام خرید دقت کنید که دستگاه مجهز به یک قفل تیغه باشد تا از صدمات تصادفی جلوگیری کند.
  • اندازه: برش های کاغذی در اندازه های بسیار متنوعی در دسترس هستند. از گزینه های بسیار جمع و جور فقط چند اینچ عرض و تقریباً به اندازه یک قطعه کاغذ تا مدل های بزرگتر که برای برش ورق های کامل کاغذ ساختمانی یا تابلو پوستر طراحی شده اند. هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین اندازه برش کاغذ برای خود، دو نکته اصلی را در نظر بگیرید. ابتدا نحوه استفاده از برش کاغذ را تعیین کنید. مانند انواع و اندازه موادی که برش می‌دهید. دوم، مشخص کنید که چقدر فضای ذخیره سازی و استفاده از برش کاغذ دارید.
  • اهرم: به طراحی اهرم در هر مدل بسیار توجه کنید. اهرم این برش های کاغذی پایین می‌آید تا از آن طریق کاغذ برش بخورد. با این حال محصولات با کیفیت با داشتن مکانیزم کششی باعث می‌شوند که از پایین آمدن اهرم قبل از آماده شدن برای برش جلوگیری شود. این یک ویژگی ایمنی مهم است که باید در نظر بگیرید زیرا اگر اهرم در حالی که هنوز کاغذ را در موقعیت قرار دارید پایین بیاید، تیغه می‌تواند در یک نقطه اشتباه بریده شود یا حتی بدتر از آن به شما صدمه بزند.
  • تیزی تیغه: این یک نکته مهم دیگر است. حداقل باید بتوانید 10 صفحه را با سهولت کامل برش دهید. تیغه‌های کند به دلیل شکستن یا خم شدن، یا از بین رفتن در وسط کار، شما را مجبور به توقف خواهد کرد. از این رو باید به تیغه دقت کافی را داشته باشید تا تعداد کاغذ مناسبی را با سهولت برش دهید.

برای ساخت تیغه معمولاً از دو فلز استفاده می‌شود: فولاد ضد زنگ و تیتانیوم. فولاد ضد زنگ بسیار بادوام و ارزان است. با این حال، برای حفظ تیزی تیغه باید به طور منظم تراشیده شود.

تیغه‌های تیتانیوم غالباً تراش خورده و حتی از تیغه های فولاد ضد زنگ دوام بیشتری دارند. آنها همچنین گران تر از تیغه های فولاد ضد زنگ هستند. بنابراین برای بهره مندی از مزایای تیغه تیتانیوم احتمالاً هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد.

در حالی که یک تیغه تیز می‌تواند به شما کمک کند تا یک قطعه کاغذ ضخیم را برش دهید. یک تیغه کند می‌تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند و سرعت شما را کاهش دهد.

کاتر کاغذ 868-a3
دستگاه برش دستی 868-AX سایز A3

تیغ اضافی دستگاه برش دستی کاغذ

بسته به میزان استفاده ازدستگاه برش دستی کاغذ، داشتن یک یا چندتیغه اضافیدر محل کارتان ضروری است. به این ترتیب، اطمینان حاصل خواهید کرد که با کند شدن تیغه، کار شما متوقف نمی‌شود. با برداشتن تیغه کند و جایگزینی آن با تیغه تیز می‌توانید به کار خود ادامه دهید. حتی می‌توانید بعدا تیغه کند را تیز کرده و در فروشگاه نگه دارید.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید تونر
خرید دستگاه فتوکپی
خرید پرینتر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد