آشنایی با دستگاه های پول شمار

دستگاه های پول شمار برای کنترل، شمارش و مرتب سازی پول طراحی شده اند و در مشاغلی که نقدینگی بالایی دارند برای افزایش دقت و بهره وری و صرفه جویی در زمان، استفاده از این فناوری و دستگاه ها الزامی است.

آشنایی با دستگاه های پول شمار

اگر در هر محیط کاری که مشغول هستید و با پول نقد سر و کار دارید، شمارش و مدیریت پول نقد یک فعالیت الزامی است. بسیاری از مشاغل با توجه به اینکه هنوز نیم بیشتر درامدشان نقدی است باید برای ساده سازی و دقیق انجام دادن شمارش پول با پیشرفت فناوری، استفاده ازدستگاه های پول شمار را در برنامه کاری خود داشته باشند.

دستگاه های پول شمار در بسیاری از مکان‌ها مانند بانک ها، بیمارستان ها، سازمان های تجاری، سازمان های دولتی، رستوران ها، فروشگاه‌های رفاهی و مغازه‌های خرده فروشی و غیره کاربرد زیادی دارد. چرا که در این مکان ها مقدار زیادی پول و نقدینگی برای رسیدگی وجود دارد و بنابراین برای شمارش دقیق پول به ماشین آلات شمارش احتیاج دارد.

انواع دستگاه پول شمار

  1. دستگاه پولشمار رومیزی
  2. دستگاه پولشمار ایستاده
  3. دستگاه پولشمار انگشتی

 

پولشمار رومیزی

مزایای استفاده از دستگاه های پولشمار

  • آسان برای استفاده: ساختاردستگاه های پولشمارسبک و قابل حمل است و  به گونه ای طراحی شده است که به کاربران امکان می‌دهد با کمترین مشکل بتوانند با دستگاه کار کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اسکناس ها را به درستی روی دستگاه قرار دهید، دستگاه به طور خودکار شروع به شمارش می‌کند و سپس به صورت خودکار متوقف می‌شود.
  • زمان کمتر: شمردن پول با دست وقت گیر است. برای اطمینان از صحت و جلوگیری از خطاهای انسانی، لازم است که پول نقد دو یا سه بار محاسبه و چک شود. این کار هم زمانبر است و هم  کارآمد نیست. استفاده از دستگاه پول شمار به کاهش زمان کارکرد شما کمک می‌کند، بدون این که نیازی به بررسی مجدد و دوباره ارقام باشد.
  • دقت: دستگاه شمارش پول، 100٪ دقت رابرای تجارت شما حفظ خواهد کرد. همچنین بعضی مدل های این دستگاه ها پول تقلبی را نیز چک میکنند که این یک مزیت و سطح محافظت اضافی است.
  • تجربه بهتر مراجعه کنندگان: استفاده از دستگاه های پول شمار، اعتماد مشتری به پردازش پول نقد را تقویت می‌‌کند.

 

انواع فناوری های دستگاه‌های پول شمار

تشخیص نت دوگانه: اگر دو اسکناس بدون اینکه اپراتور متوجه شود از طریق یکدیگر تغذیه می‌شوند، دستگاه متوقف می‌شود و به شما هشدار می‌دهد تا بتوانید یادداشت ها را جدا کرده و برای خواندن صحیح شمارش خود را مجدداً شروع کنید. این نوع یادداشت دوگانه نوع الکترونیکی به لطف حسگرهای مادون قرمز کار می‌کند که توسط دستگاه تجزیه و تحلیل می‌شود.

تشخیص پول تقلبی: اگر هرگونه پول جعلی دردستگاه اجرا شود، به شما هشدار داده می‌شود. این فناوری از بسیاری جهات کار می‌کند: استفاده از نور ماورا بنفش یا مادون قرمز، تشخیص اندازه، نخ فلزی و تشخیص مغناطیسی یا تشخیص شماره سریال چاپ شده روی هر اسکناس.

  • ماورابنفش: اسکناس ها دارای علامت های UV نامرئی هستند که فقط به دلیل رعایت احتیاط امنیتی در زیر اشعه ماورابنفش قابل مشاهده خواهند بود و این فقط با نور ماورا بنفش امکانپذیر نیست، بلکه باید در طول موج 365 نانومتر باشد.
  • نخ مغناطیسی و فلزی: نخ مغناطیسی در اندازه ها و مکان های خاص اسکناس‌ها تعبیه شده اند.

برخی از دستگاه ها شامل آشکارسازهای مغناطیسی است که می‌تواند سریعاً بررسی کند تا ببیند آیا اسکناس های نقدی شامل نخ هستند یا نه؟

  • فرو سرخ: علاوه بر جوهر مغناطیسی و نخ ها، اسکناس ها با جوهرهایی چاپ می شوند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. علاوه بر نشانهای ماورابنفش که در بالاذکر شد، اسکناس ها همچنین جوهرهایی دارند که فقط در زیر نور مادون قرمز قابل مشاهده خواهند بود. برای استفاده از این نوع ردیابی شما بهدستگاههای پول شماری نیاز دارید که با استفاده از سنسورهای مادون قرمز که نور را منعکس و جذب می کنند و به طور خودکار اسکناس ها را تأیید کند.
  • دستگاه های تشخیص اندازه: هر اسکناس اسکناس دارای طول، عرض و ضخامت دقیقاً یکسانی است. و این ویژگی دیگری برایبررسی اسکناس های جعلیاست.
  • شماره سریال و CIS: هر اسکناس شماره سریال منحصر به فرد خود را در هر طرف اسکناس دارد. دستگاه های ردیابی پول شمار از یک سنسور پیشرفته CIS برای اسکن و ضبط شماره سریال استفاده می کنند.
خرید پولشمار رومیزی

نحوه کار دستگاه های پول شمار

  1. اسکناس ها در محفظه درج قرار می‌گیرد.
  2. با استفاده از فشار منفی، نت ها به صورت جداگانه از فیدر مکش می‌شوند.
  3. از طریق تجهیزات حمل و نقل مکانیکی مانند تسمه ها، قرقره ها و غیره از طریق دستگاه هدایت می‌شوند.
  4. حسگرهای دستگاه ویژگی های نوری، فیزیکی و شیمیایی هر اسکناس مانند اعداد و نویسه ها، رنگ ها، طول و عرض را با استفاده از امکاناتی مانند نخ امنیتی و ویژگی های مادون قرمز یا مغناطیسی بررسی میکنند.
  5. اسکناس‌ها در سینی های خروجی قرار میگیرند.
  6. داده های تعیین شده بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند.

(دستگاه های شمارش سکهنیز با همین اصول مشابه کار می‌کنند. با این تفاوت که سکه ها بر اساس ضخامت و قطر و همچنین آلیاژ فلز مورد استفاده، بررسی، شمارش و مرتب می‌شوند. همانطور که در مورد همه دستگاه های شمارش پول نقد وجود دارد، دستگاه های شمارش سکه نیز دارای سنسورهای متفاوت و درجه بالایی هستند.)

 

لینک‌های پربازدید:

خرید تونر
خرید دستگاه فتوکپی
خرید پرینتر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد


mahdi
04:43 - 1400/01/24

خیلی ممنون از سایت مفیدتون عالی هستین شما

مدیر
00:51 - 1400/08/11

ممنون از توجه تون