آشنایی با پرینترهای سوزنی

پرینترهای سوزنی، قدیمی ترین نوع پرینترها است و با ایجاد تماس مستقیم بین ریبون و کاغذ کار میکنند.

آشنایی با پرینترهای سوزنی

پرینترهای سوزنی، پرینتر هایی هستند که با ایجاد تماس مستقیم بین ریبون جوهر و کاغذ کار می‌کنند. این پرینترها پر سر و صدا و در عین حال محبوب هستند. 

پرینتر سوزنیمکانیسمی شبیه ماشین تحریر دارد. این پرینترها دارای یک سر چاپ هستند که سوزن را به یک ریبون جوهر می کشد و یک سری نقاط جوهر را به کاغذ منتقل می کند. بدین وسیله ریبون به کاغذ فشار داده میشود و شکل کاراکتر مورد نظر (حرف، رقم، نقطه، خط) روی کاغذ چاپ می شود.

 

کاربرد پرینترهای سوزنی

در حالی کهپرینترهای جوهر افشان، لیزری و فناوری های مشابه در بازار ارائه شده اند پرینترهای سوزنی که قدیمی ترین فناوری های چاپی هستند هنوز در حال تولید فعال هستند و برخی از بزرگترین فروشندگان پرینتر به تولید، بازاریابی و پشتیبانی ازپرینترهای سوزنی، قطعات و لوازم خود ادامه می‌دهند. پرینترهای سوزنی در محیط های تخصصی که چاپ کم هزینه ضروری است بیشترین عملکرد را دارند. مانند:

  • بارنامه های چند بخشی

یکی از رایج ترین آنها چاپ آدرس و سایر جزئیات مربوط به "بارنامه" های چند بخشی است که هنوز توسط برخی از شرکت های حمل بار و پیک استفاده می‌شود.

اگرچه با افزایش استفاده خود از فناوری اطلاعات (به عنوان مثال با اجازه دادن به مشتریان برای رزرو آنلاین)، گرایش به چاپ چند نسخه به ترتیب و نه همزمان وجود دارد.

 

  • فیش حقوقی و یا قبوض برق و آب در بانک ها

برنامه دیگر صدور "فیش حقوقی " یا قبوض برق و آب در بانکها است. دو ورق کاغذ در اطراف لبه ها به هم چسبانده شده اند و بیشتر سطح بالایی آن از قبل با الگویی چاپ شده است که خواندن هر چیزی که بعد از آن روی آن چاپ شده است عملاً غیرممکن است.

منطقه کوچکی برای نام و آدرس یا بخش کارمند خالی مانده است. استفاده از کاغذ بدون کربن به این معنی است که همه چیزهایی که روی فرم چاپ می‌شوند به نسخه دوم منتقل می‌شوند.

 

مواد مصرفی پرینترهای سوزنی

از بین انواع پرینترها،پرینترهای سوزنیهزینه های مصرفی نسبتاً کمی دارند.ریبونو کاغذ هزینه های اصلی پرینترهای سوزنی هستند.

 

تفاوت پرینترهای سوزنی با پرینترهای غیر سوزنی

پرینترهای سوزنیبه دلیل سر و صدایی که هنگام ضربه زدن به ریبون جوهر هنگام چاپ روی آن ایجاد می شود زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند و اکنون تا حد زیادی منسوخ شده تلقی می شوند. پرینترهای غیر سوزنی مانندپرینترهای لیزریوپرینترهای جوهر افشانبه مراتب بیشتر در محل های کار و استفاده های تجاری بسیار استفاده می شوند. با این حال پرینترهای سوزنی به طور ایده آل برای فرم های چند بخشی مورد استفاده در تجارت و دولت مناسب است، زیرا نیروی برداشت به حدی قوی است که می‌تواند به چندین لایه کاغذ نفوذ کند.

همچنینقیمت پرینترهای سوزنینسبت به پرینترهای لیزری و جوهر افشان کمتر و اقتصادی تر است.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد