22:57 - 1400/02/20
آگهی های مرتبط

دستگاه دایکات چیست و در کجاها کاربرد دارد؟

انواع دستگاه دایکات برای برش دادن اشکال انتخابی از کاغذ، مقوا، نئوپان و سایر مواد سازگار جهت تولید انواع پاکت ها، کارت ها و انواع جعبه ها و ... استفاده می‌شود.

دستگاه دایکات چیست و در کجاها کاربرد دارد؟

اگر در دنیای صنعت کارتن سازی تازه وارد هستید احتمالاً از صنعتگران این کار اسمدستگاه دایکاترا به وفور شنیده اید و فکر کرده اید که احتمالاً در مورد کدام دستگاه صحبت می‌کنند. به بیان ساده دستگاه دایکات، هنر بریدن اشکال پیچیده در یک ضربه با استفاده از اشکال برش فلز به نام قالب میباشد. اما این همه ماجرا نیست- زیرا در هنگام ایجاد اشکال کاغذ بریده شده، نیازهای قیچی از بین می‌رود و فرصت های تولید طرح های پیچیده و خیره کننده نامحدود میشود.

دایکات چیست؟

دایکاتبه فرایندی اشاره دارد که در آن شما از یک دستگاه برای تولید انبوه اشکال برش خورده استفاده می‌کنید. بدون استفاده از قیچی، استنسیل یا چاقوی کاردستی می‌توانید همان شکل را با ابعاد دقیقاً یکسان ایجاد کنید. باعث صرفه جویی در وقت می شود و باعث می شود هر بار شکل های بریده شده شما حرفه ای و سازگار به نظر برسند.

دستگاه دایکات چیست؟

برای استفاده از قالب های خود بهدستگاه دایکاتنیاز دارید. دستگاه دایکات، دستگاهی است که برای برش دادن اشکال انتخابی از کاغذ، مقوا، نئوپان و سایر مواد سازگار استفاده می‌شود. نکته قابل توجه در مورد دستگاه های دایکات این است که می‌توان یک شکل دقیق را بارها و بارها برش داد و در وقت و اشتباه زیادی صرفه جویی کرد.

دستگاه‌های دایکات در چند نوع وجود دارد. نوع دستگاهی که تهیه می‌کنید به نیاز شما بستگی دارد.

دایکات دستیهمانطور که از نامش پیداست، قالب به صورت دستی کنترل می‌شود و نیازی به برق نیست. اینها معمولاً مقرون به صرفه ترین دایکات ها هستند و اندازه این دستگاه ها به طور معمول کوچکتر است. دستگاه های دایکات دستی با یک میل لنگ یا اهرم قابل چرخش کار می‌کنند و از اشکال فلزی مخصوص برای برش کاغذ و سایر مواد استفاده می‌کنند. بعضی اوقات این ماشین ها همچنین دارای یک قطعه تغذیه شده هستند که به کارکرد دستگاه با برق کمک می‌کند. همانطور که مواد و قالب فلزی از غلطک های دستگاه عبور می‌کنند، فشار وارد می‌کنند و قالب کاغذ یا مواد دیگر را به شکل قالب برش می‌دهد.

با این حال اگر شما چیزی را می‌خواهید که کمی به تلاش جسمی کمتری نیاز داشته باشد، سایردستگاه های دایکاتمی‌توانند گزینه های مناسبی برای شما باشند.

آنها از لحاظ عملکردی مشابه دایکات های دستی هستند اما از موتور به جای اهرم دستی استفاده می‌کنند تا قالب و کاغذ شما را از طریق دستگاه عبور داده و طرح برش شما را تولید کند و برای تولید انبوه طراحی شده اند. کل فرایند برش مواد به صورت خودکار انجام می‌شود بنابراین می‌توان اشکال بیشتری را با سرعت بیشتری تولید کرد.

 

چرا از دستگاه دایکات استفاده میکنند؟

اگر کار هنری دوست دارید، دایکات می تواند باعث صرفه جویی در وقت زیادی شود. این دستگاه ها به جای استفاده از قیچی برای برش دادن یکباره اشکال خود، به شما امکان می‌دهد در عرض چند ثانیه چندین بار شکل مورد نظر خود را برش دهید.

 

دستگاه دایکات در کجاها کاربرد دارد؟

دستگاه دایکاتدر تولید برچسب ها، انواع پاکت، زیر لیوانی ها، بسته بندی، کارت تبریک، نوت بوک ها و یادداشت، کارت ویزیت، جعبه و کارتن لوازم خانگی، جعبه پیتزا و جعبه شیرینی، جعبه دارویی، جعبه کادویی و انواع جعبه های لمینتی و مقوایی به کار می‌رود.

 

هنگام کار با دستگاه دایکات به این نکات توجه کنید

  • کاملاً طبیعی است که وقتی مواد خود را از طریق دستگاه می‌چرخانید، دستگاه دایکات شما صدا بدهد. پس نگران نباشید و کارتان را ادامه دهید.
  • اگر تیغه های شما کند شده باشد، برش قالب شما تأثیر کمتری خواهد داشت. مطمئن شوید که قالب ها را بررسی کرده و اگر دیگر تیز نیستند آنها را عوض کنید.
  • مواد خود را دو بار از طریق دستگاه اجرا کنید: بعضی از مواد به گونه ای هستند که به راحتی برش نمیخورند. اگر به این مسئله برخوردید کافی است یک بار دیگر مواد را به دستگاه دایکات ارسال کنید.
  • هرچه طراحی پیچیده تر باشد، فضای بیشتری برای اشتباه وجود دارد. به همین دلیل همیشه باید به هر حال چند شکل اضافی در دست داشته باشید.
  • هرگز صفحات را به زور عبور ندهید.
  • دستگاه خود را تمیز کنید و اجازه ندهید دستگاه گرد و غبار جمع کند. خلاص شدن از شر و آلودگی به عملکرد کلی دستگاه کمک می‌کند.

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع دستگاه های دایکات و مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایران مراجعه کنید .

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد