راههایی برای افزایش طول عمر کارتریج جوهر پرینتر

کارتریج جوهر برای استفاده بهینه و ماندگاری و همچنین صرفه جویی در هزینه ها نیاز به مراقبت و نگهداری و توجه به برخی نکات دارد. با ما همراه باشید.

راههایی برای افزایش طول عمر کارتریج جوهر پرینتر

پرینترهای جوهر افشاندر خانه ها، دفاتر و ... مورد استفاده قرار می گیرند و بخشی ضروری از زندگی روزمره هستند.کارتریج پرینترهای جوهر افشانگران هستند و در زمان های نامناسب جوهر آنها تمام می‌شود. اگر شما نیاز دارید که به طور مکرر از چاپگر خود برای برای تولید اسناد و تصاویر با رنگ و کیفیت بالا استفاده کنید، خرید کارتریج های جوهر جدید هزینه ها را به طور چشمگیری افزایش میدهد. با نگهداری صحیح چاپگر و کارتریج، نیازی به خرید کارتریج به دفعات زیاد نخواهید داشت. تنظیم تنظیمات چاپگر و تمیز کردن منظم کارتریج ها به شما در صرفه جویی در مصرف کارتریج جوهر و هزینه کمک می کند.

افزایش عمر کارتریج جوهر

17 روش افزایش طول عمر کارتریج جوهر

شما باید بدانید که چه زمانی کارتریج جوهر شما واقعا خالی است. وقتی واقعاً خالی است حتماً و سریعاً آن را تغییر دهید. چاپ روی یک کارتریج تخلیه شده می‌تواند هد چاپ شما را ذوب کرده و به چاپگر شما آسیب برساند. همیشه داشتن یک کارتریج اضافی از ضروریات است.

بابازار چاپ ایرانهمراه باشید تا لیستی از نکات را که برایماندگاری بیشترکارتریج جوهرجمع آوری کرده ایم را مرور کنیم:

  • پرینتر معمولاً با اخطارکم شدن جوهر کارتریج‌هایجوهربه شما هشدار می‌دهد. به جای عجله برای خرید کارتریج های جدید، مدتی این هشدار را نادیده بگیرید. (کارتریج های جوهر در هنگام ظاهر شدن این پیام از 8 تا 45 درصد جوهر دارند.) چه زمانی باید کارتریج جوهر را تعویض کنید؟ منتظر بمانید تا نشانه‌های واقعی کم شدن جوهر وجود داشته باشد. (به عنوان مثال متن سبک یا کمرنگ)
  • چیپست کارتریجرا بپوشانید: برخی از کارتریج های جوهر دارای تراشه ای هستند که سطح جوهر را تشخیص می دهد و بیشتر اوقات، این تراشه یک هشدار کارتریج خالی را خیلی زود ارسال می‌کند. در صورت چاپ، بعضی اوقات به شما اجازه چاپ نمی‌دهد مگر اینکه کارتریج را تغییر دهید. برای حل این مسئله چیپست را با نوار تیره بپوشانید.
  • از فونت های پررنگ و تیز خودداری کنید. قلم ضخیم و متن پررنگ برای چاپ به جوهر اضافی نیاز دارد. بنابراین متن خود را با فونتهای نازکتر ذخیره کنید.
  • آیا می‌خواهید جوهر بیشتری صرفه جویی کنید؟ Ecofont را دانلود کنید، یک فونت رایگان که با قرار دادن دایره های سفید کوچک در داخل هر کاراکتر 20 درصد جوهر کمتری استفاده می‌کند.
  • از اندازه قلم کوچکتر استفاده کنید: چه تفاوتی بین قلم 12 و 14 فونت وجود دارد؟ این فونت ها اندازه های مختلفی دارند و از مقادیر مختلف جوهر استفاده می‌کنند. فقط در موارد لزوم از متن و اندازه بزرگتر و ضخیمتر به عنوان مثال در عناوین اصلی استفاده کنید. فونت های بزرگ و متن پررنگ می‌تواند کارتریج شما را به سرعت تخلیه کند. با کاهش اندازه متن می‌توانید عمر کارتریج خود را افزایش دهید.
  • اثبات قبل از چاپ: قبل از چاپ سند، برای ویرایش و اثبات کار خود به دقت وقت بگذارید و هرگونه اشتباه تایپی یا سایر اشتباهات را اصلاح کنید. خیلی اوقات ما اسناد را چاپ می‌کنیم، سپس اشتباهات را پیدا و دوباره سند را چاپ می کنیم. هرچقدر سند چاپ کنید، جوهر بیشتری مصرف می‌کنید.
  • تنظیمات پرینتر خود را تنظیم کنید: برای به روزرسانی تنظیمات پیش فرض چاپگر خود در رایانه مبتنی بر ویندوز، شروع> چاپگرها را انتخاب کنید. روی چاپگر خود کلیک راست کنید و سپس گزینه Printing Preferences را انتخاب کنید. از آنجا می‌توانید بسته به نیاز خود تنظیمات چاپگر را تغییر دهید.
  • با تنظیم تنظیمات پرینتر می‌توانید جوهر را ذخیره کنید. به عنوان مثال می‌توانید سطح کیفیت چاپ را تغییر دهید. حالت پیش نویس "Fast Normal" یا "Draft Mode" را انتخاب کنید تا از جوهر بسیار کمتری استفاده کنید. حالت پیش نویس برای چاپ سریعتر با دقت کمی طراحی شده است تا نسخه مناسب سند خود را به شما ارائه دهد. کیفیت ممکن است در مقایسه با کار چاپ معمولی متناسب نباشد اما اگر لازم است یک بررسی سریع انجام دهید کافی است. متن سبک تر خواهد بود، اما همچنان قابل مشاهده است.

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید تغییر اولویت چاپ به "Grayscale" است. با این کار همه چیز به صورت سیاه و سفید چاپ می‌شود که از جوهر کمتری استفاده می کند.

برای چاپ چندین صفحه در هر صفحه "گزینه های سند" را انتخاب کنید. اگر می خواهید در جوهر و کاغذ صرفه جویی کنید با چاپ چندین صفحه در یک صفحه، قالب بندی کار چاپ خود را تنظیم کنید. این گزینه برای چاپ اسلایدهای طولانی power point بسیار مناسب است.

  • فقط آنچه را که نیاز دارید چاپ کنید: اگر شما نیاز به چاپ مقاله یا دستورالعمل از وب سایت دارید و نمی‌خواهید تبلیغات و عکس ها را چاپ کنید؛ یک سند قابل چاپ و تمیز ایجاد کنید و فقط مطالب و عکسهایی که باید را چاپ کنید.
  • از پیش نمایش چاپ استفاده کنید: آیا تابحال چیزی را از چاپ کرده اید که متوجه شوید متناسب با چیزی که مد نظر شما بود نیست؟ این اتلاف جوهر، کاغذ و وقت است. اجتناب از این مسئله آسان است. قبل از ارسال هر چیزی به چاپگر، Print Preview را انتخاب کنید تا قبل از چاپ سند روی کاغذ مشکلات را اصلاح کنید. ( به زبان ساده، به شما امکان می‌دهد قبل از چاپ صفحه شکل ظاهری آن را ببینید.)
  • نازل یا هد چاپی را تمیز کنید: آیا کارتریج به درستی چاپ نمی‌کند؟ قبل از بیرون انداختن آن، مطمئن شوید که نازل یا هد چاپگر مسدود نیست. تمیز کردن نازل چاپ می‌تواند به افزایش عمر کارتریج های جوهر کمک کند. می‌توانید ببینید که چه زمانی مسدود شده است زیرا اسناد شما ضعیف می‌شوند. کارتریج را به آرامی از چاپگر خارج کرده و قسمت پایین آن را با یک حوله نرم و مرطوب پاک کنید. سپس آن را دوباره نصب کنید و دوباره چاپ کنید.
  • فقط در صورت لزوم نسخه چاپی چاپ کنید: بعضی اوقات کپی فیزیکی لازم نیست. ذخیره سند در PDF یا ذخیره فایل با فرمتهای دیگر را در نظر بگیرید. اگر فقط در صورت لزوم نسخه چاپی چاپ کنید در جوهر چاپگر صرفه جویی خواهید کرد و فضای کار خود را بی جهت اشغال نمی‌کنید.
  • ازکارتریج های جوهرخود مراقبت کنید : کارتریج های جوهر ظریف هستند. اگر آنها را در فضای باز کنار بگذارید به راحتی خشک می‌شوند. ناگفته نماند که جوهر می‌تواند تبخیر شود. به همین دلیل بهتر است از کارتریج هایی که استفاده نمی‌شوند محافظت کنید. این بدان معنی است که کارتریج را در بسته بندی خود نگه دارید تا زمانی که آماده استفاده شوند. آیا برای مدتی قصد استفاده از چاپگر خود را ندارید؟ کارتریج جوهر را بیرون آورده و در کیسه ای ضد آب قرار دهید. این کار از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند.
  • به وضوح تصویر توجه کنید: با تنظیم وضوح تصویر می‌توانید عمر کارتریج های خود را افزایش دهید.می‌توانید DPI را کاهش دهید - هرچه این عدد کمتر باشد، چاپگر شما کمتر جوهر استفاده می‌کند. وارد تنظیمات چاپگر شوید و ببینید چه چیزی برای چاپ در آن از قبل برنامه ریزی شده است. در بعضی موارد ممکن است بین 200 تا 300 DPI باشد که برای اکثر اسناد بیش از حد مجاز است.
  • پرینتر جوهر افشانرا هنگامی که استفاده نمی‌کنید خاموش کنید: اگر از چاپگر استفاده نمی‌کنید روشن نگذارید - این باعث می‌شود که هد چاپگر به مرور زمان مسدود شود. همچنین این احتمال وجود دارد که گرمای دستگاه جوهر موجود در کارتریج را خشک کند. فقط درصورت نیاز به چاپ چیزی می‌خواهید آن را روشن کنید.
  • کارتریج جوهررا تکان دهید: فقط به این دلیل که چاپهای شما کمرنگ به نظر می‌رسند به معنای خالی بودن کارتریج های شما نیست. برخی از جوهرها ممکن است نازل را مسدود کنند. یکی از راه های پاک سازی انسداد، تکان دادن آرام کارتریج است. پس از انجام این کار، آن را دوباره در چاپگر وارد کنید. با کمی شانس دوباره مانند حالت عادی شروع به چاپ می‌کند.
  • لازم به ذکر است که همه کارتریج جوهرهای پس از فروش برابر نیستند. اطمینان حاصل کنید که یک شرکت معتبر با ضمانت قوی و با کیفیت بالا انتخاب کرده اید. این به عنوان شاخص پایبندی آن شرکت به استانداردهای بالای کیفیت و خدمات به مشتری عمل می‌کند.

اگر روش های دیگری برایافزایش عمرکارتریج جوهردارید، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد