08:20 - 1400/02/26

همه چیز درباره ریبون پرینتر کارت pvc

ریبون از مواد مصرفی پرینترهای کارت PVC میباشد که در انواع ریبون های تک رنگ و رنگی برای کاربردهای متفاوت استفاده میشوند .نوع ریبون پرینتر کارت شناسایی شما کاملاً به نیاز چاپ شما بستگی دارد.

همه چیز درباره ریبون پرینتر کارت pvc

برخلاف پرینترهای کاغذی استاندارد که با کارتریج ها چاپ می‌زنند،پرینترهای pvcاز ریبون ها و هد - همراه با گرما - برای چاپ استفاده می‌کنند. هر حرفی که در یک نوع ریبون خاص مشاهده می‌کنید، نشان دهنده یک رنگ یا نوع ریبون است.

برای شروع کار، رنگهای اصلی به صورت حروف درج شده اند:

Y= زرد

M = سرخابی ( رنگ قرمز)

C= فیروزه ای (رنگ آبی)

سپس می توانید دو حرف دیگر در مخففribbon شناور داشته باشید:

K=  سیاه

O= همپوشانی

رنگهای اصلی ریبون

 

هنگامی که انواعریبون پرینتر کارت pvcرا شناختید، می‌توانید ریبون مناسب را برای پرینتر خود انتخاب کنید.

نحوه انتخاب ریبون پرینتر کارت pvc مناسب

ریبونی که باید استفاده کنید به نوعپرینتر کارت pvcشما و نوع طراحی شما برای چاپ روی کارتهای شما بستگی دارد.

  1. پرینتر چاپ کارت pvc تصعید رنگ
  2. پرینتر چاپ کارت pvc انتقال معکوس

پرینتر چاپ کارت پی وی سیکه با تکینیک تصعید رنگ کار می‌کند، رایج ترین نوع پرینترهای کارت شناسایی هستند. آنها طرح را مستقیماً روی کارت چاپ می‌کنند و یک حاشیه سفید کوچک در لبه کارت می گذارند. آنها به طور کلی سرعت چاپ سریع تری را ارائه می‌‍دهند و هزینه کمتری نسبت به پرینترهای انتقال معکوس دارند.

در چاپ انتقال معکوس خود کارت چاپ نمی‌شود، اما در عوض یک لایه یا فیلم نازک با تصویر معکوس کارت چاپ می‌شود.

اگر هنوز از نوع پرینتر کارت شناسایی خود مطمئن نیستید به جعبه پرینتر یا فاکتور قدیمی نگاهی بیندازید یا شماره سریال خود را بنویسید و با پشتیبانی شرکتی که از آن پرینتر را خریداری کرده اید تماس بگیرید.

 

  • مرحله دوم: برند و مدل پرینتر کارت pvc خود را بررسی کنید.

هنگامی که از نوع پرینتر کارت شناسایی خود مطلع شدید، در مرحله بعدی باید برند و مدل پرینتر را بررسی کنید.

هر برند برای هر مدل پرینتر،ریبون پرینتر کارتمخصوص به خود را دارد و برای اینکه پرینتر شما به درستی کار کند باید از این موارد استفاده کنید. اگر می‌خواهید از ریبون برند پرینتر دیگری یا ریبون غیر اصلی استفاده کنید به درستی کار نمی‌کند یا در دستگاه شما جای نمی‌گیرد.

فراموش نکنید بررسی کنید که هر ریبون خریداری شده یک ریبون اصلی است.

 

  • مرحله سوم: چه نوع کارتی را می‌خواهید چاپ کنید؟

پس از بررسی نوع پرینتر کارت شناسایی، باید تصمیم بگیرید که چطور روی کارتهای شما چاپ شود.

آیا می‌خواهید در یک یا دو طرف کارت چاپ کنید؟

آیا می‌خواهید یک کارت شناسایی عکس با تصویر تمام رنگی و متن سیاه چاپ کنید؟

 آیا با استفاده از UV به امنیت کارت بصری احتیاج دارید؟

آیا می‌خواهید کارتها را به صورت تک رنگ  یا رنگی چاپ کنید؟

 

انواع مختلف ریبون پرینتر کارت pvc

هنگامی که در مورد طرحی که می‌خواهید چاپ کنید تصمیم گرفتید، می‌توانیدریبونمتناسب با کارتان را انتخاب کنید. ریبون ها در انواع مختلفی در بازار عرضه می شوند که هرکدام ویژگی های مختص خود را دارد.

 

ریبون های استاندارد

  • ریبون YMCKO: زرد (Y)، سرخابی (M)، فیروزه ای (C)، سیاه (K)، پوشش (O)

ریبون های YMCKOاحتمالاً محبوب ترین و همه کاره ترین ریبون پرینتر است. این نوع ریبون، چهار رنگ را با یک پوشش محافظ اضافی اضافه شده در ریبون ارائه می‌دهد.

ویژگی اصلی آنها پوشش شفاف است که به کارت های چاپ شده شما محافظت بیشتری در برابر سایش یا دستکاری می‌دهد و آنها را به گزینه ای مناسب برای کارتهایی تبدیل می‌کند که استفاده از آنها زیاد است یا حاوی اطلاعات ایمنی هستند.

 

  • ریبون YMCKT: زرد (Y)، سرخابی (M)، فیروزه ای (C)، سیاه (K)، پوشش بالا (T)

ریبون های YMCKT دقیقاً به همان روشی که YMCKO  کار می‌کند، عمل می‌کنند. تنها تفاوت در این است که (O) با یک صفحه رویه (T) جایگزین م شود.

 

  • ریبون نیمه پانل

ریبون های نیمه پانلدر قالب های YMCKO ،YMCK ،YMCKOK و YMCKK هستند، اما اندازه آنها به اندازه نصف یک ریبون استاندارد است. با این کار می‌توانید کارت هایی را چاپ کنید که فقط روی نیمی از کارت رنگ یا متن داشته باشند.

 

  • ریبون تک رنگ

ریبون های تک رنگایده آل هستند اگر طرح کارت شما حاوی یک رنگ بدون سایه باشد.

ریبون های تک رنگ مشکی هنگام افزودن بارکد یا متن به پشت کارت محبوب هستند، در حالی که ریبون های تک رنگ رنگی بیشتر برای افزودن به کارت های از قبل چاپ شده استفاده می‌شود.

 

  • ریبون تک رنگ BO،k

B و K هر دو نشان دهنده یک ریبون تک رنگ سیاه با پوشش است. تفاوت در نوع سیاه رنگ ریبون است - B مخفف سیاه خالص است، در حالی که K مخفف سیاه مرکب است (با ترکیب رنگ های دیگر ساخته شده است). اینکه از کدام ریبون استفاده می‌کنید به هدف کارتها بستگی دارد. ریبون BO برای چاپ بارکد بهتر است زیرا اسکنرها می‌توانند آنها را راحت تر بخوانند در حالی که ریبون های K برای چاپ متن بسیار مناسب هستند.

 

  • ریبون تک رنگ رنگی

ریبون های تک رنگ رنگی، در طیف گسترده ای از رنگ ها، از قرمز و آبی تا طلای متالیک یا نقره ای موجود است. این ریبون ها فقط یک رنگ چاپ می‌کنند و برای چاپ آرم و متنی استفاده می‌شوند که نیازی به رنگ یا سایه زدن ندارند.

 

ریبون پرینترهای انتقال معکوس

  • YMC:

زرد (Y)، سرخابی (M)، فیروزه ای (C). این ریبون انتقال معکوس استاندارد برای چاپ کارتهای شناسایی یک طرفه تمام رنگی بدون متن سیاه یا تصاویر با پرینترهای انتقال معکوس استفاده می شود. این ریبون ها شامل صفحه روکش نیستند زیرا پرینتر انتقال معکوس از فیلم انتقال جداگانه در حین چاپ استفاده می کند.

 

  • YMCK:

زرد (Y)، سرخابی (M)، فیروزه ای (C)، سیاه (K). از این ریبون پرینتر برای چاپ کارت های شناسایی یک طرفه تمام رنگی با متن سیاه یا تصاویر با پرینترهای انتقال معکوس استفاده می شود. این ریبون ها شامل صفحه روکش نیستند زیرا پرینتر انتقال معکوس از فیلم انتقال جداگانه در حین چاپ استفاده می کند.

 

  • YMCKI:

زرد (Y)، سرخابی (M)، فیروزه ای (C)، سیاه (K)، بازدارنده (I). از این ریبون پرینتر برای چاپ کارت های شناسایی یک طرفه تمام رنگی با متن یا تصاویر سیاه استفاده می شود. پنل بازدارنده ویژه (I) مانع از چاپ طرح روی قسمتهای خاصی از کارتها می شود و برای کارتهایی که دارای صفحه امضا یا فویل سطح هستند و نباید روی آنها چاپ شود ضروری است. این ریبون ها شامل صفحه روکش نیستند زیرا پرینتر انتقال معکوس از فیلم انتقال جداگانه در حین چاپ استفاده می کند.

 

ریبون های تخصصی

  • ریبون صفحه امضا

ریبون صفحه امضا شامل یک صفحه نیمه مات یا شفاف است که کارت را قابل نوشتن می کند. اگر طراحی کارت شما شامل بخشی است که در آن کاربر ملزم به افزودن امضا است به این نوع ریبون نیاز خواهید داشت.

کارتهای عضویت، تخفیف و وفاداری معمولاً اعضا را مجبور می‌کنند کارتهای خود را امضا کنند. بنابراین این نوع ریبون، کار را برای شما کامل می‌کند.

 

  • ریبون ماورا بنفش یا فلورسنت

ازریبون UV یا Fluorescent برای افزودن تصاویر یا متن به کارت های شناسایی استفاده می‌شود که برخلاف پوشش هولوگرافیکی که همیشه قابل مشاهده است و فقط در زیر اشعه ماورا بنفش (UV) قابل مشاهده است. از چاپ ماورا بنفش اغلب به عنوان روشی برای تأیید صحت کارت استفاده می‌شود. زیرا هنگام ایجاد کارت های جعلی نسخه برداری از این ویژگی دشوارتر است. کارت های شناسایی امن، از جمله بسیاری از کارت های شناسایی صادر شده توسط دولت، دارای طرح های UV برای امنیت هستند.

 

  • ریبون هولوگرافیک

ریبون های هولوگرافی، الگوی هولوگرافیک بر روی کارت های شناسایی شما اعمال می‌کنند و با هر دو لایه لمینت و فیلم انتقال کار می‌کنند. این هولوگرام ها شناسایی کارت های شناسایی معتبر را آسان تر می‌کنند بنابراین در صورت نیاز به کارت های ایمن بصری از آنها استفاده می‌شود.

 

  • ریبون خراش

ریبون های Scratch-Off روی قسمتی از کارت شما یک پوشش می‌اندازند تا اطلاعات را پنهان کنید تا زمانی که خراشیده شود. برای استفاده ازریبون خراش، ابتدا طرح را روی کارت خود چاپ می‌کنید و سپس قسمت خراش را چاپ می‌کنید. کارتهای تلفن پیش پرداخت و کارتهای هدیه از پانلهای خراشنده برای پنهان کردن پین کارت تا زمانی که مالک بخواهد کارت را فعال کند استفاده می‌کند.

 

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهدهانواع ریبون پرینتر کارت PVCو مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایتبازار چاپ ایران مراجعه کنید.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد