17:12 - 1400/02/26
آگهی های مرتبط

تفاوت های چاپ دیجیتال و چاپ افست

چاپ دیجیتال و افست دو روش چاپی هستند که بنا به پروژه چاپی مدنظرتان هرکدام مزایا و معایبی دارد. چاپ دیجیتال برای چاپ با حجم کم و چاپ افست برای تولید پروژه های چاپی بزرگ ایده ال است.

تفاوت های چاپ دیجیتال و چاپ افست

چاپ افستوچاپ دیجیتالهر دو روش چاپی مفیدی هستند و بسته به نیاز پروژه شما هرکدام مزایای خاصی دارند. هنگامی که به اجرای پروژه های بزرگتر، صدها یا هزاران نفر نیاز دارید یا از یک رنگ با مارک خاص استفاده می‌کنید، چاپ افست تنها راهی است که باید انجام دهید. شما همچنین می‌توانید از انواع بسیار گسترده تری از کاغذهای سفارشی و جوهرهای مخصوص استفاده کنید.

چاپ دیجیتالدر صورت نیاز به مقادیر کم، کارامد تر است(مثلا چاپ 20 کارت تبریک یا 100 اعلامیه). یکی دیگر از مزایای چاپ دیجیتال قابلیت متغیر داده است. وقتی هر قطعه به کد، نام یا آدرس منحصر به فردی نیاز دارد تنها راه چاپ دیجیتال است. چاپ افست نمی‌تواند پاسخگوی این نیاز باشد.

در حالی کهچاپ افستیک روش خارق العاده برای تولید پروژه های چاپی با ظاهری زیبا است، بسیاری از مشاغل یا افراد نیازی به چاپ با تیراژ 500 یا بیشتر ندارند و بهترین راه حل چاپ دیجیتال است.

چاپ افست در مقابل چاپ دیجیتال

دو نسخه از یک طراحی مشابه - یکی از طریق چاپ افست، دیگری از طریق چاپ دیجیتال - ممکن است با چشم آموزش ندیده یکسان باشد. هر دو نوع چاپ محصولات چاپی را تولید می‌کنند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و برای چاپ با کیفیت حرفه ای برای مشاغل مناسب هستند. عوامل کلیدی که باعث می‌شود مشتری یکی را نسبت به دیگری انتخاب کند، معمولاً حجم پروژه چاپی و نیازهای طاقچه پروژه است.

تفاوت های دیگری نیز وجود دارد- مانند قابلیت های رنگ و اندازه ورق که بین چاپ افست در مقایسه با چاپ دیجیتال متفاوت است. بابازار چاپ ایرانهمراه باشید.

فناوری چاپ در چاپ افست و چاپ دیجیتال

تفاوت تکنولوژیکی بین دو روش چاپ (چاپ افست در مقابل چاپ دیجیتال) در نحوه انتقال تصاویر به کاغذ است.

چاپ افست بیش از یک قرن وجود داشته است و برای دهه ها این بهترین روش برای چاپ تقریباً همه موارد تجاری بود: روزنامه ها، مجلات، جزوه ها، تبلیغات، کارت پستال، بروشور و موارد دیگر. به طور کلی چاپ افست با انتقال جوهر از یک صفحه به یک ورق  کار می‌کند و سپس جوهر را روی کاغذ، وینیل یا سطح دیگر می غلتاند. این برعکس چاپ دیجیتال است که از صفحات برای انتقال جوهر به کاغذ استفاده نمی‌کند.

در فرآیند چاپ دیجیتال از صفحات که تصویر روی آنها حک شده است استفاده نمی شود. در عوض تصویر به صورت دیجیتالی از رایانه به دستگاه چاپ دیجیتال منتقل می‌شود. چاپ دیجیتال برای استفاده از تونر در ورق های کاغذ از غلطک های الکترواستاتیک معروف به درام استفاده می‌کند.

عوامل مهم هنگام انتخاب روش چاپ افست و دیجیتال

  • میزان چاپ:چاپ افستبهترین روش برای حجم کاری زیاد است.
  • سرعت:چاپ دیجیتالسریعتر از افست است. اگر به کاری سریع نیاز دارید، دیجیتال راهی است که باید در نظر بگیرید. مراحل مکانیکی در چاپ دیجیتال حذف می‌شوند، بنابراین نیازی به ساخت فیلم یا صفحه نیست زیرا تصویر مستقیماً در متریال انتخاب شده چاپ می‌شود.
  • وضوح: روش هایچاپ دیجیتالبا ارائه نمونه های واقعی قطعه چاپ شده، وضوح دقیقتری ارائه می‌دهند. وضوحچاپ افستدر صورت اقدام به چاپ رنگ های دقیق، گران تمام می‌شود.
  • اندازه:دستگاههای چاپ افستقطعات چاپی بزرگتری را در خود جای می دهند، در حالیکه دستگاههای چاپ دیجیتالی دارای محدودیت اندازه و اندازه کاغذ هستند.
  • رنگ: اگر قطعه چاپ به استفاده از سیستم تطبیق رنگ نیاز دارد،چاپ افستمطابقت دقیق تری را فراهم می کند. با چاپ دیجیتال، رنگ نمی تواند دقیقاً مطابقت داشته باشد اما توانایی نزدیک شدن به رنگ های دلخواه وجود دارد.
  • سفارشی سازی:چاپ دیجیتالراهی است که می توانید طرحهای سفارشی انجام دهید زیرا چاپ افست اجازه این کار را نمی دهد. روش های چاپ دیجیتال می توانند داده های متغیر را روی هر قطعه جداگانه چاپ کنند، مانند نام یا آدرس بدون توقف یا کند کردن روند چاپ.

 

مزایای چاپ دیجیتال

  • هزینه های نصب در کوتاه مدت کمتر است.
  • فقط در صورت نیاز، مقدار مورد نیاز خود را چاپ می‌کنید.
  • حداقل مقادیر پایین تر (حداقل 1 ، 20 یا 50 قطعه)
  • چاپ دیجیتال سیاه و سفید ارزان قیمت.
  • قابلیت داده متغیر (نام، آدرس، کد یا شماره گذاری به راحتی انجام می‌شود.)

مزایای چاپ افست

  • باچاپ افست، پروژه های با حجم بالا را می‌توان با هزینه مقرون به صرفه و اقتصادی چاپ کرد.
  • هرچه بیشتر چاپ کنید، قیمت نهایی چاپ ارزان تر می‌شود.
  • انواع زیادی از انواع کاغذ با اتمام سفارشی را می‌توان استفاده کرد.
  • جوهرهای مخصوص سفارشی مانند رنگ های متالیک و پنتون موجود است.
  • بالاترین کیفیت چاپ ممکن، با جزئیات بیشتر و ثبات رنگ.

برای مشاهده انواعدستگاه چاپ دیجیتالودستگاه چاپ افستمربوط روشهای چاپی ذکر شده در این مقاله می‌توانید به بخش فروشگاهبازار چاپ ایرانمراجعه کنید.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد