بررسی شش نوع چاپگر رنگی متمایز

در این مقاله شش نوع چاپگر متمایز با قابلیت چاپ رنگی معرفی خواهیم کرد.

بررسی شش نوع چاپگر رنگی متمایز

در حال حاضر، حداقلشش نوع چاپگر رنگیمتمایز می توانند چاپهایی با کیفیت عکاسی یا تقریباً عکاسی ارائه دهند. بابازار چاپ ایرانهمراه باشید تا مروری کوتاه بر هر یک داشته باشیم:

  • چاپگرهای جوهر افشان

بیشترچاپگرهای جوهر افشاناز روش چاپ مبتنی بر حرارت استفاده می‌کنند. این چاپگرها حاوی صدها نازل کوچک با دهانه هایی هستند که ظریف تر از یک موی انسان هستند. پشت هر نازل یک مخزن کوچک از جوهر مایع قرار دارد و در پشت مخزن یک عنصر حرارتی نهفته است که جوهر را در مخزن گرم می‌کند. گرم كردن جوهر، قطرات ریز را از طریق نازل و روی كاغذ وارد می‌كند.

  • چاپگرهای لیزری رنگی

شما سندی را به چاپگر خود می‌فرستید و چاپگر آن را به یک تصویر تبدیل می‌کند - تصویری که چاپگر دقیقاً می‌داند در هر نقطه از تصویر چه رنگی قرار دهد. اگر این فقط یک چاپگر سیاه باشد، هر پیکسل یا خالی (سفید) یا پر (سیاه) است. برای تصاویر رنگی، چاپگر ترکیب مناسبی از تونر رنگی مختلف خود را برای ایجاد رنگ مورد نظر شما پیدا کرده است. سپس چاپگر یک بار الکتریکی ساکن را بر روی غلتک خاصی ایجاد می‌کند که درام تصویربرداری نامیده می‌شود. شارژ استاتیک باعث می‌شود تونر دارای بار استاتیکی شود. اما قبل از استفاده از تونر، چاپگر با استفاده از لیزر تصویر را روی غلتک حک می‌کند. غلتک درام از ماده ای ساخته شده است که در هنگام برخورد نور با آن، برق را هدایت می‌کند. بنابراین لیزر بار ساکن قسمت های غلتکی را که چاپ می‌کند، از بین می برد. بقیه غلتک شارژ و چسبنده می‌ماند. سپس غلتک روی مخزن تونر چاپگر شما غلت می‌زند. قسمتهای شارژ شده (چسبنده) غلتک تونر را برمی دارد. هنگامی که غلتک سرانجام روی یک ورق کاغذ غلت میزند، تونر به ورق منتقل می شود. برای دستگاه فتوکپی سیاه و سفید فقط یک برنامه لازم است. برای چاپگر رنگی، غلتک باید هر تونر رنگی را جداگانه اعمال کند. از آنجا که اکثرچاپگرهای لیزری رنگیدارای چهار تونر رنگی (فیروزه ای، قرمز، زرد و سیاه) هستند، غالباً از غلتک های متعدد یکی پس از دیگری برای سرعت بخشیدن به روند استفاده می‌شود. بنابراین کاغذ از طریق غلتک دوم گرم می‌شود تا حدود 200 درجه فارنهایت گرم شود. (دما با توجه به چاپگر متفاوت است.) این تونر پلاستیکی را در صفحه ذوب می کند، رنگ ها را با هم مخلوط می‌کند و سند نهایی شما ایجاد می‌شود.

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی MFP M130fw
پرینتر چندکاره لیزری اچ پی LaserJet Pro MFP M130fw
  • چاپگرهای تصعید رنگ

چاپگرهای تصعید رنگبرای گرافیست های حرفه ای طراحی شده اند. مانند چاپگرهای جوهر افشان کار می‌کنند، با این تفاوت که آنها به دمای بسیار بالایی (بالای 500 درجه سانتیگراد) می‌رسند که در واقع جوهر به گاز تبدیل می‌شود. این اجازه می‌دهد تا رنگ ها بسیار خوب مخلوط شوند و به جای قرار دادن نقاط جداگانه رنگ، یک رنگ به طور نامرئی با رنگ دیگر مخلوط می‌شود. هر رنگ (معمولاً زرد، فیروزه ای، سرخابی و سیاه) به صورت جداگانه چاپ می‌شود، سپس به صورت یکپارچه روی کاغذ مخلوط می‌شود. این تکنیک با بالاترین کیفیت تصاویر را ایجاد میکند و آن را برای گرافیست ها و عکاسان حرفه ای ایده آل می‌کند.

  • چاپگرهای واکس حرارتی

چاپگرهای واکسحرارتی که کاملاً شبیه روش تصعید رنگ هستند، به ویژه برای تولید شفافیت های رنگی طراحی شده اند. جوهرها مبتنی بر موم هستند و به آنها این امکان را می‌دهد که به کاغذ مخصوص شفافیت مورد نیاز خود پایبند باشند. چنین چاپگرهایی برای تولید شفافیت پیشرفته هستند، اما لزوماً برای چاپ رنگی همه منظوره کار نمی‌کنند. اول از همه، جوهر مبتنی بر موم نسبت به جوهرهای دیگر کمتر قابل انعطاف است. این بدان معنی است که نقاط منحصر به فرد بزرگتر هستند و باعث می‌شود سطح جزئیاتی که می‌توانند ضبط کنند، محدود شود.

  • چاپگرهای جوهر جامد

با استفاده ازروش جوهر جامد، چوب های جوهر بر پایه موم گرم می‌شوند تا زمانی که به فرم مایع برسند. سپس هر سه رنگ (فیروزه ای، سرخابی و زرد) یا چهار رنگ (فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه) روی یک درام انتقال منقبض می‌شوند و با هم مخلوط می‌شوند تا یک تصویر آینه ای از تصویر نهایی ایجاد کنند. سرانجام، کاغذ از طریق طبل چرخانده شده و تصویر نهایی را دریافت می‌کند.

  • چاپگرهای ترمو اتوکروم

چاپ ترمو اتوکروم بیش از هر روش بیشتر یادآور پردازش عکاسی سنتی است. قبل از چاپ، کاغذ ترمو اتوکروم سفید به نظر می رسد. اما در واقع با سه لایه جوهر حساس به نور (فیروزه ای، سرخابی و زرد) پوشانده شده است. (هر یک از آنها در دمای خاصی فعال می شود.) با عبور کاغذ مخصوص از داخل چاپگر، ریز ماژول ها مناطق کوچک کاغذ را گرم می‌کنند و رنگهای پنهان را یکی یکی فعال می‌کنند. سپس یک نور ماورابنفش از روی کاغذ عبور می کند و رنگها را "ثابت" می‌کند.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد