هاب USB چیست و چه کاربردی دارد؟

هاب های USB دستگاه هایی رابط هستند که وقتی مواردی مانند لپ تاپ ها و سایر دستگاه های رایانه همراه به اتصال بیشتر نیاز دارند، این امکان را می دهند که چندین دستگاه مجهز به USB را به یک لپ تاپ یا دستگاه رایانه متصل کنید.

هاب USB چیست و چه کاربردی دارد؟

اکثر دستگاه های جانبی مدرن که ممکن است بخواهید به رایانه خود متصل کنید، به یک رابط USB مجهز هستند و معمولا رایانه ها دارای تعداد محدودی درگاه USB هستند که می توانند به طور همزمان مورد استفاده قرار گیرند. اگر چندین دستگاه داشته باشید که می خواهید همزمان به دستگاهتان متصل شوند، این مسئله می تواند به یک مشکل تبدیل شود.

برای انجام کارها ممکن است بخواهید از صفحه کلید، اسکنر، چاپگر و هارد اکسترنال استفاده کنید. شاید شما هم بخواهید هنگام کار تلفن خود را شارژ کنید. شما می‌توانید تعداد محدودی از درگاه های USB رایانه خود را در داخل و خارج دستگاه قرار دهید، اما این امر می تواند ناامید کننده باشد. برای استفاده از وسایل جانبی باید روش بهتری وجود داشته باشد.

این مشکل با استفاده ازهاب USB برای ارائه درگاه های USB اضافی به سیستم شما برطرف می شود.هاب USB قابلیت دستگاه شما را گسترش می‌دهد و به آن امکان میدهد تا همزمان با چندین دستگاه USB تعامل داشته باشد. این یک قطعه از تجهیزات است که چندین پورت USB را فراهم می کند که همه از طریق یک اتصال با کامپیوتر شما ارتباط برقرار می‌کنند.

هاب USB با حذف نیاز به تعویض کابل ها برای دسترسی به دستگاه های مختلف جانبی، شما را قادر می‌سازد تا بهره وری بیشتری داشته باشید. صرف نظر از تعداد پورت های USB موجود در دستگاه شما، یک هاب USB به شما امکان می دهد تعداد دستگاههایی را که می‌توانید همزمان پشتیبانی کنید افزایش دهید.

با استفاده از این ابزار کوچک و سبک وزن، دیگر لازم نیست نگران کافی بودن پورت باشید.

انواع هاب USB

به طور کلی دو نوع هاب USB وجود دارد:

هاب USB مجهز به منبع تغذیه و بدون منبع تغذیه

  • هاب های USB مجهز به منبع تغذیهدستگاه هایی هستند که انرژی خود را از یک پریز برق دریافت می کنند. این بدان معناست که تعداد دستگاههایی که متصل می کنید به میزان شارژ باتری لپ تاپ شما متکی نیستند.
  • در همین حال،هاب های USB بدون منبع تغذیهاز پورت USB لپ تاپ شما تغذیه می کنند. این بدان معناست که تعداد دستگاههایی که متصل می‌شود محدود است زیرا به توان باتری لپ تاپ شما متکی است.

 

نحوه استفاده از هاب USB

هاب های USB به طور گسترده ای در رایانه ها برای اتصال همزمان صفحه کلید،مانیتوریا چاپگرها و سایر دستگاه ها استفاده می‌شود. هاب USB معمولاً دارای چهار پورت جدید یا احتمالاً بیش از چهار پورت است.

هاب USB را به رایانه متصل کرده و سپس دستگاه های جانبی مدنظر مانند صفحه کلید، ماوس، چاپگر و … را به هاب متصل کنید. شما می‌توانید با اتصال هاب های USB ده ها پورت USB در یک رایانه ایجاد کنید.

هاب USB3.0 هفت پورت اوریکو M3H7
هاب USB3.0 هفت پورت اوریکو مدل M3H7

 

چرا به هاب USB نیاز دارید؟

  • میتوانید تعداد پورت های USB را روی یک لپ تاپ افزایش دهید: برخی از لپ تاپ ها دارای یک عدد پورت USB هستند و بسیاری فقط دو عدد دارند. این تعداد محدود پورت واقعاً کافی نیست. اگر از صفحه کلید و ماوس USB استفاده می کنید، هیچ پورت اضافی برای شارژ دستگاه، اتصال یک ابزار خارجی یا اتصال چاپگر ندارید.

البته این ممکن است بسته به کاری که با لپ تاپ خود انجام می دهید کافی باشد. اگر همیشه در حال حرکت هستید و نیازی به ماوس یا صفحه کلید ندارید، این مشکل را نخواهید داشت.

با این حال، اگر از لپ تاپ به عنوان رایانه اصلی خود استفاده می کنید یا به طور مرتب کارهای دیگری غیر از ارسال ایمیل و نوشتن هنگام سفر انجام می دهید یکهاب USB کوچک ممکن است یک ابزار واقعا مفید باشد.

  • میتوانید  تعداد زیادی دستگاه را در یک پورت شارژ کنید:هاب USB برای شارژ همزمان چندین دستگاه مختلف بسیار مناسب است. در حالی که برای انجام این کار باید هاب های USB بدون برق به کامپیوتر متصل شوند، اما در عوض هاب های مجهز به برق از برق استفاده می کنند. با این کار می‌توانید هر تعداد دستگاه را که دوست دارید شارژ کنید، فارغ از اینکه رایانه روشن است یا خیر.

از تلفن ها گرفته تا تبلت ها و غیره،هاب USB می‌تواند نیازهای هر گجتی را که به برق USB نیاز دارد برطرف کند. همچنین راحت است که نیازی به شاخه برق ندارید. فقط همه چیز را به همان هاب وصل کنید.

  • میتوانید مقدار زیادی داده را بین دستگاه های USB منتقل کنید:این یکی از نادرترین موارد استفاده از هاب USB است، اما هنوز هم بسیار معتبر است. اگر در موقعیتی قرار دارید که می خواهید داده های زیادی را بین مجموعه ای از دستگاه های مختلف منتقل کنید، یک هاب USB می تواند بسیار مفید باشد.
  • اگر می خواهید از عکسهای رایانه خود پشتیبان تهیه کنید، تلفن همراه خود را برای استفاده از داده های تلفن همراه در رایانه شخصی خود متصل کنید، تصاویر را از دوربین بارگیری کنید، برخی از اسناد را چاپ کنید و موسیقی را در iPad خود بارگذاری کنید و یا مواردی مشابه این ها، یکهاب USB با کیفیت بالا می تواند به شما کمک کند همه اینها را در زمان کوتاهی انجام دهید.
  • یکی دیگر از مزایای استفاده از هاب USB این است که می تواند باعث افزایش طول سیستم می شود. کابل های USB برای دستگاه های کم سرعت USB 1.1 و غیره به 3 متر محدود می شوند. از یک توپی می توان به عنوان یک تکرار کننده فعال USB برای افزایش طول کابل تا 5 متر در هر بار استفاده کرد.

 

دلایل عدم نیاز به هاب USB

هاب های USB مفید هستند، اما برای همه مناسب نیستند. مواردی وجود دارد که بهتر است اما گاهی بهتر است روش دیگری را برای حل مشکل انتخاب کنید.

  • اگر از دستگاه های بی سیم استفاده میکنید:بسیاری از دستگاه ها به سمت اتصالات بی سیم حرکت کرده اند. اکنون می توانید صفحه کلیدها و ماوس های دارای بلوتوث را پیدا کنید. یا حتی چاپگرها، اسکنرها و هارددیسک های خارجی می توانند به شبکه Wi-Fi شما وصل شوند.به همین دلیل اگر از سیم و پریز برق استفاده نمیکنید و می خواهید همه چیز به صورت بی سیم متصل شود، ممکن است نیازی بههاب USB نداشته باشید.
  • اگر پورت اضافی را در سخت افزار خود دارید:اکنون بسیاری از مانیتورها دارای پورت USB برای اتصال و تغذیه دستگاه ها هستند. اگر بتوانید از پورت HDMI برای اتصال آن به رایانه خود استفاده کنید، بدون اشغال فضای ذخیره سازی رایانه خود یک یا دو پورت (یا بیشتر) دریافت خواهید کرد.
  • اگر ابزار دیگری می تواند کار بهتری انجام دهد:تصور کنید در کنار تخت خود دو سوکت دوشاخه دارید. فیش شارژ USB شما از یک سوکت و چراغ خواب از دیگری استفاده می‌کند. بنابراین می‌توانید از انها استفاده کنید و نیازی به هاب نیست.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهدهانواعهاب USBو مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایتبازار چاپ ایران مراجعه کنید .

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد