همه چیز درباره اسکنرهای سه بعدی

اسکن سه بعدی، فرآیند جمع آوری داده های دیجیتالی از سطح یک جسم فیزیکی است که شکل را از نظر فضای سه بعدی با دقت توصیف می کند. این داده ها پس از جمع آوری به تکنسین ها، مکانیک ها، مهندسان یا علاقه مندان اجازه می دهد تا یک شی را به صورت دیجیتالی بررسی کنند، که این کار باعث افزایش و حداکثر دقت و سرعت کار آنها می شود.

همه چیز درباره اسکنرهای سه بعدی

اسکنرهای سه بعدیمحبوبیت کمتری نسبت بهچاپگرهای سه بعدیدارند، اما آنها بخش مهمی از فناوری چاپ سه بعدی هستند و مشاغل مختلف در سراسر جهان از این فناوری همه کاره برای افزایش بهره وری، از بین بردن هزینه های غیرضروری و ایجاد محصولات و خدمات جدید و مهیج استقبال می‌کنند. راه حل های قدرتمند اسکن سه بعدی در طول هر مرحله از طراحی محصول، آزمایش، توسعه، راه اندازی و مراقبت های بعدی به طور قابل توجهی سرعت کار را افزایش می‌دهد.

انواع مختلفی ازاسکنرهای سه بعدیوجود دارد. ازاسکنرهای سه بعدی رومیزیگرفته تااسکنرهای سه بعدی دستیو سیستم های پیشرفته اندازه گیری.

 

اسکن سه بعدی چیست؟

اسکن سه بعدییک فناوری برای ایجاد مدلهای سه بعدی با دقت بالا از اشیا است.

یکاسکنر سه بعدیچندین عکس فوری از یک شی را می‌گیرد. عکس ها یک کپی دقیقاً سه بعدی از جسم هستند که می‌توانید آن را بچرخانید و از زوایای مختلف رایانه خود مشاهده کنید.

همانطور که عکس های دو بعدی از پیکسل ها تشکیل شده اند،اسکن های سه بعدینیز از مثلث کوچک یا چند ضلعی تشکیل شده اند.

 

اسکنر سه بعدی چگونه کار می‌کند؟

لیزر، نور یا سنسورهای موجود دراسکنر سه بعدیسطح جسم مورد اسکن را تشخیص می‌دهند و نقاط داده را به محل آن سطح اختصاص می‌دهند. این نقاط داده، سطح جسم را به صورت سه بعدی به تصویر می‌کشند و برای بازآفرینی دیجیتالی جسم با جزئیات بسیار دقیق جمع آوری و تدوین می‌شوند.

اسکنر 3 بعدی تری دی سیستمز
اسکنر 3 بعدی تری دی سیستمز Sesne 3D 2nd Generation

اسکن سه بعدی در کجاها کاربرد دارد؟

 اسکنرهای سه بعدیدر طیف وسیعی از صنایع از تولید گرفته تا مراقبت های بهداشتی و پزشکی استفاده می‌شوند. مقاوم سازی ماشین آلات سنگین، انجام کنترل کیفیت قطعات مکانیکی، طراحی وسایل مصنوعی، ایجاد جلوه های تصویری برای فیلم ها، ایجاد شخصیت برای بازی های ویدیویی- همه این پروژه ها دارای مدل های سه بعدی اشیای فیزیکی با دقت بالا هستند.

اسکن سه بعدی، داده هایی را جمع آوری می‌کند که می‌تواند به مکانیک ها قدرت جدا سازی قطعات بدون تخریب فیزیکی را بدهد. به آنها اجازه می‌دهد قبل از تولید جسم فیزیکی، مناطق مشکل دار را پیدا کنند، قطعات را درست کنند و اشیا through را از طریق آزمایش انجام دهند. آنها تکنسین های هوافضا را از قطعات معیوبی که در غیر این صورت تا قبل از تولید غیرقابل شناسایی بودند، آگاه می‌کنند. آنها قلمرو جدیدی از مطالعات آناتومیکی را برای متخصصان پزشکی باز می‌کنند و دید بسیار پیشرفته تری در مورد چگونگی انجام جراحی ها می‌دهد.

  • طراحی صنعتی: اندازه گیری قطعات برای طراحی محصولات جدید قبل از به عرصه درامدناسکن سه بعدیسخت بود و زمان زیادی صرف این کار میشد. با این حال، انجام این کار با کمکاسکنرهای سه بعدیبسیار آسان است. اسکنرهای سه بعدی بسیاری وجود دارند که توانایی اندازه گیری کوچکترین تا بزرگترین قطعات را با دقت بالا دارند.
  • صنعت پزشکی:اسکن سه بعدیتغییرات چشمگیری را در صنعت پزشکی ایجاد کرده است و برای تحقیقات، مراقبت از بیمار و ایجاد راه حل های پزشکی شخصی مورد استفاده قرار می گیرد. سرعت، دقت و از همه مهمتر ایمنی اسکنرهای سه بعدی ثابت و قابل حمل، به متخصصان پزشکی از سراسر جهان اجازه داده است تا از این فن آوری  نهایت استفاده را ببرند و ضمن ایجاد فرآیندهای جدید، فرآیندهای موجود را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

به عنوان مثال با کمکاسکن سه بعدی، پزشکان اکنون می‌توانند بدون زحمت و به سرعت اسکن کامل بدن را انجام دهند. این کار را می توان با یک راه حل سه بعدی ثابت یا دستی انجام داد. سپس پزشکان می‌توانند با داده های اسکن برای انجام تحقیقات و نظارت بر تغییرات اندازه گیری های بدن که با گذشت زمان اتفاق می‌افتد کار کنند.اسکن سه بعدیهمچنین به دست آوردن و مقایسه داده های دقیق قبل و بعد از عمل از بیماران را بسیار ساده تر کرده است.

ایجاد راه حل های مراقبت های بهداشتی سفارشی مانند بریس پشت، کاشت، پروتز و حتی صندلی های چرخدار شخصی نیز سریعتر و آسان تر شده است. داده های مورد نیاز را می‌توان به راحتی توسط یک اسکنر سه بعدی ضبط، در نرم افزار تخصصی 3D پردازش کرد و سپس از طریق چاپگرهای سه بعدی برای تولید ارسال کرد.

  • پزشکی قانونی:اسکن سه بعدیحرفه ای اکنون در سراسر جهان توسط نیروهای پلیس، شرکت های بیمه و حتی در جلسات دادگاه برای ارائه شواهد استفاده می‌شود.

در مقایسه با روش های سنتی ضبط داده ها در پزشکی قانونی از جمله عکاسی، اقدامات نوار و غیره،اسکن سه بعدیخود را به عنوان یک فناوری فوق العاده قدرتمند با قابلیت ضبط داده های بسیار دقیق در عرض چند دقیقه ثابت کرده است. این فناوری های پیشرفته برای کاربردهای مختلف پزشکی قانونی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال قبل از جمع آوری مدارک رسمی، صحنه کامل جنایت یا قسمتهای جداگانه آن را ضبط می‌کند. اسکن سه بعدی نیز در دیجیتالی کردن خود شواهد بازیابی شده، ایجاد شبیه سازی هایی که در آن می توان سناریوهای متعدد جرم را انجام، تجزیه و تحلیل و غیره کرد عالی است.

  • باستان شناسی و حفاظت از میراث فرهنگی: جدیدترین فناوری های سه بعدی اکنون بیش از هر زمان دیگری زندگی را زنده کرده و با ایجاد ماکت های دیجیتالی بسیار دقیق از آثار مختلف، آن را به راحتی در دسترس مردم جهان قرار داده اند. از بازآفرینی اشیا موجود در خرده ریزهای کشف شده در حین حفاری تا ایجاد موزه های آنلاین با صدها نمایشگاه. فناوری های اسکن سه بعدی به طور اساسی نحوه حفظ، نمایش و یادگیری باستان شناسی و حفظ میراث را تغییر داده است.
  • طراحی هنری: توسعه دهندگان بازی های VR، هنرمندان SFX هالیوود و طراحان هنری با استعداد تنها برخی از متخصصانی هستند که فن آوری هایاسکن سه بعدیهمه کاره را در جریان کار خود برای تزریق جادو به دنیای هنر و طراحی پیاده سازی می‌کنند.

 اسکن سه بعدیبرای ایجاد جلوه های ویژه بصری خیره کننده در فیلم ها، توسعه همه جانبه برنامه های واقعیت مجازی فوق العاده واقع بینانه یا حتی طراحی یک لباس شب زیبا مورد استفاده قرار می‌گیرد تا به صورت کاملاً جدید رویاها را به واقعیت تبدیل کند.

  • صنعت آموزش:اسکنرهای سه بعدیتوسط موسسات آموزشی و پژوهشی برای یادگیری دقیق و بسیار دقیق مصنوعات و حتی بدون آسیب رساندن استفاده می‌شوند.

 

چه چیزهایی می‌توانند به صورت سه بعدی اسکن شود؟

همه چیز در دنیای واقعی را می‌توان به صورت سه بعدی اسکن کرد. اگرچه محدودیت های کمی در فناوری وجود دارد، جدا از اندازه جسم، تقریباً هر عاملی چندان قابل توجه نیست. بیشتر موارد را می توان به صورت سه بعدی اسکن کرد.

اشیا :از عینک گرفته تا لامپ را می‌توان با استفاده ازاسکنر سه بعدیاسکن کرد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که شی را قرار دهید و از یک اسکنر سه بعدی برای اسکن صحیح ابعاد و منحنی ها برای ایجاد یک پرونده دیجیتالی از آن استفاده کنید.

اعضای بدن:از اسکنرهای سه بعدی می‌توان برای اسکن انسان یا حیوان نیز استفاده کرد.

محیط:همانطور که در بالا اشاره شد اسکنر سه بعدی می‌تواند تقریباً همه چیز را اسکن کند حتی محیطی که در آن زندگی می کنید مانند اتاق نشیمن یا دفتر کار شما.

 

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواعاسکنرو مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایران مراجعه کنید .

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد