مقایسه میخکوب برقی و میخکوب بادی

میخکوب های برقی و بادی هر یک مزایا و معایب مخصوص خودشان را دارند اما بسته به پروژه مدنظرتان بایستی بهترین انتخاب را داشته باشید.

مقایسه میخکوب برقی و میخکوب بادی

اگر قصد تهیه میخکوب دارید، اما مطمئن نیستید کدام نوع بادی یا برقی را انتخاب کنید، در این مقاله بابازار چاپ ایرانهمراه باشید. هر یک از این میخکوبها یک سری معایب و مزایا دارند که باید هنگام خرید به آنها توجه کنید. ما لیستی از مواردی را که باید درباره هر دو نوع بدانید تهیه کرده ایم.

مزایای میخکوب منگنه کوب بادی

  • میخکوب های بادییا همان پنوماتیکاز هوای فشرده به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کنند به همین دلیل آنها برای پروژه های سنگین، مناسب تر از نوع برقی‌شان هستند. (هوای فشرده منبع بسیار خوبی است. زیرا مقدار بسیار انرژی را فورا و در پایین ترین زمان ارائه می‌دهد.)
  • و البته یکی از بزرگترین دلایلی که مردم تصمیم می‌گیرند رویمیخکوب بادیسرمایه گذاری کنند، قدرت خام و شدت خروجی آنها نسبت به میخکوب های برقی است.
  • ضریب نگهداری پایین: این دستگاه ها در مقایسه با رقیب الکتریکی خود به تعمیر و نگهداری بسیار کمتری نیاز دارند.( البته، این بدان معنا نیست که آنها به هیچگونه تعمیر و نگهداری نیاز ندارند.)
  • ماندگاری و دوام بالا: از آنجا که پیچیدگیمیخکوب های بادیبسیار کمتر است و قطعات الکترونیکی آنها در مقایسه با قطعات دیگر کمتر است، بنابراین از قابلیت اطمینان بیشتری برخوردار بوده و طول عمر بیشتری دارند.

معایب میخکوب منگنه کوب بادی

  • عدم قابلیت حمل: بیشترین مسائل این واحدها بیشتر مربوط به کمپرسور هوا است. افرادی که تجهیزات بزرگ و بلندی را که در کنار خود ندارند دوست ندارند قطعاً از این دستگاه ها اجتناب می‌کنند. اگرچه نمی‌توان گفت که این واحدها تا حدودی قابل حمل نیستند، اما حمل آنها از یک مکان به مکان دیگر به راحتی انجام نمی‌شود حتی اگر کمپرسور وزن سبکی داشته باشد.
  • پایین بودن ضریب ایمنی: نگرانی های ایمنیمیخکوب های بادیبیشتر از واحدهای الکتریکی است. اجزای بیشتری وجود دارد که مستعد خرابی هستند بنابراین ضریب ایمنی را به سطح پایین تری می‌رسانند.
  • این دستگاه ها سر و صدای زیادی تولید می‌کنند و چیزی نیست که همه با آن راحت باشند. برخی از افراد صرف نظر از محافظ گوش که استفاده می‌کنند، دوست ندارند همیشه در معرض سطح بالای سر و صدا قرار بگیرند.
میخکوب بادی جیت مدل 1850A
میخ کوب بادی جیت 1850A

مزایای میخکوب منگنه کوب برقی

  • مقرون به صرفه بودن:میخکوب برقیبه طور قابل توجهی ارزان تر از رقیب خود یعنی میخکوب پنوماتیک است که از طریق هوا کار می‌کند.
  • اندازه: بین این دو نوع میخکوب، مدلهای الکتریکی بسیار کوچکتر و جمع و جورتر هستند.
  • استفاده از آنها معمولاً سبک تر و آسان تر است.
  • وزن: وزن آنها بسیار کمتر و قطعات و لوازم جانبی کمتری دارند که قابلیت حمل و نقل را آسان می کند.
  • به دلیل اندازه کوچکتر هنگام کار با مواد نازک یا شکستنی بهتر عمل می‌کند. با نیروی محکم تفنگ بادی کار نمی‌کند، که به آن اجازه می‌دهد تا با مواد سبک تر نرمتر برخورد داشته باشد و برای کار با موارد حساس تر ایده آل .است
  • ایمنی بیشتر: خطرات ایمنی مرتبط با اسلحه منگنه برقی کمتر از نوع بادی است. این باعث می شودمیخکوب برقیبرای مصارف خانگی مناسب تر باشد. این واحدها به دلیل کار کردن ساده تر و آسان، ایمن هست.(اما بخاطر داشته باشید که این بدان معنا نیست که آنها به خودی خود کاملاً ایمن هستند، تا زمانی که از مقررات پیروی میکنید مشکلی در عمل وجود نخواهد داشت.)
  • میخکوب برقیدر مقایسه با دستگاه های بادی کوچکتر و قابل حمل تر هستند و یک نکته مهم دیگر اینکه آنها همیشه به کمپرسور اضافی احتیاج ندارند.
  • قابلیت حمل و نقل: اگر می‌خواهید ابزار را مرتباً از یک مکان به مکان دیگر منتقل کنید، مدل های الکتریکی انتخاب مناسبتری نسبت به منگنه کوب های بادی هستند.
  • اگر از میزان بالای سر و صدا راحت نیستید، تنها کار منطقی تهیه یک میخکوب برقی به جای بادی است.

معایب میخکوب منگنه کوب برقی

  • منگنه کوب برقیهمانطو که از نامش پیداست برای کار کردن، به برق نیاز دارد. قطع برق باعث تاخیر در کار برای اتمام پروژه ها می‌شود. تا زمانی که ژنراتور آماده به کار نداشته باشید نمی‌توانید از منگنه برقی خود در هنگام قطع برق استفاده کنید.
  • این واقعیت که آنها از طریق برق تأمین می‌شوند به هزینه های جاری می افزاید. اگر استفاده از میخکوب برقی زیاد باشد، باید برای قبض های مبلغ بالا نیز آماده باشید. هزینه کار با مدل الکتریکی به مراتب بیشتر از استفاده از کمپرسور هوا است. با این حال، همه چیز به هزینه برق منطقه شما، تعداد دفعات استفاده از واحد و غیره نیز بستگی دارد.
  • منگنه کوبهای برقیبه سرعت خرابی بالا مشهور هستند، به خصوص هنگامی که به طور مکرر و به صورت روزانه استفاده می شوند. همه اینها به کیفیت تولید بستگی دارد، اما باید از این موضوع آگاه باشید زیرا باعث تغییر عقیده و استفاده از واحدهای پنوماتیک می شود که کمتر مستعد خرابی هستند.
میخکوب برقی رونیکس مدل 7530
میخ کوب برقی رونیکس 7530

میخکوب برقی یا بادی؟

هیچ پاسخ قطعی نمیتوان به این سوال داد، زیرا این فقط به پروژه های شخصی، نیازها و انتظارات شما بستگی دارد. اگر استفاده کمتری خواهید داشت، توصیه می کنیم با مدل هایمیخکوب برقیهمراه شوید زیرا استفاده از آنها آسان تر است و به تخصص کافی نیاز ندارند. از طرف دیگر  اگر حرفه ای هستید، احتمالاً می‌دانید کهمیخکوب های بادی یا پنوماتیکقابلیت انعطاف پذیری و خروجی به مراتب بهتری را ارائه می‌دهند.

بنابراین ابتدا بهتر است اهداف و انتظارات خود را تعیین کنید و سپس بر اساس آن در مورد مدلهای مناسب تحقیق کنید.

 

جهت اطلاعات بیشتر همچنین بخوانید:آشنایی با طرز کار میخکوب منگنه کوب بادی

و جهت اطلاعات بیشتر همچنین بخوانید:آشنایی با میخکوب منگنه کوب برقی

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد