15:17 - 1400/03/19
آگهی های مرتبط

دستگاه تایپ دستی چیست و چطور کار میکند؟

ماشین های تایپ دستی، کاملا توسط دست کار میکنند و با فشار هر کلید، اهرم حاوی آن حرف بر عدد یا کاراکتر خاص روی روبان مرکب تأثیر می گذارد. این روبان تصویری مرکب از کاراکتر را روی کاغذ قرار می دهد و سپس کاغذ را روی یک فضا حرکت می دهد تا برای کاراکتر بعدی آماده شود.

دستگاه تایپ دستی چیست و چطور کار میکند؟

اگرچه ممکن است هرگز نیازی به استفاده ازماشین تحریر دستینداشته باشید، اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید مردم قبلاً نامه ها، مدارک مدرسه و حتی کل دست نوشته ها را روی کاغذ چطور تایپ می کردند؟ بابازار چاپ ایرانهمراه باشید.

اولین ماشین تحریر در سال 1874 وارد بازار شد و برای مدت صد سال استاندارد نوشتن در دفاتر تجاری بود تا اینکه رایانه ها به عرصه ظهور درامدند.

دستگاه تایپ دستییک ماشین مکانیکی ساده است برای نوشتن از یک صفحه کلید و ضربه زدن به یک روبان برای انتقال جوهر یا کربن به کاغذ استفاده می‌کند.

 

ماشین تایپ دستی چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که انگشت شما یک کلید را فشار می دهد؛ یک اهرم، اهرم دیگری را به نام چکش به سمت دستگاهی که روبان را نگه می‌دارد میچرخاند. معمولاً دو کاراکتر روی چکش نقش بسته است. این نویسه ها اغلب یک حرف کوچک و یک حرف بزرگ یا یک عدد با یک کاراکتر خاص مانند علامت دلار، ستاره، علامت تعجب یا سایر علائم روی آن هستند. این طرح در صفحه کلیدهای رایانه ما همچنان ادامه دارد.

با نزدیک شدن چکش به صفحه، یک قرقره پارچه ای مرکب به نام روبان بلند می‌شود و خود را بین چکش و کاغذ قرار می‌دهد. بسته به اینکه دکمه shift را زده یا نگه داشته اید، چکش به نیمه پایینی خود (برای یک حرف کوچک) یا نیمه بالای آن (برای یک حرف بزرگ) برخورد می کند.

وقتی کلید را رها می کنید، یک فنر باعث می شود چکش  به حالت اولیه خود برگردد. کالسکه سپس یک فضا را به سمت چپ حرکت می دهد، بنابراین وقتی کلید بعدی را می زنید تصویر آن کلید را در فضای بعدی روی کاغذ چاپ می کند. روبان همچنین یک فضای را به سمت چپ حرکت می دهد تا منبع جوهر جدیدی به چکش نوع بعدی بدهد. این پیشرفت تا رسیدن به حاشیه سمت راست صفحه ادامه دارد.

وقتی پنج نویسه از حاشیه درست فاصله دارید، صدای زنگی را می‌شنوید که به شما اطلاع می‌دهد که به انتهای آن خط می‌رسید. برای انتقال کالسکه به موقعیت اولیه خود، از دست چپ خود برای فشار دادن اهرم بازگشت کالسکه استفاده کنید. این کار کالسکه را یک خط بالا می برد. اگر می خواهید خط را دو برابر کنید، وقتی به پایان کار خود رسید، اهرم برگشت کالسکه را یک بار دیگر بزنید.

نکات نگهداری از ماشین تایپ دستی

  • با استفاده از یک برس کوچک یا یک قوطی گردگیر هوا، گرد و غبار و بقایای دیگری را که ممکن است رویماشین تحریرشما جمع شود را تمیز کنید . آلودگی می‌تواند به مکانیسم دستگاه وارد شود و عملکرد کلیدها را مختل کند.
  • وقتیدستگاه تایپاستفاده نمی شود، آن را بپوشانید. پوشاندن ماشین تحریر با محافظت از گرد و غبار موجود در هوا باعث افزایش عمر آن می‌شود.
  • گاهی اوقات ماشین تحریر خود را روغن کاری کنید. کمی روغن می‌تواند به عملکرد قطعات کمک کند. اینکه هر چند وقت یکبار ماشین تحریر خود را روغن کاری کنید بستگی به تعداد دفعات استفاده از آن دارد.
  • وقتی نوشته ها شروع به کمرنگ شدن کرد، روبان را عوض کنید. روبان همان چیزی است که هنگام ضربه زدن به کلید، جوهر را به کاغذ منتقل می‌کند. اگر متوجه شدید که تایپ شما شروع به کم رنگ شدن می‌کند، احتمالاً زمان تغییر روبان است.
  • اگرماشین تحریرشما با کتابچه راهنمای کاربر همراه نبود، آنلاین نگاه کنید تا ببینید آیا می‌توانید نسخه ای از آن را پیدا کنید. وب سایت هایی وجود دارد که توسط علاقه مندان به ماشین تحریر طراحی شده اند و تقریباً برای هر مدل ماشین تحریری که تولید شده باشد، دفترچه راهنما وجود دارد.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد