دستگاه لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

دلیل اصلی لمینت شدن اسناد حفظ کیفیت آنها با جلوگیری از تا شدن آنها و ایجاد طول عمر طولانی آنها است و این کار توسط دستگاه های لمینت به راحتی انجام میشود. هیچ راهی بهتر از یک دستگاه لمینیت برای محافظت از سند یا تصویر چاپ شده وجود ندارد. چه در یک اداره و چه در کلاس ، هنگامی که شما نیاز به محافظت از یک صفحه با کیفیت بالا دارید ، لمینیت باید ابزار انتخابی شما باشد.

دستگاه لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه لمینت، پوشش پلاستیکی را به اسناد کاغذی، کارت یا تصویر اضافه می کند. این امر معمولاً با ترکیب پلاستیک روی کاغذ با استفاده ازلمینیتو گرما حاصل می شود.

این دستگاه در صنایع بسته بندی مواد غذایی و غیر غذایی و غیره، خصوصیشات ظاهری و امنیتی لایه ها  را پوشش می دهد و از آسیب رسیدن به محصولات جلوگیری می‌کند.

 

دستگاه لمینیتور چگونه کار می کند؟

دستگاه لمینیتوربا پوشاندن آن با فیلم پلاستیکی محافظ در دو طرف سند، با مهر و موم کردن این ماده کار می‌کند.

هدف اصلی دستگاه لمینیتور ایجاد مقاومت، زیبایی و دوام اسناد است.

 

روند کار دستگاه لمینت

دستگاه لمینتاز ترکیب فشار، گرما و مکانیزم غلتکی داخلی استفاده می‌کند.

بیشتر دستگاه ها با قرار دادن سند در اطراف کیسه کار می کنند- با یک چسب که به طور گسترده در اطراف لبه های آن قرار گرفته است- سپس کاغذ را به دستگاه می‌رسانند.

سپسدستگاه لمینیتورفشار یا گرما را اعمال می‌کند (بسته به دسته بندی) تا یک پیوند محکم در اطراف سند ایجاد کند و تمام گوشه ها را مهر و موم کند.

در حالی کهدستگاه های لمینتپیشرفته به کاربر اجازه می‌دهند تنظیمات دما را تنظیم کند، غلطک تمایل دارد هنگام فشار دادن مقداری گرما از دست بدهد. بنابراین بهتر است قبل از تغذیه سند بعدی، مدت کوتاهی صبر کنید.

***هنگام استفاده از دستگاه لمینت گزینه های مختلفی دارید. می‌توانید از پلاستیک ضخیم تری استفاده کنید. این یک لایه محافظ ضخیم تر و سطح سفت و سخت تری را ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید یک پلاستیک نازک تر برای ورقه ورقه ای با هزینه کمتر انتخاب کنید که کار با آن راحت تر باشد و استفاده شود.

 

انواع دستگاه های لمینیتور

لمینیتورها بر اساس نحوه استفاده از فرآیند لمینت طبقه بندی می شوند:

1 - لمینیتور سرد:این دستگاه لمینت یک نسخه غیر گرمایی است که برای رسیدگی به اسنادی استفاده می‌شود که ممکن است به دمای بسیار بالا حساس باشند. این دستگاه ها هیتر ندارند.

بر خلاف روند معمول لمینت گرم، دستگاه های لمینیتور سرد به طور انحصاری فشار می‌دهند تا یک فیلم پلاستیکی چسباننده دور سند بسته شود.

لمینیتور سرددر مناطق بدون برق یا فعالیت در فضای باز مفید است.

 

2-لمینیتور گرم سرد:لمینیتور گرمبا قرار دادن سند در داخل کیسه کار می‌کند، پس از آن کیسه در داخل دستگاه قرار می‌گیرد. دو غلطک پلاستیکی هنگام گرم شدن به سند می‌چسبند و در نتیجه کاغذ را در کیسه محصور می‌کنند.

یکی از عالی ترین مزایای دستگاه لمینیتور گرم، انعطاف پذیری فوق العاده آن است. از منزل گرفته تا کاربری اداری و تجاری، به دلیل فضای استفاده گسترده آن در سناریوهای روزمره با این لمینتور روبرو خواهید شد.

لمینت گرم و سرد RSM-1651 MA

 

کاربرد دستگاه های لمینت

از تزیین و محافظت از اسناد گرفته تا سرعت و کارآیی، ماشین های لمینت بسیار کاربردی هستند. مانند:

  • پوسترها
  • جلد کتاب
  • نشان های شناسه
  • صفحات دفترچه
  • برچسب ها
  • برنامه ها و منوها
  • عکسها
  • کارت ویزیت
  • گواهینامه ها

 

مزایای استفاده از دستگاه های لمینیتور

  • از صفحه یا سند چاپ شده محافظت میکند.
  • با ایجاد یک سطح مقاوم در برابر خراش از سند حفاظت میکند.
  • کیفیت کاغذ و عکس را افزایش می‌دهد.
  • سند مهر و موم شده از آسیب اثر انگشت، لکه ها و رطوبت در امان میماند.
  • با سفت و ضخیم شدن کاغذ، دوام سند بهبود می‌یابد.
  • لمینیتورها راهی ساده و انعطاف پذیر برای محافظت از اسناد، کارت های بازرگانی، عکس ها، شناسنامه ها و رزومه ها ارائه می‌دهند.
  • از انعطاف پذیری باورنکردنی در مدرسه، خانه، محل کار و استفاده شخصی برخوردار است.

 

نکاتی برای خرید و انتخاب دستگاه لمینیتور

دستگاه های لمینتدارای طیف گسترده ای از طرح ها، کاربرپسند بودن و اندازه ها هستند. برای تأمین نیازهای ثابت کسب و کار در چنین شرایط ناپایداری، باید خرید یکی از نیازهای خاص خود را در نظر بگیرید و فراتر از آن نیازهای تجاری محیطی که در آن هستید و برنامه های کاربردی که می خواهید به اجرا دربیاورید نیز باید مدنظر داشته باشید.

آنچه شما قبل از انتخاب دستگاه لمینیت مورد توجه قرار می دهید، اندازه سند، هدف استفاده و تعداد دفعات استفاده از آن است.

برخی از متداول ترین گونه هایی که امروزه در بازار یافت می شوند، لمینیتور های اندازه A3 و A4 هستند. A3 در مواردی که مواد بزرگ مانند پوستر باید محافظت شوند مفید است در حالی که A4 برای خانه ها، دفاتر و موسسات خرده فروشی مناسب است.

بیشتر مدل ها برای فعالیتهای روزمره در نظر گرفته شده اند زیرا عملکردهای خودکار دارند و نیاز به برنامه ریزی منظم را هر زمان که بخواهید استفاده کنید جبران می کنند.

برای استفاده های صنعتی، شما باید یک دستگاه لمینت را انتخاب کنید که بتواند در برابر استفاده مداوم با دوام کافی مقاومت کند تا در برابر استفاده مداوم عملکرد عالی داشته باشند.

در حالی که انتخاب دستگاه لمینت ایده آل ممکن است نیاز به یک سرمایه گذاری عظیم اولیه داشته باشد، اما نگهداری و حفاظت از آن در افزایش دوام و بهبود کارایی دستگاه موثر است.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد