15:28 - 1400/03/24
آگهی های مرتبط

رفع مشکل بی کیفیت بودن کپی

یکی از رایج ترین مشکلات دستگاه های کپی، تولید چاپهای بی کیفیت است. برای رفع مشکل پایین بودن کیفیت چاپ راه حل هایی وجود دارد. حتی می توان با نگهداری صحیح دستگاه، از رخ دادن برخی از آنها اجتناب کرد. سرویس و نگهداری اصولی، باعث افزایش طول عمر دستگاه کپی و بهبود کیفیت می شود .

رفع مشکل بی کیفیت بودن کپی

همه ما احتمالا با نتایجچاپ بی کیفیتمواجه شده ایم. اگرچه برخی از مشکلات چاپ ممکن است جدی باشد، اما در اغلب موارد چاپگر دارای نقص جزئی در عملکرد است که به راحتی توسط هر کارمندی قابل رفع است. 

برای حل مشکل و به دست آوردن نتایج چاپ بهتر و با کیفیت، راه حل هایی را برای شما ارائه خواهیم داد. بابازار چاپ ایرانهمراه باشید.

راهکارهای حل مشکل بی کیفیت بودن کپی

  • تنظیم سرعت چاپ:اگر جوهر زیادی روی صفحه چاپ شده، ممکن است چاپگر شما با اشباع بیش از حد جوهر مواجه شده است. برای حل این مسئله میتوانید سرعت چاپ را افزایش دهید.  از طرف دیگر، اگر صفحات کمرنگ به نظر میرسند می توانید سرعت چاپ را کاهش دهید یا با دستکاری تنظیمات، میزان اشباع جوهر را افزایش دهید. تنظیم سرعت چاپ و کیفیت را می توانید در Advanced Properties Dialog Box در رایانه پیدا کرده و تغییرات را اعمال کنید.
  • چاپ از اسناد با وضوح بالا: اگر در حال چاپ تصویر، لوگو یا سند هستید، سند با وضوح بالا را چاپ کنید.  اکثر اوقات اسناد برای کاهش اندازه پرونده در وضوح پایین ذخیره می‌شوند. این کار هنگام چاپ، باعث کیفیت چاپ پایین می شود زیرا "نقاط" تصویر را از هم دور می‌کند. علاوه بر این، اگر می‌خواهید به این نتایج برسید چاپگر شما باید برای چاپ کیفیت با وضوح بالاتر تنظیم شود.
  • هد و نازل ها را تمیز کنید: هدها، نازل ها و سایر اجزای چاپگر می‌توانند کثیف یا مسدود شوند و منجر به مشکلاتی در کیفیت مانند خطوط سفید در صفحه شما شوند. هنگام تمیز کردن اجزای سازنده چاپگر خود، حتما از روش های تمیز کردن مناسب استفاده کنید زیرا فرآیندهای نامناسب تمیز کردن یا مواد به راحتی به چاپگر آسیب می‌رساند.
بی کیفیت بودن کپی
  • دقت و احتیاط کافی را داشته باشید:کارتریج های تونربه راحتی آسیب می بینند. دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده را دنبال کنید و همیشه آنها را به طور صحیح و اصولی نگهداری کنید. آنها باید با دقت بسته بندی شوند و تا آنجا که ممکن است کمتر با آنها برخورد شود.
  • از قرار گرفتن چاپگر در برابر گرما و رطوبت جلوگیری کنید: چاپگرهای خود را در منطقه با درجه حرارت بالا یا نزدیک دستگاه های دیگری که گرمای بیش از حد تولید می‌کنند قرار ندهید. اگر چاپگرها در معرض گرمای زیاد قرار بگیرند ممکن است چاپ بی کیفیت تولید کنند. علاوه بر این، آنها را از پنجره ها و جاهایی که گرما و رطوبت زیاد است نیز دور نگه دارید.
  • بررسی آپدیت های نرم افزاری: اگر از بروزترین نرم افزار استفاده نمی‌کنید، ممکن است کیفیت چاپ شما کاهش پیدا کند.
  • مدیریت سرویس دستگاه: تمام قطعات داخلی اصلی چاپگر باید به صورت دوره ای سرویس یا تعویض شوند.
  • بارگذاری اندازه مناسب کاغذ: استفاده از نوع یا ضخامت کاغذ اشتباه، یا به عبارت بارگذاری کاغذ به اشتباه باعث اسیب رساندن به دستگاه میشود. اندازه مناسب کاغذ را جاگذاری کنید و تراز بندی کاغذ را اصلاح کنید.
  • استفاده از کارتریج های سازگار: اگر از کارتریج تونر مناسب مدل چاپگر خود استفاده نکنید، مشکلاتی پیش می‌آید زیرا بیشتر دستگاه های کپی به نوع خاصی از تونر نیاز دارند. اگر از کارتریج ناسازگار استفاده کنید، کیفیت چاپ شما کاهش می یابد.
  • تمیز کردن دستگاه: دستگاه کپی را هر از گاهی به صورت حرفه ای تمیز کنید. جمع شدن گرد و غبار و آوار داخل دستگاه می تواند منجر به بسیاری از مشکلات فوق شود.
  • تمیز کردن سطح شیشه ای اسکنر: بررسی کنید که شیشه اسکنر کثیف نباشد. شیشه های کثیف باعث می شود اسکنر هنگام اسکن اسناد شما لکه های زیادی ایجاد کند.
  • سخت افزار: اگر همه موارد بالا را امتحان کرده باشید و نتیجه ای نگرفتید، ممکن است یک نقص سخت افزاری یا سازنده ای داشته باشید که با آن روبرو هستید و بهتر است از یک متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد