راهکارهای افزایش سرعت پرینتر

اگرچه ممکن است به نظر برسد که همه چاپگرها عملکرد اساسی یکسانی دارند و با سرعت یکسان کار می کنند، اما در واقع عوامل زیادی وجود دارند که بر کارایی آنها تأثیر می گذارند. در اینجا چند فاکتور ذکر شده است که می توانید برای افزایش کارایی چاپ به آنها توجه کنید

راهکارهای افزایش سرعت پرینتر

اگر می‌خواهیدسرعت چاپرا افزایش دهید پروژه های چاپی خود را به سرعت چاپ کنید، تعداد زیادی تکنیک وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کندسریعترین سرعت چاپرا بدست آورید.بابازار چاپ ایرانهمراه باشید:

افزایش سرعت پرینتر با 9 ترفند

  • اتصال را بررسی کنید:چاپ بی سیم بسیار کارآمد است، اما اگر اتصال بی‌سیم شما قدرت و سرعت کافی را نداشته باشدسرعت چاپشما ممکن است کم شود. سریعترین و قوی ترین اتصال WiFi موجود را پیدا کنید.(سرعت اینترنت خود را بررسی کنید و هر بارگیری یا جریان ویدئویی که ممکن است در منابع شبکه شما باشد را خاموش کنید.) یا از طریق USB متصل شوید و سرعت چاپ را تقویت کنید.

(سریعترین نوع اتصال USB است. اگر این امکان برای شما وجود دارد که مستقیماً چاپگر خود را با کابل USB به رایانه متصل کنید، در اینصورت با چاپ خود در زمان قابل توجهی صرفه جویی خواهید کرد.)

  • کیفیت چاپ اسناد را کاهش دهید:کاهش کیفیت چاپ هنگام چاپ یادداشت و اسناد داخلی می‌تواند بهافزایش سرعت چاپکمک کند ولی هنگام چاپ ارائه ها و گزارش های مهم برای مشتریان مهم است که اطمینان حاصل کنید کیفیت چاپ خوب است، حتی اگر باعث کند شدن روند شود.
  • کیفیت کاغذ:داشتن کاغذ با کیفیت بالا می‌تواند سرعت چاپ را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. دلیل این امر این است که کاغذ با کیفیت بالا به نرمی بارگیری می‌شود و به راحتی عبور می‌کند. از طرف دیگر کاغذ بی‌کیفیت در حین بارگیری و چاپ مشکلاتی را ایجاد می‌کند و احتمالاً باعث گرفتگی داخل چاپگر می‌شود.
  • افزایش حافظه RAM چاپگر:افزایش حافظه رم باعث بهبود قدرت وسرعت چاپمیشود.
  • کاهش تعداد صفحات چاپی:با قرار دادن بیشتر مطالب خود در هر صفحه و کاهش تعداد کلی صفحات، می‌توانیدسرعت چاپ را افزایش دهید. تعدادی عنصر از جمله نوع متن و اندازه حاشیه وجود دارد که می‌تواند برای قرار دادن محتوای بیشتر در یک صفحه کمک کند (اما اطمینان حاصل کنید که تمام مطالب در صورت کاهش در تعداد صفحات، خوانا و واضح هستند)
افزایش سرعت پرینتر
  • Spooler را دور بزنید:spooler چاپگر، منطقه ای از حافظه است که هنگام دستیابی به دستگاه، ایستگاه انتظار برای اطلاعات را فراهم می‌کند. این امر می‌تواند روند چاپ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

معمولاً میتوان با تنظیم گزینه های چاپگر و علامت زدن "چاپ مستقیم روی چاپگر"، اسپولر را دور زد و به طور بالقوه سرعت چاپ را افزایش داد. به عبارتی با این کار یکی از مراحل فرآیند چاپ حذف می‌شود و در نتیجه روند کار تسریع می‌شود.

  • پاک کردن حافظه چاپگر:کارهای چاپ لغو شده و موقتا ممکن است باعث پر شدن حافظه چاپگر شوند و سرعت عملکرد آن را کاهش دهد. صفحه چاپ را باز کنید تا مشخص شود آیا کارهای چاپ قدیمی هنوز در آنجا وجود دارد یا نه؟ مواردی را که دیگر نیازی ندارید برای همیشه حذف کنید. حافظه تازه پاک شده می تواند با سرعت بیشتری چاپ کند.
  • نرم افزار چاپگر را ارتقا دهید:مطمئن شوید که نرم افزار چاپگر مورد استفاده شما به روز است.
  • خرید پرینتر جدید:بعضی از چاپگرهاسرعت چاپبسیار محدودی دارند و هرگز با سرعت زیاد چاپی با آنها نخواهید داشت. اگر به دستگاه پرسرعت تری نیاز دارید شاید زمان آن رسیده باشدپرینترجدید و بهتری تهیه کنید.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد