10:13 - 1400/04/03
آگهی های مرتبط

کاغذ گلاسه چیست؟

در مورد کاغذ، دهها اندازه ، وزن و متریال وجود دارد که همگی نتایج مختلفی برای چاپ دارند. از ظاهر پروژه گرفته تا وزن حمل و نقل ، به همین دلیل انتخاب کاغذ مناسب کار مهمی است. کاغذ گلاسه یکی از انواع کاغذهاست .کاغذ گلاسه یک کاغذ براق است که برای اهداف مختلفی از جمله بروشور ، مجلات و .. استفاده میشود.

کاغذ گلاسه چیست؟

کاغذ گلاسهبه هر کاغذ روکش شده ای گفته می شود که ظاهری بسیار صاف و براق ارائه می دهد و در تهیه بروشور، کاتالوگ، مجلات و سایر اسناد میتواند استفاده شود.

روکشی که روی کاغذ کشیده میشود تاکاغذ گلاسهبه دست بیاید نشاسته و پلاستیک میباشد، نشاسته برای هموار شدن آن و جذب جوهر و پلاستیک برای ضد آب شدن کاغذ گلاسه اضافه میشود و از این رو این کاغذها سطحی صاف و هموار دارند و مقاومت مطلوبی در چاپ از خود به نمایش میگذارند.

به طور کلیکاغذ گلاسه، در مورد رنگ و سرزندگی است و آن را به عنوان گزینه پیش فرض برای بازاریابی در مواردی که گرافیک و عکاسی در آن مهم است، مورد استفاده قرار می دهند. این کاغذ در مقایسه با کاغذهای مات به دلیل رنگ و تن گرافیک و درجه براقیت بسیار سرزنده است و برای فروش محصولات و ارتقا تجارت خود، می توانید از آن استفاده کنید تا با ظاهری واضح و حرفه ای، خروجی ایجاد کنید که جزئیات را ظریفتر و کیفی تر بازتولید کند.

اگرچه ممکن استبراقیت کاغذ گلاسهبرای تمام پروژه ها مناسب نباشد زیرا سطح پوشش داده شده آن منعکس می شود، شما می توانید از بین گزینه های متناسب با بسیاری از نیازهای تجاری خود در مورد سایر کاغذها نیز فکر کنید و تصمیم بگیرید.

 

انواع کاغذ گلاسه

  • گلاسه تک رو:یک سمت کاغذ روکش دار و گلاسه است.
  • گلاسه دو رو:هر دو روی دارای کاغذ لایه ای و گلاسه است.
کاربرد کاغذ گلاسه

نوع پوشش کاغذ گلاسه

کاغذ گلاسه،سطح براق خود را از پوشش هایی می گیرد که بر روی آن اعمال میشود در غیر این صورت یک کاغذ ساده تحریر است. فرمول بندی این پوشش ها به این بستگی دارد که آیا قصد دارید کاغذ را برای استفاده در چاپگر جوهر افشان یا لیزری استفاده کنید؟

کاغذهای جوهر افشان گلاسهاز یک لایه بیرونی متخلخل استفاده می کنند که اجازه می دهد جوهر به لایه دیگری در زیر آن جذب شود، در حالی که سایر فرمولاسیون ها روی کاغذهای پلاستیکی یا ورقه ای رزین می زنند.در این نوع کاغذها، یک پوشش متخلخل را روی یک ورق از قبل پوشش داده شده اعمال می شود. ساختار این ورق ها به کاهش جاهای خالی جزئیات ریز و به حداکثر رساندن کیفیت خروجی عکس کمک می کند.

درکاغذهای لیزری گلاسهاز پوشش های سطحی استفاده شده است که اجازه می دهد ذرات پلاستیک موجود در تونر روی کاغذ ذوب شوند و به کاغذ بچسبند. از آنجا که تونر فاقد مایعات است، پوشش های براق کننده لیزر به فرمولاسیون های متفاوتی نسبت به دستگاه های جوهر افشان نیاز دارند .

 

انتخاب کاغذ گلاسه صحیح

فرایندهای خروجی جوهر افشان و لیزر، باهم متفاوت اند. به همین دلیل استفاده از کاغذ براق طراحی شده برایچاپگرهای جوهرافشاندر چاپگر لیزری می تواند نتایج غیر استاندارد و بالعکس ایجاد کند. به همین دلیل است که انتخاب نوع کاغذ صحیح در تولید بهترین چاپ با کاغذ گلاسه بسیار مهم است.

کاغذ گلاسهبرای چاپگرهای جوهر افشان برای جذب طراحی شده اند و امکان رسوب قطرات میکروسکوپی جوهر بر روی سطح کاغذ را فراهم است.

کاغذ براق طراحی شده برای استفاده در چاپگرهای لیزری از نظر فناوری چاپ کاملاً متفاوت هستند، ذرات میکروسکوپی تونر را گرم می کنند تا به طور فیزیکی تونر را به سطح کاغذ متصل کنند.

 

کاربرد کاغذ گلاسه

  • عکسها:اگر ازچاپگر جوهر افشانبرای تولید چاپ عکس استفاده می کنید، کاغذهای براق می توانند یک عکس با کیفیت برایتان فراهم کنند. از آنجا که سطح براق این کاغذها نور را منعکس می کند، اشباع و روشنایی محتوای تصویر را بهینه می کنند. اگر کاغذهای براق را انتخاب کنید، جوهر سریع خشک می شود و بهترین جزئیات، رنگ و مقاومت در برابر آب را تولید می کند.  نتایج به دست آمده توسطچاپگرهای لیزریبا کاغذ گلاسه، این است که چاپگرهای لیزری نمی توانند خروجی عکسهای باکیفیت نسبت به عکس های جوهر افشان را ایجاد کنند.
  • بروشورها و نشریات:کاغذ گلاسهمعمولاً برای اجرای طرح و تنوع در ایجاد بروشورها و نشریات مناسب هستند و می توانند نیازهای خروجی و بازاریابی بروشورها، کاتالوگ ها، خبرنامه ها و اسناد چند صفحه ای را برآورده کنند. اگرچه می توانید کاغذهای معمولی را استفاده کنید ولی ممکن است این گزینه راضی کننده نباشد و جلوه و ظاهر مدنظرتان را براورده نکند.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید تونر برای پرینتر
خرید سابلیمیشن چندکاره
خرید دستگاه فتوکپی رنگی

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد