09:59 - 1400/05/14
آگهی های مرتبط

تفاوت کپی و پرینت

پرینت و فتوکپی بسته به نیازهای مختلف افراد، مزایا و معایب خود را دارد و دانستن نیازها و کاربردی که برای پروژه ها و حتی کارهای کوچک خود میخواهند، به آنها کمک می کند تصمیم بگیرند که برای نیازهای چاپی آنها، کدام بهتر است؟!

تفاوت کپی و پرینت

فتوکپی چیست؟

دستگاه کپی، دستگاهی است که به کاربران اجازه می دهد که از چیزی مانند اسناد، عکس، نقاشی و ... در سریعترین زمان و به صورت ارزان نسخه های تکراری تهیه شود.

(وقتی برخی از ما به کپی فکر می کنیم، به این فکر می کنیم که یک ورق کاغذ را رو به پایین روی شیشه دستگاه کپی قرار دهیم و مقدار آن را روی صفحه کنترل فشار دهیم، دکمه شروع را فشار داده و منتظر بمانیم تا کپی ها داخل سینی کنار دستگاه قرار گیرند. اما دستگاه های کپی با پیشرفت تکنولوژی روز به روز تکامل یافته اند و به گونه ای طراحی شده اند که کاغذ را بپذیرند تا اسناد چند صفحه ای را، بارها و بارها برای هر کپی که تولید می شود دوباره پخش کنند. علاوه بر آن این دستگاهها بزرگتر و سریعتر شدند، مقادیر بیشتری کاغذ می پذیرند و به سرعت کارهای چاپی را بازتولید، چاپ و تحویل میدهند.)


مقایسه قیمت و خرید دستگاه فتوکپی


پرینتر چیست؟

پرینتریک دستگاه جانبی است که یک کپی از داده های موجود در کامپیوتر یا گوشی و ...  ایجاد می کند و به عنوان دستگاهی که به کامپیوتر وصل میشود تا متون و تصاویر را چاپ کند، تعریف میشود.

پرینترها اطلاعات را از دستگاهی مانند رایانه یا تلفن همراه می گیرند و داده ها را به کاغذ منتقل می کنند.

برای اتصال پرینتر به کامپیوتر میتوان از USB یا به صورت بی سیم و از طریق وای فای و … استفاده کرد.

انواع مختلفی از پرینترها وجود دارد. از محبوب ترین پرینترها میتوان بهپرینتر جوهر افشانوپرینتر لیزریاشاره کرد.

هر کدام از پرینترها دارای ویژگی های متفاوتی هستند که آنها را برای چاپ با کیفیت بالا مناسب می کند و هر کدام از این پرینترها بسته به نوع فناوری مورد استفاده طبقه بندی می شوند. این فناوری شامل چاپگرهای مبتنی بر تونر یا جوهر و یا ... است.


مقایسه قیمت و خرید انواع پرینتر


پرینت در مقابل چاپ

دستگاه های کپی از فناوری xerography استفاده می کنند که مشابه فناوری مورد استفاده درچاپگر لیزریاست. اما با وجود فناوری مشابه، آنها اهداف متفاوتی را ارائه می دهند.

به طور مثال شما وقتی میخواهید یک نسخه از یک فصل از کتابی که در دست دارید را داشته باشید بالطبع در اینجا به جای پرینتر نیاز به دستگاه کپی دارید، چرا که یک نسخه فیزیکی در دست دارید و باید کپی بگیرید.

 ولی در مواقعی که یک نسخه از یک مطلب از یک وبسایت را میخواهید یا پروژه و مقاله چاپی که در رایانه تان دارید، باید از پرینتر استفاده بکنید چرا که اطلاعات در کامپیوتر است .

بسیاری از افراد معتقد هستند کهپرینت گرفتناز چند نسخه گرانتر ازفتوکپیکردنآن اسناد است. اما همه چیز بستگی به تعداد اسناد، صفحات و داده های روی کاغذ دارد.

  1. اگر قرار است تعداد زیادی نسخه منتشر شود، معمولاً دستگاه های کپی گزینه ارزان تری هستند تا بتوانید پروژه خود را بازتولید کنید. اما اگر فقط چند صفحه نیاز به چاپ داشته باشد، پرینت بسیار ارزان تر می شود.
  2. تفاوت دیگر پرینتر و دستگاه کپی در کیفیت است. پرینترها معمولاً با استفاده از فرایند جوهر افشان (که در دستگاه های کپی موجود است اما بسیار نادر است) تصاویری با کیفیت بالا تولید می کنند، در حالی که تصاویر با استفاده از دستگاههای کپی با وضوح پایین تولید می شوند. در کپی کردن نمی توانید به همان کیفیت یا حتی نزدیک به کیفیت چاپ برسید. با این حال پرینت بسیار گرانتر است و فقط افرادی که بودجه کافی دارند می توانند هزینه این کار را انجام دهند.
  3. مورد دیگر زمان است. اگر زمان برایتان مهم است، بهتر است پروژه خود را بازتولید کنید و دستگاههای کپی گزینه مناسبی است.
  4. کپی کردنآسان تر است. کپی یک سند فرآیند تولید دسته جمعی اسناد چاپی از طریق چاپ خشک است ولی پرینتر برای انجام کار نیاز به کامپیوتر دارد و بدون کامپیوتر کار نمی کند.
  5. فرایندپرینتعبارت است از هرگونه بازتولید متون، تصاویر روی هر ماده ای و اینتفاوت پرینت با کپی کردناست. برخلاف پرینت که می تواند از طریق مواد مختلف مانند پارچه، سرامیک، برچسب و موارد دیگر انجام شود، کپی فقط با کاغذ امکان پذیر است.
  6. دوام دستگاه های فتوکپی از پرینترها بیشتر است، مخصوصا در مواد استفاده  در خارج از منزل و … سریعتر کار میکنند.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید تونر برای پرینتر
خرید سابلیمیشن چندکاره
خرید دستگاه فتوکپی رنگی

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد