حروف انتهای مدل پرینتر به چه معناست؟

وقتی صحبت از خرید یک پرینتر می شود و ترکیبی از حروف کنار برند وجود دارد و سررشته ای از این حرف ندارید تصمیم گیری برایتان سخت تر می شود. هر حرفی که در کنار برند پرینترتان هست نشان دهنده ویژگی ای است که پرینتر قادر به انجام آن است. ترکیبی از حروف به این معنی است که پرینتر می تواند چندین عملکرد را اجرا کند. ما در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که این حروف نشان دهنده چیست؟!

حروف انتهای مدل پرینتر به چه معناست؟

حروف رویپرینترها، ویژگی های کلیدی پرینتر را با یک حرف و در کمترین زمان به شما ارائه می‌دهند. بنابراین وقتی دو یا سه حرف را در انتهای مدل پرینتر می بینیم، آن پرینتر دارای دو یا سه ویژگی اضافی است.

(***توجه داشته باشید که برندهای مختلف از حروف مختلف استفاده می کنند، بنابراین این اطلاعات در بین مارک ها متفاوت خواهد بود. با این وجود، اکثر این موارد جهانی هستند.)

بابازار چاپ ایرانهمراه باشید تا لیستی از حروف را باهم مروری داشته باشیم:

  • B:مخفف Battery است و به این معناست که پرینتر در صورت نیاز می‌تواند از باتری استفاده و تغذیه کند و پرینتر را قابل حمل کند.

 

  • BT:  مخفف بلوتوث است و به شما امکان چاپ با بلوتوث را می‌دهد.

 

  • C: مخفف کلمه Color است. به این معناست که پرینتر رنگی چاپ می‌کند.

 

  • D: مخفف Duplex است. این بدان معناست که پرینتر می تواند به طور خودکار در دو طرف صفحه چاپ کند بدون اینکه نیاز به ورق زدن و قرار دادن مجدد کاغذ به صورت دستی باشد.

 

  • E: مخفف ePrint است و به شما امکان می دهد از طریق ایمیل چاپ کنید.

 

  • F: مخفف Fax است و به شما امکان می دهد اسناد را از طریق پرینتر فکس کنید.

 

  • H: مخفف Hard Disk است. هارد دیسک، دنیایی از ویژگی ها را برای پرینتر باز می‌کند. در صورت تمام شدن جوهر و برنامه ریزی کارهای چاپ، هارد دیسک ذخیره اسناد و کارهای چاپی شما را انجام میدهد و اطلاعات را نگه میدارد.

 

  • I: این حرف مخففاسلات کارت حافظه است. این گزینه را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به پرینتر خود، کارت حافظه وصل کنید.

 

  • MFP:مخفف پرینتر چند منظوره است. پرینتر چند منظوره پرینتر شما یک پرینتر همه‌کاره است که به این معنی است که پرینتر شما می‌تواند چاپ، کپی، اسکن کند و همچنین می‌تواند شامل فکس باشد.

 

  • N: مخفف Network است. این بدان معناست که پرینتر دارای نوعی از ویژگی شبکه، معمولاً اتصال Wi-Fi یا پورت اترنت است. با این حال هنگامی که "w" از "n" (nw) پیروی می کند، مراقب باشید زیرا پرینتر به احتمال زیاد دارای شبکه بی سیم به عنوان یک ویژگی است و هیچ پورت اترنت فیزیکی ندارد.

 

  • S: مخفف یکی از دو مورد است "Stacker" یا "Stapler".

Stacker در واقع معنای بخشی است که کاغذ چاپی روی آن چیده و جمع شده است.

Stapler به عنوان منگنه کننده، کاغذ چاپ شده را به هم متصل می‌کند.

 

  • SK: مخفف Stacker و Stapler با هم است و هر دو stacker و stapler گنجانده شده اند. (معمولاً در پرینترهای لیزری با حجم بالا یافت می‌شود.)

 

  • T: مخفف Extra Tray است. این بدان معناست که در پرینتر شما یک سینی کاغذ اضافی (سینی کاغذ دوم) وجود دارد که به شما فضای بیشتری برای کاغذ اضافه می‌دهد. همه پرینترها دارای سینی ورودی هستند که کاغذ کپی را هنگام منتظر گرفتن و استفاده نگه می‌دارد. کد حالت پرینتر با t به این معنی است که دارای سینی ورودی اضافی است.

 

  • W: مخفف Wireless است. یعنی پرینتر با قابلیت اتصال بی‌سیم است و پرینتر می‌تواند به صورت بی‌سیم به شبکه متصل شود. (برخلاف پرینترهای N که باید به صورت فیزیکی به شبکه متصل شوند)

 

  • X:برای نشان دادن این که این پرینتر دارای چندین ویژگی مختلف است استفاده می‌شود. X مخفف Duplex ،Extra Tray و Networking است. (دوبلکس، سینی اضافی و شبکه)

ترکیبی از اصطلاحات ذکر شده در بالا؛ قبلاً به عنوان "dtn" شناخته می‌شد اما به عنوان "x" تغییر کرد.

از آنجا که پرینترها دارای چندین ویژگی هستند، ممکن است ترکیبی از حروف از لیست بالا استفاده شود و وقتی این حروف در شماره مدل پرینتر شما با هم ترکیب می‌شوند. معمولاً به این معنی است کهپرینترشما ترکیبی از آن ویژگی ها را شامل می‌شود. چند مثال برای درک مطلب بیشتر:

CDW: به رنگ، دوبلکس و قابلیت بی سیم تبدیل می‌شود.

DN: بدین معناست که دوبلکس و اتصال به شبکه را دریافت خواهید کرد.

حروف به کار رفته در پرینترها

FN: به این معنی است که شما یک پرینتر دریافت خواهید کرد که می‌تواند فکس کند و دارای قابلیت شبکه باشد.

DTW:  به این معنی است که پرینتر شما دارای قابلیت چاپ دو طرفه، سینی اضافی و قابلیت بی سیم است.

**** اکثر این حروف را پرینترهای مارک دار می توانند در حروف کوچک یا بزرگ استفاده کنند.

اکنون که بیشتر معنای حروف را می‌دانید، می‌توانید ویژگی های پرینتر مدنظرتان را در یک نگاه تشخیص دهید و خرید راحت تری را تجربه کنید.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد