آشنایی با برترین کاتر پلاتر های خانگی

با کاتر پلاتر خانگی یا کاتر پلاتر رومیزی می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن استیکر، کارت ویزیت، برچسب ها و هرآنچه طراحی کرده اید را چاپ و برش دهید.

آشنایی با برترین کاتر پلاتر های خانگی

برای آشنایی با برترین کاتر پلاتر های خانگی باید در رابطه با معماری دستگاه اطلاعاتی داشته باشید. کاتر پلاتر ها در نگاه اول کاملا مشابه یک دستگاه پرینتر خانگی می باشند و نحوه عملکردشان نیز تا حدودی مشابه یک چاپگر می باشد. وظیفه ی چاپگر انتقال تصاویر بر روی کاغذ می باشد حال آن که کاتر پلاتر باید تصاویر انتقال داده شده را برش دهد.

برخی از افراد تصور می کنند که دستگاه پرس حرارتی و کاتر پلاتر عملکردی مشابه با یکدیگر دارند. این تفکر کاملا غلط است. دستگاه پرس حرارتی مانند یک دستگاه چاپ عمل می کند و تصاویر را بر روی لباس، لیوان و ... انتقال می دهد. اما کاتر پلاتر تصاویر را از روی خطوط مشخص شده توسط ماده ی شبرنگ دستگاه برش می دهد.

به همین دلیل نام دیگردستگاه کاتر پلاتر، ماشین برش شبرنگ می باشد. زیرا دور تا دور اشکال، حروف و به طور کلی تصاویر طراحی شده توسط نرم افزارهای کامپیوتری خطوطی شبرنگی ایجاد می شود. دستگاه کاتر پلاتر، برش و جدا کردن طرح از روی کاغذ را با هر ضخامت و گرمی به آسانی انجام می دهد.

دستگاه کاتر پلاتر رولند GS-24
کاتر پلاتر رولند GS-24

نحوه ی عملکرد کاتر پلاتر های خانگی

با کمی تحقیق و بررسی متوجه می شویدکاتر پلاتر هادارای ویژگی های متفاوتی هستند. اما به طور کلی یک تکنیک کلی برای برش کاغذ دارند.

  1. کاتر پلاتر های خانگیتوسط یک ابزار برش کار می کنند که برای کنترل عملکرد آن از نرم افزارهای رایانه ای استفاده می شود.
  2. طرح و تصاویری که توسط نرم افزار های مختلف طراحی یا دانلود شده است، برش داده می شود مختصات بندی می شود. سپس مرحله ی برش آغاز می شود.( . برای کار با دستگاه کاتر پلاتر باید طرح ابتدایی را توسط برنامه های فتوشاپ و کرل دراو طراحی کنید.)
  3. با فشار دادن دکمه ی برش، کاتر پلاتر فعالیت خود را آغاز می کند.
  4. طرح و تصویر مدنظر، برش داده می شود. در این مرحله دستگاه فقط براساس یک رنگ می تواند برش بزند و در صورتی که نیاز به برش چندین رنگ وجود داشته باشد. باید به صورت جداگانه برش ها در هر مرحله زده شود.
  5.  و در نهایت الگوی نهایی بر روی کاغذ انتقال پیدا کند.

 

کاربرد کاتر پلاتر های خانگی

موارد کاربرد کاتر پلاتر های خانگی

مهمترین کاربرد کاتر پلاتر های خانگی برش اشکال و تصاویر مختلف می باشد.دستگاه کاتر پلاتربرای این که بتواند فرآیند برش تصاویر را با موفقیت به اتمام برساند. نیاز به ابزاری برای کشیدن و یک وسیله برای برش دارد. کاتر پلاترها دارای تنظیماتی هستند که توسط آن می توان میزان فشار برش را کاهش داد و برش را به صورت کامل انجام نداد.

کاتر پلاتر های رومیزی ابزار ظریفی هستند که هر نوع ماده ای را می توانند برش دهند  و شما می توانید توسط این دستگاه هر نوع شکلی را برش بزنید و محدودیتی از لحاظ برش تصاویر با اشکال هندسی نامنظم و نامتعارف نخواهید داشت.

از کاتر پلاتر در صنایع مختلفی استفاده می شود. برخی از این موارد عبارتند از:

  •  قابلیت انتقال تصاویر و اشکال بر روی پوشاک
  • برچسب هایی در قالب های مختلف بر روی شیشه های اماکن تجاری یا بر روی شیشه ی ماشین ها چسبیده می شوند
  • تولید کارهای هنری
  • تهیه علائم راهنمایی و رانندگی در فضای باز که باید تحت تاثیر عوامل جوی قرار گیرند.
  • برای برش زدن کارت های تبلیغاتی

برای پیدا کردن و خرید کاتر پلاتر دست دوم با قیمت مناسب کلیک کنید.


انتخاب کاتر پلاتر رومیزی مناسب

نحوه ی قرارگیریکاتر پلاتر خانگیبر روی یک میز می باشد از این رو به ان دستگاهکاتر پلاتر تختیاکاتر پلاتر رومیزینیز گفته می شود. تیغه های این دستگاه ها معمولا در جهت طولی و عرضی قابلیت جابجایی دارند و دارای دقت برش بسیار بالایی می باشند.

هنگام انتخاب وخرید دستگاه کاتر پلاتر رومیزیباید چندین آیتم را مد نظر قرار دهید که عبارتند از:

  • عرض دستگاه: عرض دستگاه مشخص کننده ی عرض کاغذی است که داخل دستگاه قرار داده می شود رایج ترین عرض دستگاه مورد استفاده 100 سانت می باشد.
  • قدرت تیغه دستگاه: قدرت تیغه مشخص می کند که شما چه نوع کاغذی  با چه میزان سختی را می توانید برش بزنید.
  • قدرت رم و پردازشگر: چنان چه دستگاه دارای رم و پردازشگر قوی باشد می تواند هر حجم فایلی را به طور متناوب دریافت و برش بزند. اما اگر قدرت سیستم پایین باشد سیستم پی در پی دچار هنگ می شود.
راهنمای خرید کاتر پلاتر رومیزی

معرفی برندهای برتر کاتر پلاتر رومیزی

برترین کاتر پلاترهای خانگی ازبرند میماکی ژاپنمی باشند. همیشه محصولات ژاپنی دارای کیفیت بالایی هستند. اما به دو دلیل عمده از این دستگاه کمتر استفاده می شود:

 ا- کاتر پلاترهای میماکی بسیار گران قیمت هستند.

 2- قطعات و لوازم یدکی آن ها موجود نیست. 

3- تکنسین متخصص برای تعمیر این دستگاه وجود ندارد.

 برند رولندنیز یکی از برندهای جدید و با کیفیت بازار می باشند. قطعات یدکی کاتر پلاتر رولند را می توان در بازار پیدا کرد و قابل تعمیر هستند اما از میماکی گران تر می باشد. 

برندهای سوما و گرافتکنیز جزء برندهای برتر کاتر پلاتر محسوب می شوند که دارای قیمت بالایی هستند و لوازم یدکی و قطعات آن ها در کشور نایاب یا فیک هستند. 

برخی دیگر از کاترپلاتر هایی مانند شارپکس، ریکو و ... جزء برندهای میان رده ی جهانی محسوب می شوند که از قیمت مناسبی نسبت به برند های برتر برخوردار هستند و لوازم یدکی آن ها در کشور موجود می باشند.

برترین برندهای کاتر پلاتر رومیزی

برند کانن و ریکو کاتر پلاتر

  • کاتر پلاتر کانن: یکی ازبرترین کاتر پلاترهای خانگی مربوط می شود به برند معروف کانن حتما با این برند آشنایی دارید این برند در ایران بسیار معتبر است و ابزارات دیجیتال با کیفیتی اعم از پرینتر، دوربین عکاسی و ... تولید کرده است. کاتر پلاتر کانن با برندهای مطرح توشیبا، اپسون و ... در حال رقابت می باشد. کاتر پلاتر های رومیزی کانن هر ساله با وزن سبک تر و افزایش قدرت حافظه و رم خود سعی می کند کاربران بیشتری را به خود جذب کند.
  • کاتر پلاتر ریکو: ریکو نیز از برندهای معتبر در حوزه ی الکترونیک و تجهیزات اداری می باشد که به دلیل قیمت و کیفیت مناسب طرفداران بسیاری دارد.

 

راهنمای خرید دستگاه کاتر پلاتر مناسب

برترین کاتر پلاتر های خانگی در انواع مختلف  و از برندهای کشورهای آسیایی، آمریکایی می باشند و در بازارهای جهانی به رقابت می پردازند. دستگاه های چینی به علت قیمت پایین، قطعات بی کیفیتی دارند اما امکانات بیشتری در دستگاه قرار گرفته است.

 

اگر دستگاه مدنظرتان را پیدا نکردید با کارشناسان بازر چاپ ایران در تماس باشید

ما سفارش شما را در کوتاه ترین زمان به سراسر کشور ارسال می کنیم.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید کاترپلاتر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد