15:06 - 1401/02/21
آگهی های مرتبط

کارگاه شابلون زنی به کجا گفته می شود؟

کارگاه شابلون زنی مکانی است که در آنجا به روش سنتی و یا مدرن، طرحها روی انواع اجناس ایجاد می شود. در این کارگاهها، نیروهای شابلون زن کار می کنند.

کارگاه شابلون زنی به کجا گفته می شود؟

کارگاه شابلون زنیمحلی است که افرادی به نامشابلون زندر آن جا استخدام و مشغول به کار می شوند. شما با مطالعه این متن می توانید با جواب سوالشابلون زن کیستبیشتر آشنا شوید.

شابلون زنکسی است که به روش سنتی و یا به کمک روش دستی انواع طرح ها را بر روی انواع اجناس مورد استفاده، ایجاد می کند. شابلون زن همان کارگر چاپ است که مردم کمتر در مورد شغل آن شناخت دارند.

((جهت مشاهده اگهی هایاستخدام شابلون زن، کلیک کنید))

شغل شابلون زنی، ایجاد طرح ها و نقش های متفاوت بر روی پارچه، دیوار و یا کاغذ است. این شغل دارای دو روش سنتی و مدرن است. در روش سنتی به کمک شابلون یا به صورت دستی نقش را ایجاد می کنند. در روش مدرن شابلون زنی، به کمک دستگاه های پیشرفته به صورت اتوماتیک انجام می شود. و دیگر نیروی دست دخیل نیست.

اگر حجم کاری شما بالاست و میخواهیدشابلون زنیرا به صورت حرفه ای پیش ببرید، باید از دستگاههای مدرن و پیشرفته استفاده کنید. معمولا این دستگاه ها قیمت بالایی دارند. اما در مقابل کیفیت بالا و بازده زیاد را به دنبال دارند.

اما این نکته نیز قابل توجه است که علاوه بر خرید دستگاه، باید ملزومات و مواد مصرفی را نیز تامین کنید. مانند پلاستیزول، میز نور، خشک کن و ...

کارگاه شابلون زنی

شابلون چه وسیله ای است؟

وسیله کار شغل شابلون زنی،شابلوناست. شابلون وسیله ای است که برای انتقال انواع پیام ها مانند شعار، تبلیغاتی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

شابلوندارای جنس های متفاوت چوبی، کاغذی، پلاستیکی یا فلزی است. این وسیله دارای سوراخ های متفاوتی است که به کمک آن می توانند متن، تصویر و یا الگوی خاصی را ایجاد نمایند. شابلون را روی محل مورد استفاده قرار می دهند و سپس رنگ را بر روی آن می پاشند.

شابلون دارای انواع متفاوتی به جهت نوع کاربرد آن است. انواع مختلف شابلون شامل شابلون رنگ کاری دیوار، شابلون سیلک، شابلون تزیینی، شابلون هویه کاری و... است.شابلون چاپ سیلکبه وسیله نوعی پارچه ساخته و تولید می شود. این شابلون به وسیله مواد خاصی طرح دار می شود. این نوع شابلون در موارد مختلف تزئین شله زرد یا کاپوچینو نیز کاربرد دارد. 

شابلون زنی

نحوه انجام عملیات شابلون زنی

  1. پارچه های چاپ خورده، روی میز به صورت صاف و یکدست پهن می شوند.
  2. رنگ های مورد استفاده در طرح ها، انتخاب می شوند.
  3. برای هر رنگ، به یک شابلون مجزا احتیاج است.
  4. شابلون ها، روی پارچه ها قرار می گیرند.
  5. کارگران شابلون زن، رنگ ها را روی پارچه ها می ریزند.
  6. طرح ها روی پارچه ها نقش می بندند.
  7. و در اخر روی یک طناب یا هر مکان دیگری برای خشک شدن اویزان می شوند.
عملیات شابلون زنی

نکات عملی و کاربردی شابلون زنی

چند موردنکات عملی و کاربردی شابلون زنیدر اینجا برایتان مطرح میکنیم که برای این کار بهتر است به آنها توجه داشته باشید:

  • حتما از ابزارهای حرفه ای استفاده کنید. یکی از ابزارهای مهم این شغل، قلم مو است که مناسب ترین آنها قلم موی استنسیل است.
  • حتما کار را از سمت بیرون یا قسمت لبه های شابلون شروع کنید. سپس، به قسمت مرکزی آن ادامه دهید. دلیل این کار این است که رنگ به لبه های شابلون نفوذ پیدا نکند.
  • قلم مو را زیاد آغشته به رنگ نکنید زیرا ممکن است از لبه های شابلون به زیر آن تراوش کند. باید در زمان آغشته به رنگ، تنها آخر موهای قلم مو به طور یکنواخت آغشته به رنگ باشد.
  • شما می‌توانید از دو لایه نازک رنگ استفاده کنید. این روش بسیار بهتر از یک لایه ضخیم است. ابتدا لایه اول را انجام دهید سپس حتماً اجازه دهید این لایه خشک شود.
  • شابلون شما باید محکم باشد. در زمان استفاده نیز حتی به کمک چسب، محل آن را کاملاً ثابت کنید.
  • برای کار بهتر، از چندین رنگ استفاده کنید. برای انجام این روش می توانید از چسب، روزنامه، کاغذ یا... کمک بگیرید.
  • حتماً قبل از استفاده از شابلون آن را روی محلی دیگر امتحان کنید. در این صورت شما متوجه ایراد شابلون خود می شوید و می توانید قبل از شروع آن را برطرف کنید.
  • یک وسیله خوب برای ساخت شابلون، عکس رادیولوژی قدیمی است.
  • حتماً به طور مرتب شابلون های خود را در آب گرم بشویید. این کار کمک می‌کند که رنگ های قبلی از لبه های آن شسته شوند. برای شابلون با جنس کاغذ یا مقوا رنگ اضافه آن را پاک کنید. حتماً بعد از استفاده بگذاریدشابلونبا جنس مقوا یا کاغذ شما، خشک شود که رنگ باقی مانده روی آن خشک شود.
  • حتماً پس از استفاده از شابلون و زمان نگهداری آن، آن را تخت بگذارید.شابلونبرای استفاده مجدد باید فاقد چین و چروک باشد. برای این منظور باید آن را بین دو تکه مقوا یا کاغذ یا بین صفحات کتاب یا دفترچه نگهداری کنید.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر