12:01 - 1401/07/20

شارژ تونر دستگاه کپی در 6 مرحله

شارژ تونر کارتریج دستگاه کپی از جمله فرآیندهای مهمی است که اگر به درستی انجام شود می‌تواند هزینه‌ها را کم و عملکرد دستگاه را بهتر کند.

شارژ تونر دستگاه کپی در 6 مرحله

شارژ تونر دستگاه‌ کپی؛ یک روش مقرون به صرفه است که برای سالم نگه داشتن و استفاده درست از دستگاه‌های کپی باید با آن آشنا باشید. نگهداری از ملزومات اداری یکی از موارد هزینه‌بری است که افراد در دفاتر تجاری و اداری با آن روبرو هستند. برخی از این ملزومات همچون دستگاه‌های کپی و پرینتر اگر به درستی استفاده نشوند می‌توانند هزینه‌های زیادی برایتان داشته باشند. یکی از موارد مهم، نحوه شارژ تونر آن است.
تونرهاجزء مهم‌ترین بخش‌های دستگاه کپی به شمار می‌روند و به انتقال رنگ بر روی کاغذ کمک می‌کنند. زمانی که تونر به پایان می‌رسد ممکن است مشکلات متعددی برایتان ایجاد شود. در این موقعیت، کیفیت کاغذهای چاپ شده افت می‌کند و متن و تصاویر بر روی کاغذ به شکل رنگ پریده‌ای ظاهر می‌شود. برای اینکه جلوی این مشکل را بگیرید می‌توانید ازفرآیند شارژ تونراستفاده کنید. اگر با نحوه شارژ تونرهای کارتریج آشنا نیستید در این مقاله همراه ما باشید تا مراحلی که باید طی کنید را یک به یک بررسی کنیم.

شارژ کارتریج
شارز تونر دستگاه های کپی

نحوه شارژ تونر کارتریج به صورت گام به گام

تولیدکنندگان دستگاه‌های کپی و پرینترها معمولاً دستورالعمل درستی برای شارژ تونر ارائه نمی‌کنند. این شرکت ها حتی افراد را نسبت به پر کردن این بخش از دستگاه تشویق هم نمی‌کنند و امیدوارند مصرف کنندگان بعد از تمام شدن تونر، یک کارتریج جدید خریداری کنند. با اینحال خرید کارتریج علاوه بر هزینه های بالا، مشکلات متعددی نیز به وجود می‌آورد. به همین دلیل آشنایی با مراحل شارژ تونر می‌تواند کار شما را تا حد زیادی ساده‌تر کند و جلوی مشکلات بعدی که ناشی از کاهش تونر کارتریج هستند را هم بگیرد.

 

  • تونری که سازگار با دستگاه کپی‌تان است را خریداری کنید

قبل از اینکه بخواهید کار پر کردن تونر کارتریج را شروع کنید باید یک تونر مناسب برای دستگاه‌تان بخرید. همانطور که می‌دانیدتونرهاماده‌ای پودری و با اندازه‌های کوچک هستند که توسط برندهای مختلفی هم تولید می‌شوند. هر دستگاه برند منحصربه‌فرد خود را دارد و با تونری کار می‌کند که برای آن طراحی و تولید شده است.
با اینحال برای هر دستگاه کپی یک تونر جداگانه و مخصوص وجود ندارد. بیشتر تونر کارتریج‌هایی که در بازار می‌بینید بر اساس ویژگی‌هایی که دارند طبقه بندی می‌شوند. اما فناوری اصلی تولید در آن‌ها یکسان است. تونرهای طرحی که تولید می‌شوند، می‌توانند با دستگاه کپی‌تان سازگار باشند اما برای اطمینان بهتر است قبل از خرید تحقیق کنید. از فروشنده یا افراد مطمئن بخواهید نوع تونری که برای دستگاه کپی‌تان مناسب است را شناسایی و معرفی کنند.

تونر شارژی
  • محیط اطراف‌تان را برایشارژ کردن کارتریجآماده کنید

حالا که می‌دانید تونرتان را از چه برندی بگیرید و نوع دستگاه‌تان را بررسی کردید نوبت به آماده سازی محیط اطراف‌تان می‌رسد. بهتر است یک جعبه دستمال کاغذی یا روزنامه دم دست‌تان داشته باشید تا اگر پودر تونر بر روی میز یا زمین افتاد بتوانید آن را پاک کنید. از آنجایی که تونرها از مواد شیمیایی ساخته شده‌اند و ممکن است برای پوست یا چشم‌تان حساسیت‌زا باشند بهتر است قبل از هر کاری دستکش و عینک بپوشید. در این شرایط اطمینان حاصل می‌کنید که تونر با پوست‌تان تماس پیدا نمی‌کند.
• تونر در حجم کم ماده خطرناک و سرطان‌زایی نیست اما زمانی که با این ماده کار می‌کنید بهتر است مراقب باشید.

آماده سازی محیط برای شارژ کارتریج
  • کارتریج را از دستگاه خارج کنید

حالا نوبت به باز کردن دستگاه‌تان رسیده است. اگر آشنایی زیادی با فرآیند خارج کردن کارتریج از دستگاه ندارید بهتر است از یک متخصص برای اینکار کمک بگیرید تا مطمئن شوید آسیبی به دستگاه کپی وارد نمی‌شود.

خارج کردن تونر کارتریج
  • مخزن کارتریج را پیدا کنید

خوب به کارتریج نگاه کنید. روی کارتریج سوراخ وجود دارد یا خیر؟
شاید برایتان عجیب باشد اما برخی از کارتریج ها بر روی خود سوراخی ندارند و ممکن است به دردسر بیفتید. با اینحال بیشتر کارتریج‌ها سوراخی برای پر کردن تونر دارند که با یک ماده پلاستیکی پوشانده شده است.
در این حالت این ماده پلاستیکی را بردارید و به سراغ مرحله بعد بروید. اگر کارتریج شما سوراخی بر روی خود نداشت دست به کار شوید و یک سوراخ ایجاد کنید. برخی از کیت‌های مخصوص شارژ تونر در خود ابزار خاصی دارند که به شما کمک می‌کنند بعد از اتمام کار سوراخ را ببندید.
• سوراخ را به اندازه کافی بزرگ انتخاب کنید تا بتوانید تونر را به راحتی شارژ کنید. از محل مدنظر زیاد دور نشوید چون ممکن است به سایر بخش‌های دستگاه فتوکپی آسیب بزنید.
• اگر به هنگام ایجاد سوراخ پلاستیک ذوب شده در اطراف کار ریخت آن را بردارید یا دوباره ذوب کنید. در این شرایط مطمئن خواهید شد که نوار به خوبی اطراف سوراخ قرار می‌گیرد. علاوه بر این، ایجاد یک سوراخ مناسب و یکدست به شما اطمینان می‌دهد که بعد از اتمام کار می‌توانید محل مدنظر را ببندید و جلوی ریختن تونر به خارج از محفظه را بگیرید.

چگونه کارتریج را شارژ کنیم؟
  • درپوش مخصوص را روی بطری تونر کارتریج قرار دهید

تقریباً نیمی از راه را برای شارژ تونر رفته‌اید. حالا باید درپوش مخصوص را روی بطری تونر قرار دهیم و آن را با زاویه‌ای مناسب بر روی سوراخی که ایجاد کرده‌اید بگذارید. اگر فکر می‌کنید اینکار سخت است از یک فرد حرفه‌ای کمک بگیرید. سعی کنید به آرامی بر روی بطری ضربه بزنید تا تونر وارد محفظه مدنظر شود و بطری پر شود.
سوراخ روی کارتریج را ببندید یا با درب مناسب بپوشانید.

خوب کار شارژ تونر تمام شده است. در این مرحله باید سوراخی که ایجاد شده را ببندید تا تونر به بیرون از کارتریج نریزد و شما را به دردسر نیندازد.

 

  • کارتریج را کمی تکان دهید
کارتریج را تکان دهید

برای اینکه تونر در کارتریج ته‌نشین نشود بهتر است بعد از پر کردن، کارتریج را به آرامی تکان دهید و به صورت افقی در دست نگه دارید. در این شرایط مطمئن می‌شوید که تونر به همه جای کارتریج رسیده و ته‌نشین هم نشده است. بعد از اتمام این فرآیند می‌توانید کارتریج را سر جایش بگذارید.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد