10:46 - 1401/08/16

پاک کردن لکه های تونر از روی لباس و فرش در 6 مرحله

روشهایی که در این مقاله آورده شده به شما کمک می کند به آسانی لکه های تونر ریخته شده روی لباس یا فرش خود را پاکسازی کنید.

پاک کردن لکه های تونر از روی لباس و فرش در 6 مرحله

کارتریج تونر یکی از مهمترین قطعات دستگاه های کپی و پرینترهاست اما احتمال نشتی به دلیل مشکلات فنی در آنها وجود دارد. مثلا این اتفاق اغلب در هنگام تعویض کارتریج یاشارژ تونر کارتریجمعمولا اتفاق می افتد.تمیز کردن لکه های تونر،کار آسانی نیست. اما بسیار مهم است که بدانید چگونه لکه های تونر را به موقع از روی لباس و فرش پاک کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

نشتی تونر کارتریج

روش پاک کردن لکه های تونر از روی لباس

  1. اگر تونر روی لباستان ریخت، به هیچ وجه به سمت آب نروید و سعی کنید لباس را همانطور خشک نگه دارید.تونربه صورت پودر است و خیس شدن آن فقط باعث عمیق شدن لکه می شود. مخصوصا اگر آب گرم باشد.
  2. لباسی که روی آن تونر ریخته شده را بدون معطلی دراورید و تا انجا که ممکن است با شدت تکان بدهید.
  3. بعد از اینکه لباس را به خوبی تکان دادید و ذرات شل تونر پراکنده شدند، با یک جاروبرقی که دارای قدرت مکش بالایی هست سایر ذرات تونر را هم خارج کنید.
  4. یک تشت را پر از آب کنید و لباس را داخل آن بیندازید. ترجیحا و حتما آب سرد باشد. لباس را در یک تایم کوتاه در تشت بگذارید بماند.
  5. حالا لباسی که به حد کافی خیس شده است را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. دوباره ترجیحا فقط از آب سرد استفاده کنید و مواد شوینده ملایم اضافه کنید.
  6. در آخرین مرحله لباسی که به طور کامل شستشو داده شد را در داخل خانه و یا در یک مکان سایه آویزان کنید تا خشک شود.

نکته: لباس را مقابل افتاب یا داخل خشک کن قرار ندهید. زیرا در صورت گرم شدن لباس، تونر باقیمانده همچنان می‌تواند عمیق شوند.

 

روش پاک کردن لکه های تونر از روی فرش

پاک کردن لکه های تونراز روی فرشتقریبا مشابهپاک کردن لکه های تونر از روی لباسهست. با این تفاوت که هنگام ریختن تونر روی فرش معمولاً تونر در فرش فرو رفته و آسیاب می‌شود. که این مورد پاک کردن را زمانبر و دشوارتر می‌کند.

  1. با قاشق یا کاردک، تا جایی که ممکن است تونر ریخته شده را جمع کنید.
  2. با استفاده از جاروبرقی سریعا تونر ریخته شده را مستقیماً مکش کنید. سعی کنید جاروبرقی را مستقیما روی نقطه لکه قرار دهید و به اطراف مالش ندهید تا تونر پخش نشود.
  3. بعد از اینکه با جاروبرقی تمام ذرات شل تونر را جمع آوری کردید، یک شامپو فرش تهیه کنید و با مرطوب کردن ملایم فرش، نقطه لکه شده فرش را با یک پارچه نرم مالش دهید.( اگر فرش شما رنگ روشن یا سفید دارد؛ می توانید برای پاک کردن تونر، پراکسید هیدروژن را امتحان کنید. این ماده خاصیت سفید کنندگی دارد اما بهتر است اول روی یک منطقه کوچک تست کنید اگر تاثیر منفی نداشت روی مابقی مناطق هم امتحان کنید.)
  4. یک حوله یا دستمال را روی محل تمیز شده قرار دهید تا رطوبت اضافی که توسط فرش جذب شده است، جذب شود.
  5. سپس اجازه دهید فرش خشک شود. اگر هنوز آثاری از لکه باقی مانده است این روند را دوباره تکرار کنید. (بسته به میزان و عمق لکه، ممکن است لازم باشد چند بار این کار را انجام دهید.)
  6. در مرحله اخر اگر همچنان دیدید که لکه مقاوم است و پاک نمی شود بهتر است با یک قالیشویی حرفه ای تماس داشته باشید.
پاک کردن تونر از روی فرش

نکات کلی پاک کردن لکه های تونر

  • حتما هنگام جمع کردن و پاکسازی تونر، از دستکش استفاده کنید. تا از سلامت خود محافظت کنید.
  • لکه ها را به هیچ وجه مالش ندهید، زیرا با انجام این کار پودر تونر به عمق پارچه یا فرش وارد می شود.
  • درپاک کردن تونر از روی لباس، از آب گرم استفاده نکنید. آب گرم، گرد و غبار تونر را ذوب می کند و باعث می شود لکه‌ها دائمی شوند.
  • هنگامی که بالکه های تونرروی پارچه ها و لباس های خود برخورد می کنید، حتما برچسب های مراقبتی روی لباس را بررسی کنید - استفاده از سفید کننده، الکل،و برخی شوینده ها ممکن است برای برخی از لباس ها نامناسب باشد.
  • قبل از استفاده از هر سفید کننده و شوینده ای حتما یک ناحیه کوچک از پارچه خود را آزمایش کنید تا مشخص کنید آیا استفاده از این ماده شیمیایی مناسب است یا خیر؟
  • کیسه جاروبرقی را بعد از مکش تونر حتما تمیز کنید. اگر در کیسه باقی بمانند احتمال اینکه دوباره در فضا یا روی فرش پخش شوند وجود دارد.
  • هنگام تمیز کردن فرش ازلکه های تونر، از شوینده های لباسشویی یا مواد شوینده ظرفشویی خودداری کنید. این مواد ممکن است به الیاف فرش آسیب بزنند و رنگ فرش را تغییر دهند.
  • بهتر است جاروبرقی که برای تمیز کردن تونر استفاده می شود دارای فیلتر HEPA باشد. موادی در تونر وجود دارد که سمی هستند و نباید استنشاق شوند.
  • هر چه لکه مدت زمان طولانی تری بماند، تمیز کردن آن سخت تر خواهد بود. هرچه سریعتر برای تمیز کردن فرش و لباس خود اقدام کنید، می توانید عمرشان را افزایش دهید.
  • احتمال نشت کردن تونرهای طرح بیشتر است، به همین دلیل بهتر استخریدتونرهای اورجینالرا در برنامه داشته باشید.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید تونر
خرید دستگاه فتوکپی
خرید پرینتر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد