15:35 - 1401/08/14

تعویض تونر دستگاه کپی شارپ

دستگاه‌های کپی شارپ از پرکاربردترین دستگاه‌های کپی هستند. تعویض تونر کپی شارپ در زمان درست، عمر دستگاه‌ را افزایش و کیفیت چاپ را بالا می برد.

تعویض تونر دستگاه کپی شارپ

زمانی که پیام« تونر شما در حال اتمام است» را بر روی دستگاه کپیشارپدریافت می‌کنید، شاید با خودتان فکر کنید که دیگر نمی‌توانید به درستی از این دستگاه استفاده کنید یا باید دست به دامن افراد متخصصی شوید که در زمینه تعویض تونر کپی شارپ، تجربه و سابقه کار دارند. اگرچه کمک گرفتن از افراد متخصص مسیر را برایتان ساده‌تر می‌کند اما خودتان هم می‌توانید دست به کار شویدوتونردستگاه‌تان را شارژ یا تعویض کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا با همنحوه تعویض تونر کپی شارپرا بررسی کنیم.

کارتریج دستگاه شارپ را چطور تعویض کنیم؟
تعویض تونر دستگاه شارپ

شارژ یا تعویض تونر کپی شارپ

دستگاه‌های کپی شارپ که کاربردهای فراوانی در محیط‌های اداری و حتی منازل دارند، از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند. همه این قطعات در کنار هم کیفیت چاپ نهایی را مشخص می‌کنند.
دستگاه‌های کپی شارپ به گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که تنظیمات ساده و البته سریعی دارند. این دستگاه‌ها به دقت مهندسی شده‌اند و می‌توانند بهره وری شما را در محیط کار بیشتر کنند و در نهایت کیفیت عناصر چاپی را افزایش دهند.
یکی از مهمترین عناصر،تونر کارتریجمی باشد. هروقت متوجه شدید سطح تونر در این دستگاه ها پایین است 2 راه دارید:تعویض کارتریج دستگاه و یا شارژ تونر کارتریج

تعویض کارتریج تونر دستگاه شارپ

  1. کاور یا درب جلویی را باز کنید: اولین کاری که برایتعویض کارتریج دستگاه شارپباید انجام دهید باز کردن درب یا همان کاوری است که جلوی دستگاه می‌بینید.
  2. تونر کارتریج خالی را از دستگاه جدا کنید:به آرامی تونر کارتریج را به سمت بیرون بکشید. تونر را با دو دست نگه دارید و به آرامی و با حوصله آن را از دستگاه خارج کنید. می‌توانید این قطعه را در یک جای امن نگه دارید و برای بازیابی ارسال کنید. یادتان باشد اگر تونر را به سرعت از دستگاه بیرون بکشید ممکن است مواد موجود در آن بر روی زمین و سایر بخش‌ها بپاشد و مشکلات متعددی برایتان ایجاد کند.
  3. تونر کارتریج جدید را وارد دستگاه کنید:تونر کارتریج جدید را از بسته‌بندی‌اش خارج کنید و برای 5 الی 6 ثانیه تکان دهید. یادتان باشد تونر با رنگ متفاوت را نمی‌توانید در دستگاه‌تان نصب کنید. مطمئن شوید که از تونری با رنگ یکسان استفاده می‌کنید. حالا تونر کارتریج را به آرامی داخل دستگاه قرار دهید و مطمئن شوید به درستی سر جایش قرار گرفته است.
  4. درب جلویی را ببندید: حالا دیگر کار شما تمام شده است. بعد از اینکه تونر را عوض کردید دستگاه کپی به صورت اتوماتیک وارد وضعیت تنظیم تصویر می‌شود. تا زمانیکه کار دستگاه تمام نشده است درب جلویی را باز نکنید.
  5. یک تست از دستگاه‌تان بگیرید:برای اینکه مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می‌کند بهتر است یک تست از دستگاه بگیرید. اگر از نتیجه کار راضی بودید می‌توانید بدون دردسر به فعالیت‌های خود ادامه دهید.
نصب کارتریج جدید شارپ

مقایسه و خرید دستگاه های کپی شارپ و سایر برندها


شارژ تونر دستگاه کپی شارپ

گاهی از اوقات به جای اینکه بخواهید تونر کارتریج را عوض کنید ممکن است اقدام به شارژ آن کنید.شارژ کارتریج دستگاه کپی شارپبه راحتی و با طی کردن چند مرحله ساده انجام می‌شود. برای اینکار به کیت شارژ تونر، یک جعبه دستمال کاغذی یا دستمال، پیچ گوشتی، نوار آلومینیومی و یک جفت دستکش نیاز خواهید داشت.

  • قبل از هر کاری محیط کاری خود را با دستمال کاغذی یا دستمال بپوشانید تا تونر به اطراف نپاشد و محیط‌ اطراف را آلوده نکند. دستکش‌هایتان را بپوشید تا از مواد شیمیایی محافظت شوید.
  • کارتریج را از دستگاه کپی شارپ خارج کنید.
  • اگر خوب به کارتریج نگاه کنید سوراخی بر روی آن می‌بینید. این سوراخ مخصوص پر کردن تونر است. معمولاً این سوراخ در پایین کارتریج قرار دارد. ممکن است لازم باشد از آچار پیچ گوشتی برای باز کردن صفحه‌ای که روی کارتریج وجود دارد استفاده کنید. اگر بر روی کارتریج سوراخی نمی‌بینید می‌توانید به کمک ابزاری که در کیت مخصوص وجود دارد، سوراخ ایجاد کنید.
  • حالا تونری که خریداری کرده‌اید را بردارید، کمی تکان دهید و سپس درب آن را باز کنید. حالا می‌توانید دهانه تونر را بر روی سوراخ کارتریج بگذارید و با دست کمی به آن ضربه بزنید. این ضربه‌های آرام به شما کمک می‌کند
  • تونر را به طور یکنواخت وارد کارتریج کنید.
  • بعد از اینکه فرآیند شارژ تونردستگاه کپیتمام شد باید درپوش سوراخ را بگذارید. اگر خودتان سوراخی بر روی کارتریج ایجاد کرده‌اید با نوار آلومینیومی آن را بپوشانید.

خرید و مقایسه انواع تونر شارپ

در این مقاله به بررسی نحوه تعویض یا شارژتونر شارپپرداختیم. دستگاه‌های کپی شارپ از جمله محبوب‌ترین دستگاه‌های موجود در بازار هستند و با استفاده درست از آن‌ها و تعویض کارتریج یا شارژ درست تونر قادر خواهید بود طول عمر مفید دستگاه‌ و کیفیت چاپ را افزایش دهید.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید تونر
خرید دستگاه فتوکپی
خرید پرینتر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد