15:41 - 1401/09/05

نحوه تعویض کارتریج جوهر خالی

کارتریج جوهر را فقط در 14 مرحله می توانید تعویض کنید. تعویض کارتریج جوهر در همه چاپگرهای جوهر افشان تقریبا مراحل یکسانی دارد.

نحوه تعویض کارتریج جوهر خالی

جوهر چاپگر شما کم است و نیاز بهتعویض کارتریج های جوهر خالیدارید؟ در این مقاله با ما همراه باشید

چه زمانی باید کارتریج‌های جوهر چاپگر خود را تغییر دهید؟

  • دکمه یا چراغ جوهر روی چاپگر شروع به چشمک زدن می‌کند
  • نمایشگر وضعیت رایانه به شما می‌گوید که جوهر تقریباً تمام شده است.

با اینکهتعویضکارتریج جوهربرای هرپرینتر جوهر افشانکمی متفاوت است، اما تقریبا همه آنها مراحل یکسان دارند.

در برخی از چاپگرها، تمام جوهرها در یک کارتریج قرار دارد. برخی از چاپگرها یک کارتریج جداگانه برای جوهرهای رنگی و یک کارتریج جداگانه برای جوهر سیاه وجود دارد.
در برخی از چاپگرها نیز، چهار کارتریج جداگانه برای جوهر آبی، زرد، قرمز و سیاه وجود دارد.

how-to-change-cartridge--ink

مراحل تعویض کارتریج جوهر

  1. در اولین قدم، مدل و برند چاپگر را یادداشت کنید.
  2. با دکمه پاور، چاپگر را روشن کنید.
  3. میزان جوهر را چک کنید: در برخی از چاپگرها میزان دقیق جوهر کارتریج هایی که نیاز به تعویض دارند را نشان می دهد. اگر چاپگرتان این آپشن را نداشت، سطح جوهر را در رایانه بررسی کنید.
  4. درب قسمت بالایی یا جلویی چاپگر که دارای کارتریج های جوهر است را باز کنید.
  5. دکمه تمیز کردن را فشار دهید تا چاپگر هد چاپ را تمیز کند. این فرآیند تقریبا سی ثانیه طول می کشد تا کامل شود . سپس چاپگر هد چاپ را به موقعیت اصلی خود برمی گرداند.
  6. وقتی در باز شد، با دکمه مناسب محفظه کارتریج ها را باز کنید. سعی نکنید محفظه را به صورت دستی جابجا کنید. (نحوه برداشتن کارتریج بسته به مدل چاپگرها متفاوت است. به دفترچه راهنما یا سایت سازنده چاپگر مراجعه کنید)
  7. روی کارتریج باید یک برچسب باشد. روی این برچسب اطلاعات شرکت تولید کننده، شماره مدل و رنگ کارتریج وجود دارد. این اطلاعات را یا یادداشت کنید.
  8. از فروشگاههای آنلاین و یا فیزیکی، طبق اعداد و اطلاعاتی که یادداشت کرده اید استفاده کنید و کارتریج جوهر مدنظرتان را بیابید. مطمئن شوید که کارتریجی خریداری کرده اید دارای شماره و سازنده صحیح باشد.
  9. اگر نمیخواهید زیاد هزینه کنید می توانید کارتریج های خود را مجددا شارژ کنید.
  10. کارتریج جدید را تکان دهید و سپس آن را از بسته بندی خارج کنید.
  11. زبانه محافظ کارتریج جوهر را قبل از نصب بردارید.
  12. کارتریج را داخل چاپگر قرار دهید. مطمئن شوید که زاویه درست است. کارتریج را در جای خود محکم فشار دهید تا زمانی که صدای قفل آن را بشنوید.
  13. پس از تمام شدن مراحل ، درپوش کارتریج و درپوش چاپگر را ببندید.
  14. برای اینکه مطمئن شوید کارتریج را به درستی نصب کرده اید، برای تست یک صفحه چاپ کنید.

مقایسه و خرید انواع کارتریج جوهر


مشاوره رایگان خرید کارتریج، تعمیرات و سرویس 

برای آسان انجام دادن مراحلخرید آنلاین کارتریجدر فروشگاه بازار چاپ ایران سعی کنید جزئیاتی را که در کارتریج جوهر پیدا کرده‌اید جستجو کنید و کارتریج متناسب با چاپگرتان را خریداری کنید. و اگر نتوانستید کارتریج جوهر مورد نیاز خود را پیدا کنید، با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

در صورتی که نمیخواهید زیاد هزینه کنید می توانید کارتریج های خود را مجددا شارژ کنید. اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید از تکنسین ها کمک بگیرید تا کارتریجتان را با جوهر سازگار شارژ کنند.

پس ازتعویض کارتریج جوهرو طی مراحل گفته شده بالا، اگر خطای تمام شدن جوهر همچنان نشان داده می شود ممکن است کارتریج جوهر به درستی نصب نشده باشد. کارتریج جوهر را دوباره نصب کنید و مطمئن شوید در جای خود قرار گرفت. اگر به کمک نیاز داشتید، دستورالعمل‌های روی جعبه یا دفترچه راهنما را بررسی کنید. باز اگر جایی مبهم بود برایتان با تعمیرکاران ما در تماس باشید.

تعویض کارتریج جوهر

نکات احتیاطی هنگام تعویض کارتریج جوهر

  • کارتریج های جوهر را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • از تماس جوهر با پوست و یا چشم مراقب باشید.
  • پیغام های کم بودن جوهر کارتریج طبق برنامه های روی چاپگر تخمین زده می شود. اما تا زمانی که کیفیت چاپ کم نشده، نیازی بهتعویض کارتریجنیست. بهتر است برای جلوگیری از تأخیر کارهای چاپ، یک کارتریج جایگزین داشته باشید.
  • از کارتریج های اصل استفاده کنید. کارتریج های سازگار احتمال آسیب رسانی بیشتری دارند.
  • هروقت آماده تعویض بودید، کارتریج را از چاپگر جدا کنید. برداشتن کارتریج به مدت طولانی، هد چاپ را ممکن است خشک کند.
  • مواظب باشید تراشه سبز رنگ کنار کارتریج را لمس نکنید. این کار احتمال اسیب به کارتریج جوهر را دارد.
  • کارتریج جوهر را با نوار محافظ و رو به بالا ذخیره کنید.
  • کارتریج جوهر را اصلا به صورت وارونه نگهداری نکنید.
  • سعی کنید کارتریج جوهر را شارژ نکنید و کارتریج استفاده شده را دور بیندازید. چاپگر جوهر افشان، مقدار جوهر باقیمانده را با استفاده از تراشه آی سی روی کارتریج جوهر محاسبه می کند. حتی اگر کارتریج دوباره پر شود، مقدار جوهر باقیمانده توسط تراشه آی سی محاسبه نمی شود.
  • کارتریج های چاپگر جوهر افشان را می توان بر اساس نیاز تعویض کرد! اگر یکی از کارتریج ها رو به اتمام است، لازم نیست رنگ های دیگر را همزمان تعویض کنید.
  • چاپگرهای جوهرافشان، به طور خودکار هد چاپ را در طول راه اندازی اولیه تراز می کنند. هنگامتعویض کارتریج جوهر، لازم نیست هد چاپ دوباره تراز شود. با این حال، اگر متوجه خطوط و یا لکه هایی در چاپ شدید، احتمالا هدهای چاپی دچار لکه شده اند و نیاز به تمیز کردن دارند. آنها را تمیز کنید. اما در نظر داشته باشید انجام فرآیندهای تمیز کردن و تراز کردن غیر ضروری می تواند جوهر را هدر دهد و عمر کارتریج ها را کوتاه کند.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید تونر برای پرینتر
خرید سابلیمیشن چندکاره
خرید دستگاه فتوکپی رنگی

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد