13:44 - 1401/09/19

هزینه شارژ کارتریج چقدر است؟

هزینه شارژ کارتریج را نمی توان دقیق محاسبه کرد. ولی بر اساس مدل دستگاه، اندازه کارتریج و نوع تونر یا جوهر مورد استفاده میتوان به صورت تقریبی تخمین زد.

هزینه شارژ کارتریج چقدر است؟

دستگاه‌های کپی و پرینترها توسط برندهای مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند و با امکانات متنوعی که در خود دارند فرایند استفاده را برای کاربران ساده‌تر می‌کنند. تونر وجوهرهایی که در این دستگاه‌ها به کار می روند، مسئول رنگ‌دهی به اسناد شماست و اگر کارکرد درستی نداشته باشند از کیفیت عناصر چاپی‌تان می‌کاهند. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که هزینه شارژ کارتریج این دستگاه ها چقدر است؟ در این مقاله می‌خواهیم به همین موضوع بپردازیم و آن را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

قیمت شارژ کارتریج

شارژ کارتریج به چه معناست؟

قبل از اینکه بخواهیم قیمت یاهزینه شارژ کارتریجرا با هم بررسی کنیم باید بدانیم این فرایند به چه معناست و چرا استفاده می‌شود. زمانی که تونر یا جوهر کارتریج شما تمام می‌شود دو روش پیش رویتان قرار می‌گیرد. روش اول که در نظر برخی‌ها پرهزینه و البته کمی دشوار استخرید کارتریج های اصلاست. این کارتریج‌ها توسط برند سازنده دستگاه ارائه می‌شوند و معمولاً قیمت بالاتر و کیفیت بهتری دارند.
با اینحال یک روش دیگری هم وجود دارد. در این روش می‌توانیدکارتریجتان را شارژ کنید. در چنین شرایطی با کمترین هزینه می‌توانید دوباره از دستگاه‌تان استفاده کنید و چاپ را ادامه دهید. هر چند این روش، آسان و کم هزینه است اما اگر به درستی انتخاب نشود می‌تواند زیان‌های جبران‌ناپذیری داشته باشد. به عنوان مثال برخی از تونرهای شارژ توسط برندهای بی نام و نشان تولید می‌شوند و کیفیت خوبی ندارند. این تونرها نه تنها اسناد را به درستی چاپ نمی‌کنند بلکه می‌توانند عملکرد و عمر مفید دستگاه را هم تحت تاثیر قرار دهند.

 

محاسبه قیمت شارژ مجدد کارتریج

برای اینکه بتوانیدهزینه شارژ کارتریجخود را تخمین بزنید باید نوع دستگاه، اندازه دستگاه و اندازه کارتریجی که تهیه خواهید کرد را به دقت بررسی کنید.

بر اساس اینکه، پرینتر شما لیزری هست یا جوهر افشان؟ یا دستگاه کپی شما سیاه سفید است یا رنگیهزینه های شارژ کارتریجمتفاوت خواهد بود.

چاپگر یا پرینتر شما رومیزی است یا ایستاده؟ برخی از آنها دارای تانک کوچک و برخی تانک بزرگ دارند. کارتریج بعضی از انها یکپارچه است و کارتریج برخی دیگر به صورت مجزا برای هر رنگ می باشد.
این فاکتورها در قیمت نهایی کار تاثیرگذار هستند و می‌توانند بر روی کیفیت کار هم اثر بگذارند. علاوه بر مواردی که بیان کردیم مدل تونر و کیفیت مواد آن هم هنگام شارژ کردن در قیمت نهایی تاثیرگذار است. برخی از تونرها کیفیت بالاتری دارند و به همین دلیل هزینه‌های بیشتری هم برای شارژ مجدد آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

و در آخر، هزینه ایاب و ذهاب تعمیرکار را نیز در نظر بگیرید.

 

چه زمانی نیاز به شارژ کارتریج داریم؟

بعد از مدتی استفاده از دستگاه کپی یا پرینتر ممکن است متوجه شوید کاغذهای چاپ شده کیفیت قبلی را ندارد یا کمرنگ شده است. در این شرایط می‌توانید به تمام شدن یا کاهش سطح تونر یا جوهر کارتریج شک کنید. علاوه بر مواردی که بیان کردیم نشانه‌های دیگری هم برای تعیین زمان شارژ وجود دارد. برخی از دستگاه‌ها بر روی صفحه نمایش خود قابلیت ارسال پیام را دارند و پیام‌های خطا را برایتان ارسال می‌کنند. در این دستگاه‌ها، با کم شدن سطح تونر یا جوهر پیغام خطایی به شما نشان داده می‌شود و باید اقدام بهخرید کارتریجو یا شارژ مجدد بکنید.

قیمت شارژ کارتریج لیزری

چگونه کارتریج را شارژ کنیم؟

اگر می خواهید کارتریج دستگاه را خودتان شارژ کنید احتمالا هزینه های اضافی به وجود بیاید. اولا به ابزارهای مختلفی مثل آچار، پیچ گوشتی، دستکش و ... نیاز خواهید داشت و باید قبل از شروع کار این وسایل را بخرید و دم دست‌تان بگذارید.
علاوه بر این، احتمال اینکه تونر یا جوهر خریداری شده با دستگاه سازگار نباشد وجود دارد. و از همه مهمتر احتمال اینکه شما بر حسب بی تجربگی به کارتریج آسیب بزنید وجود دارد.
اگر موارد بالا را در نظر بگیریم، به نظر می‌رسد بهتر استهزینه شارژ کارتریجرا از افراد متخصص جویا شوید و کار را به دست کارشناسان مجرب و کاربلد بسپارید. در این شرایط با خیال راحت می‌توانید به کارهای روزمره خود برسید و دیگر نگران خرابی دستگاه یا عملکرد پایین آن هم نباشید. افرادی که در این زمینه تجربه کافی دارند با مهارت هر چه تمام کارتریج شما را شارژ می‌کنند.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد