11:35 - 1401/10/11

نحوه تعویض تونر فتوکپی زیراکس

تعویض تونر فتوکپی زیراکس، یکی از سرویس های پرمتقاضی مرتبط با این دستگاه های کپی است. تونرهای این دستگاه‌ها بعد از مدتی تمام می‌شوند و باید تعویض یا شارژ شوند.

نحوه تعویض تونر فتوکپی زیراکس

شرکتزیراکس از جمله برندهای محبوب و البته مشهوری است که دستگاه‌های الکتریکی متنوعی تولید می‌کند. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به دستگاه کپی وپرینترهای لیزریاشاره کرد. تونرهایی که در این دستگاه‌ها به کار می‌روند بعد از چند وقت استفاده تمام می‌شوند یا مقدارشان کم می‌شود.

تونر کارتریج‌ های اصل زیراکسبه گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که می‌توانند بدون هیچ مشکلی با دستگاه‌های مرتبط کار کنند. تونرهایی که توسط برندزیراکسروانه بازار شده‌اند مواد تشکیل‌دهنده اورجینال دارند و قادرند کارکرد دستگاه های لیزری شما را بهبود و عملکرد بهتری به آن ببخشند. اگر با تعویض یا شارژ تونر فتوکپی زیراکس آشنا نیستید در این مقاله همراه ما باشید تا مراحل انجام آن را با هم مرور کنیم.

 

مراحل تعویض تونر کارتریج فتوکپی زیراکس

برایتعویض تونر فتوکپی زیراکسکار چندان سختی در پیش ندارید. لازم نیست یک متخصص آچار به دست باشید یا سال‌ها در این زمینه کار کرده باشید. مراحلی که در ادامه بیان می‌کنیم ساده و راحت هستند و اجرا کردن‌شان به کمی دقت و تمرکز نیاز دارد. اگر دوست دارید دستگاه‌های کپی را خودتان مدیریت کنید وتونرزیراکسرا به محض تمام شدن عوض کنید بهتر است مراحلی که در ادامه بیان می‌کنیم را خوب به خاطر بسپارید:

  • مرحله اول: مطمئن شوید که دستگاه روشن است. سپس درب جلویی که بر روی دستگاه وجود دارد را باز کنید. برای اینکه به تونر کارتریج دستگاه کپی یا پرینترتان دسترسی داشته باشید باید درب دستگاه را که در بخش جلویی آن گنجانده شده است باز کنید.
باز کردن درب چاپگر زیراکس
  • مرحله دوم: در این مرحله با دقت و تمرکز، تونر کارتریج قدیمی را از دستگاه به سمت بیرون بکشید. یادتان باشد که این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر به دقت انجام نشود ممکن است به دستگاه‌تان اسیب بزند.
خارج کردن کارتریج زیراکس
  • مرحله سوم: اهرم قفل سبز را فشار دهید و کارتریج تونر را از درام کارتریج خارج کنید.
فشار دادن اهرم قفل سبز کارتریج زیرکاس
  • مرحله چهارم: حالاتونر کارتریج اصل زیراکسرا که از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر تهیه کرده‌اید از بسته‌بندی‌اش خارج کنید. عناصر محافظتی که روی کارتریج است را بردارید. نحوه انجام این کار معمولاً بر روی بسته بندی ذکر می‌شود. پس کمی حوصله به خرج دهید و این دستورالعمل‌ها را بخوانید.
کارتریج تونر زیراکس
  • مرحله پنجم: حالا تونر کارتریج جدید را برای 5 الی 6 ثانیه تکان دهید تا تونر به طور یکنواخت داخل کارتریج پخش شود. فقط یادتان باشد که این کار را به آرامی انجام دهید و از تکان‌ها و ضربه‌های شدید به کارتریج خودداری کنید.
  • مرحله ششم: کارتریج را از دسته‌هایش بگیرید و به آرامی سر جایش بگذارید. کارتریج تونر جدید را محکم در کارتریج درام قرار دهید تا زمانی که صدای قفل شدن آن را بشنوید. اگر نتوانید کارتریج را به درستی سر جای خود نصب کنید بعداً دچار مشکل می‌شوید پس این مرحله را هم به دقت انجام دهید.
  • مرحله آخر:درب جلویی دستگاه را ببندید و مطمئن شوید همه چیز به درستی و آنگونه که باید سر جای خود محکم شده است. و تا زمانی که دستگاه به حالت آماده بازگردد، دستگاه را خاموش نکنید و درپوش جلو را باز نکنید.

خرید و مقایسه انواع تونرهای زیراکس و سایر برندها



هشدارهای تعویض تونر فتوکپی زیراکس

برای افرادی که در زمینه تعمیر و تعویض قطعات دستگاه‌های چاپ حرفه‌ای هستند انجام فرایندی که در بالا ذکر کردیم کار چندان سختی نیست. اما اگر شما در این زمینه مبتدی هستید بهتر است هشدارهای زیر را جدی بگیرید:

  • وقتی هشدار کم شدن تونر را می بینید، بهتر است که یک کارتریج تونر جدید را برای استفاده آماده نگه دارید.
  • ترجیحا تا زمانی که کارتریج تونر جدید را آماده نصب نکرده اید، بسته بندی آن را باز نکنید.
  • به هنگام عوض کردن تونر مراقب باشید این ماده با لباس، پوست یا چشم شما برخوردی نداشته باشد.
  • سعی کنید تونر را از دسترس کودکان کم سن و سال که اشنایی با این مواد ندارند دور نگه دارید.
  • برای بهترین عملکرد، از کارتریج درام وکارتریج تونر اصلی زیراکساستفاده کنید تا عمر دستگاه‌تان افزایش یابد و از مشکلات بعدی جلوگیری شود. استفاده از تونر یا کارتریج تونر به غیر از محصولات اورجینال زیراکس به دلیل ناسازگاری یا عدم تناسب آن با دستگاه ها، در صورت هر گونه نیاز به پشتیبانی و تعمیرات مورد نیاز در نتیجه ممکن است مشمول گارانتی نباشد.

 

شارژ تونر دستگاه کپی زیراکس

گاهی از اوقات ممکن است بخواهید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به جایتعویض تونر کارتریج  زیراکسآن را شارژ کنید. در این شرایط استفاده ازتونرهای شارژ زیراکسبهترین گزینه‌ای خواهد بود که پیش رو دارید. شارژ تونر فرایند ساده‌ای است. کافیست تونر را از دستگاه خارج کنید، درپوش روی کارتریج را بردارید و تونری که خریداری کرده‌اید را به آرامی و با دقت درون آن بریزید. حالا می‌توانید درپوش کارتریج را سرجایش بگذارید و آن را در محل مدنظرش نصب کنید.

لینک‌های پربازدید:

خرید تونر برای پرینتر
خرید سابلیمیشن چندکاره
خرید دستگاه فتوکپی رنگی

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد