12:11 - 1401/11/02

شارژ یا تعویض کارتریج فتوکپی کانن

اگر با دستگاه های کپی کانن سر و کار دارید، شارژ یا تعویض کارتریج فتوکپی کانن از جمله مواردی است که باید از چگونگی انجام آن آگاه باشید.

شارژ یا تعویض کارتریج فتوکپی کانن

تا به حال هنگام چاپ اسناد خود بادستگاه های کپیکانن، برایتان پیش آمده است که با نوشته های کمرنگ و مشکل دار روبرو شوید؟ در این شرایط باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. گاهی اوقات عملکرد نادرست یک بخش از دستگاه کپی می‌تواند بر روی نتیجه نهایی تاثیر بگذارد و ان چیزی که انتظار داشتید را در اختیارتان قرار ندهد. یکی از مشکلاتی که در نهایت موجب افت کیفیت کاغذ چاپ شده می‌شود کاهش سطح تونر یا اتمام آن است. در چنین شرایطی باید به فکرشارژ تونر کارتریجبیفتید یا اینکه به سراغ تعویض کارتریج بروید.تعویض کارتریج فتوکپی کانناز جمله مواردی است که باید با آن آشنا باشید تا به هنگام کار با این دستگاه دچار مشکل نشوید.

اگر تا به حال با موارد فنی دست و پنجه نرم نکرده‌اید در این مقاله همراه ما باشید. در ادامه به صورت مرحله به مرحله،نحوه تعویض کارتریج فتوکپی کاننرا با هم بررسی خواهیم کرد.

تعویض کارتریج دستگاه کپی کانن

تعویض کارتریج دستگاه کپی کانن

کاننیکی از شرکت‌های ژاپنی مشهوری است که در طول چند سال اخیر با تولید لوازم الکترونیکی جایگاه ویژه‌ای در میان مشتریان خود پیدا کرده است. این شرکت به دلیل استفاده از فناوری‌های پیشرفته و مواد با کیفیت در تولید محصولات خود، شهرت جهانی دارد و دستگاه‌های مختلف آن در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله دستگاه‌های محبوبی که توسط این برند تولید می‌شوددستگاه فتوکپیاست.
در میان بخش‌ها و قطعات مختلفی که این دستگاه را تشکیل می‌دهندتونراز اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زمانی که سطح تونر در دستگاه شروع به افت می‌کند یا مقدار آن تمام می‌شود، دستگاه با پیامی به شما هشدار می‌دهد. بعد از دریافت این پیام هشدار باید دست به کار شوید و تونر کارتریج خود را شارژ کنید یا آن را تعویض نمایید. برای اینکار باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید. اگر دستگاه شما به گونه‌ای ساخته شده که امکان شارژ تونر در آن وجود ندارد می‌توانید به فکر تعویض باشید. در ادامه مراحل مختلفی که برایتعویض کارتریج فتوکپی کاننوجود دارد را با هم مرور می‌کنیم:

  • درب نگهدارنده تونر کارتریج را باز کنید:

گام اولی که باید طی کنید باز کردن کاور یا همان درب نگهدارنده تونر کارتریج است. سمت چپ و راست این درپوش را بگیرید و آن را به سمت خودتان بکشید. در این شرایط می‌توانید اطمینان حاصل کنید که درپوش به خوبی باز می‌شود و مشکلی برای تعویض تونر نخواهید داشت. (درپوش را به زور باز نکنید چون اینکار می‌تواند به دستگاه‌تان آسیب بزند.)

  • کارتریج تونر را از دستگاه بیرون بکشید:

حالا که درپوش را باز کرده‌اید نوبت به پیدا کردن کارتریج می‌رسد. در صورتیکه قبلا دست به آچار نشده‌اید یا آشنایی زیادی با کارکرد دستگاه‌های کپی ندارید بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید. اگر دوست داشتید این کار را خودتان جلو ببرید نگران هیچ چیز نباشید. اطمینان حاصل کنید که کارتریج را به آرامی از دستگاه بیرون می‌اورید تا به آن شوک وارد نشود یا به قطعات دیگر برخورد نکند. اگر چنین مشکلی پیش بیاید ممکن است تونر به بیرون نشت پیدا کند. پس با حوصله این مرحله را اجرا کنید.

  • کارتریج جدید را از جعبه‌اش بیرون بیاورید:

قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید که تونر کارتریج مورد نیازتان را از یک برند معتبر و تایید شده خریداری کرده‌اید. تنها در چنین شرایطی است که می‌توانید از اصل بودن آن اطمینان پیدا کنید و کیفیت کاغذهای چاپی‌تان را بهبود ببخشید. تونر خریداری شده را از جعبه‌اش خارج کنید.


برای خرید انواع کارتریج کانن و سایر برندها، کلیک کنید.


  • تونر را کمی تکان دهید:

در حالیکه بخش سفید رنگ تونر کارتریج جدید رو به بالاست آن را به مدت 10 ثانیه به سمت بالا و پایین ببرید و به عبارت دیگر تکان دهید. اینکار به شما کمک می‌کند تونر چسبیده به کارتریج جدا شود و مطمئن شوید هیچ چیز به بدنه آن نچسبیده است.
اگر تونر به طور یکنواخت داخل کارتریج پخش نشده باشد به هنگام نصب آن در دستگاه کپی پیغام خطایی دریافت می‌کنید. یادتان باشد قسمت سفید تونر کارتریج نباید به سمت پایین باشد. اینکار مانع از تامین رنگ مناسب برای چاپ می‌شود و در نهایت مشکلات زیادی برایتان به وجود می‌اورد.

  • کارتریج جدید را سرجایش نصب کنید:

قبل از اینکه بخواهیدتونر کارتریجرا نصب کنید مطمئن شوید که رنگ تونر و رنگی که روی درب کوچک نشان داده شده، یکسان است. در حالیکه قسمت صاف و مسطح تونر به سمت پایین است، تونر را وارد درب کوچک کنید و آن را تا جایی که می‌توانید به سمت داخل بلغزانید.

  • درپوش دستگاه را ببندید:

خوب حالا دیگر کارتان تمام شده است. می‌توانید درب اصلی چاپگر را هم ببندید و با خیال راحت کارتان را شروع کنید.

نکاتی برای تعویض تونر کارتریج کانن

همانطور که قبلاً هم گفتیم تونر مهمترین ماده مصرفی دستگاه‌های کپی و پرینترهای کانن است. اگر دوست داریددستگاه کپی‌ کاننایکه دارید سال‌ها کار کند و هزینه اضافی بر دوش‌تان نگذارد نکات زیر را برایتعویض تونردر نظر داشته باشید:
• همیشه از برندهای معتبر خرید کنید. این روزها شرکت‌های زیادی هستند که تونرهای تقلبی وارد بازار می‌کنند. قبل از هر کاری مطمئن شوید کارتریج را از شرکت معتبر و مشهوری خریداری می‌کنید.
• تونر را بر اساس دستگاه کپی خود انتخاب کنید. همه دستگاه‌ها مثل هم نیستند. هر کدام از دستگاه‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند ویژگی‌های خاص خود را دارند. پس تونر کارتریجی را خریداری کنید که مناسب دستگاه شما باشد.
• به هنگامتعویض تونرمراقب باشید این ماده با دست یا پوست‌تان تماس نداشته باشد. در ظاهر شاید این کار سخت سخت به نظر برسد اما با رعایت چند نکته می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید تونر
خرید دستگاه فتوکپی
خرید پرینتر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد