13:18 - 1401/11/24

3 روش برای بازیافت کارتریج های استفاده شده

امروزه بازیافت کارتریج های استفاده شده کار آسانی است و تقریبا 97٪ از مواد کارتریج های تونر و جوهر قابل بازیافت هستند.

3 روش برای بازیافت کارتریج های استفاده شده

آیا کسب و کاری در حوزه چاپ و کپی دارید؟ آیا بنا به شغل و کاربرد، تعداد زیادیکارتریجهای استفاده شده دارید؟ و نمیدانید با آنها چه کار کنید؟ میخواهید چگونگیبازیافت کارتریج های استفاده شدهرا بدانید؟
با ما همراه باشید تا جواب همه این سؤالات را مرور کنیم و در مورد نحوه بازیافت کارتریج های تونر استفاده شدهو اینکه چرا انجام این کار مهم است، اطلاعاتی کسب کنید.

چگونه کارتریج مصرف شده را بازیافت کنیم؟

چرا بازیافت کارتریج ها اهمیت دارد؟

همانطور که میدانید کارتریج ها از مواد شیمیایی تولید می شوند و مواد مورد استفاده در ساخت آنها برای سلامت انسان و محیط زیست مضر می باشد.
کارتریج ها از پلاستیک، فلز، فوم،جوهر وتونرساخته شده اند. نمی توان این اجزا را به راحتی از هم جدا کرد. این اجزا اگر به سطل های زباله انداخته شوند مدت زمان زیادی لازم است تا تجزیه شوند.(تقریبا 450 الی 1000 سال)
طبق آمار، سالانه چیزی حدود 400 میلیون کارتریج راهی سطل آشغال ها می شوند.
با این آمار و مدت زمان لازم برای تجزیه، می توانید متوجه بشوید که کارتریج ها یکی از سمی ترین انواع زباله های الکترونیکی هستند و به همین دلیل درست نیست آنها را در سطل های زباله بیندازید. بهترین کار بازیافت آنها می باشد.
و خوشبختانه نکته خوب ماجرا اینجاست که حدود 97٪ از مواد کارتریج چاپگر قابل بازیافت هستند و امروزه با پیشرفت صنعت، بازیافت کارتریج چاپگرها آسان تر از همیشه است و راه های زیادی نیز برای انجام سریع و آسان این کار وجود دارد.

 

مزایای بازیافت کارتریج های استفاده شده

بازیافت کارتریج های تونر استفاده شده، مزایای زیادی دارد. از جمله:

  • تولید یک کارتریج، چیزی حدود 4 کیلوگرم دی اکسید کربن در فضا پخش می کند. بازیافت کارتریج، انرژی و منابع لازم برای ساخت و تولید کارتریج جدید را کاهش میدهد و سبب کمبود آلودگی محیط زیست می شود.
  • خرید کارتریج‌های سازگار و بازسازی شده، مقرون بصرفه هست و باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز می شود.
  • کارتریج‌هایی که بازیافت می‌ شوند، هرگز به محل دفن زباله نمی روند. آنها مرتب می شوند، خرد می شوند. مقداری از جوهر، تونر و اجزای پرکننده به طور پایدار دفع می شوند. سپس تکه های کوچک فلزی و بخشهای پلاستیکی به مواد و ابزار تبدیل می شوند. کارتریج‌هایی که بازیافت می‌ شوند بخشی از سینی‌ها، زیره کفش‌ها، خودکار، نیمکت پارک ها، آسفالت و سایر چیزهایی می‌شوند که ما هر روز یا می‌خریم و یا استفاده می‌کنیم.
  • در کارتریج های بازیافت شده، مصرف روغن از 3/4 لیتر روغن در هر کارتریج به تقریبا صفر کاهش می یابد!
  • به گفته 3 نفر از مهندسین مکانیک دانشگاه لینشوپینگ سوئد(ماتیاس لیندال، اریک ساندین و یوهان اوستلین)، اگر یک کارتریج حداقل دو بار بازسازی شود، اثرات زیست محیطی را می توان تا 61 درصد کاهش داد.
بازیافت کارتریج جوهر

3 راه برای بازیافت کارتریج های کارکرده

با توجه به مطالب بالا و پس از اینکه فهمیدیم بازیافتکارتریج های تونرچقدر مهم است و چگونه اجزای کارتریج می توانند برای محیط زیست مضر باشند، سؤالات جدیدی مطرح می شود.

با کارتریج های چاپگر قدیمی خود چه کار کنیم؟ چگونه آنها را به درستی بازیافت کنیم؟ این سه روش را امتحان کنید.

1. با افراد و شرکت های تامین کننده کارتریج ارتباط بگیرید
بهتر است شرکت ها وتامین کنندگان کارتریجرا در شهر و منطقه خودتان پیدا کنید. این افراد، کارتریج های استفاده شده شما را تحویل می گیرند و از انها برای ساخت کارتریج های جدید استفاده می کنند. سپس این کارتریج های بازسازی شده را با کیفیت تقریبا مشابه با کارتریج اصل به فروش می رسانند.
حتی بعضی از آنها به مشتریان اجازه می‌دهد با بازیافت محصولات استفاده‌شده خود، در خریدهای آتی خود صرفه‌جویی کنند.
کارتریج های بازسازی‌شده معمولا قیمت پایین تری نسبت به کارتریج های نو دارد ولی از لحاظ کیفیت خوب عمل می کنند و بازدهی بالایی دارند. بسیاری از آنها استانداردهای ISO مراحل کنترل کیفیت را رد می کنند.

2. با فروشنده های تونر و جوهر در ارتباط باشید
بعضی از افراد و شرکت‌هایی که جوهر و تونر می‌فروشند، یا کارتریج‌های استفاده شده را برای بازیافت دریافت می کنند و یا راهنمایی های لازم را برای بازیافت آن‌ها ارائه می‌کنند.

3. کارتریج ها را به تولید کننده و سازنده اصلی برگردانید
برندهای بزرگ معمولا برنامه هایی برای بازیافت کارتریج های مخصوص به خود را دارند. این برنامه ها شامل بازگرداندن کارتریج های استفاده شده و استفاده مجدد از آنها یا بازیافت آنها در محصولات دیگر است. چون اکثر برند کارتریج های موجود در ایران، خارجی می باشند و شما دسترسی به خود شرکتهای سازنده ندارید می‌توانید با نمایندگی های فروش برندها تماس بگیرید و در مورد سیاست‌های بازیافت آن‌ها راهنمایی بخواهید.

3 دلیل برای بازیافت کارتریج ها

کمک به بازیافت کارتریج های استفاده شده

پس از خواندن این مقاله، اگر شما هم راه حل و یا نظری دارید با ما در میان بگذارید. اطلاع از گزینه های سازگار با محیط زیست موجود، باعث می شودبازیافت کارتریج هابه یک امر عادی تبدیل شود. اهمیت و سادگی بازیافت را به دیگران آموزش دهید. با تلاش مشترک برای دفع درست کارتریج ها، می‌توانیم از انباشته شدن کارتریج در محل دفن زباله جلوگیری کنیم و میزان کربن محیط را کاهش دهیم!

هنوز سوالی دارید؟ می تونید با تیم فروش بازار چاپ ایران تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. همچنین می‌توانید باخرید کارتریج‌هایتونروجوهرسازگار از فروشگاه ما، در هزینه های خود صرفه‌جویی کنید.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید تونر برای پرینتر
خرید سابلیمیشن چندکاره
خرید دستگاه فتوکپی رنگی

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد