16:28 - 1398/06/06

اولین خودروی برقی با چاپ سه‌بعدی به قیمت ۱۰هزار دلار

نخستین خودروی الکتریکی است که با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی به شکل انبوه تولید می‌شود. این خودرو محصول مشترک ایتالیا و چین است و از سال آینده با قیمت ۱۰هزار دلار روانه بازار می‌شود.

اولین خودروی برقی با چاپ سه‌بعدی به قیمت ۱۰هزار دلار

به گزارش خبرگزاریبازار چاپ ایرانبه نقلاز سیناپرس، خودروی برقی LSEVحاصل همکاری مشترک شرکت ایتالیایی «X Electrical Vehicle» و شرکت تولیدکننده مواد چاپ سه‌بعدی «Polymaker» در چین است. این خودرو در موزه فرهنگی چاپ سه‌بعدی چین در شانگهای معرفی شد.

این خودروی برقی برای دو سرنشین طراحی شده و گزینه ایده‌آلی برای پارک کردن در مناطق پرترافیک شهری است. حداکثر سرعت خودرو نیز ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که برای رفت‌وآمد شهری کفایت می‌کند.

 

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی در خودرو، ساخت قطعات سبک‌تر است که به بهره‌وری سوخت منجر می‌شود. تمام قطعات قابل‌مشاهده خودروی LSEV به جز شاسی، صندلی‌ها و شیشه، با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی Polymaker تولید شده‌اند.

با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی «Polymaker»، تعداد قطعات پلاستیکی خودرو از ۲۰۰۰ قطعه به ۵۷ قطعه کاهش یافته است. وزن خودرو ۴۵۰ کیلوگرم است و به‌مراتب سبک‌تر از خودروهایی در اندازه مشابه است.

«لو شیائوفان» (Luo Xiaofan) مدیرعامل شرکت «Polymaker»، از برنامه این شرکت برای تولید مواد چاپ سه‌بعدی جدید و کاربردی‌تر خبر داد. این شرکت سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) تأسیس شد و طی ۶ سال گذشته، تنها بر تولید مواد چاپ سه‌بعدی متمرکز بود.

با افزایش استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی در تولید محصولات مختلف، نیاز به توسعه مواد برای چاپ سه‌بعدی نیز احساس می‌شود. موفقیت در تولید خودروی LSEV می‌تواند الهام‌بخش شرکت‌های دیگر برای استفاده از فناوری سه‌بعدی در مرحله تولید نهایی خودرو شود.

خودروی LSEV در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ (تابستان ۱۳۹۸) و با قیمت ۱۰هزار دلار وارد بازار می‌شود.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
خرید چاپگر اکوسالونت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد