19:12 - 1398/06/29

افزایش فروش محصولات با استفاده از چند ابزار و ترفند کاربردی

دنیای امروز، جای رقابت و سرعت است. در هر کسب‌وکاری که باشید، به سرعت رقبایی پیدا خواهید کرد. اکنون زمانی است که باید بتوانید هرچه بیشتر محصولات خود را بفروشید یا خدمات‌تان را ارائه کنید. البته برای افزایش فروش یا ارائه‌ی خدمات به‌جای روش‌های قدیمی (مانند تخفیف دادن یا پایین آوردن قیمت) می‌توانید از ابزارها و ترفندهایی برای افزایش فروش استفاده کنید که کمک‌تان می‌کنند بدون ضرر کردن، بیشتر بفروشید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

افزایش فروش محصولات با استفاده از چند ابزار و ترفند کاربردی

توصیه‌های کاربردی جالبی را در ادامه‌ی مطلب می‌خوانید که شاید تاکنون در جایی به آنها برنخورده باشید! بابازار چاپ ایرانهمراه باشید:

ابزارها
بین نرم‌افزارهای مربوط به کسب‌ و کار، آن دسته از نرم‌افزارهایی که مربوط به بخش فروش و فرایند فروش هستند، از همه بیشتر با موضوع رقابت بر سر مشتری سروکار دارند. از برنامه‌های بسیار ساده (که فقط داده‌های فروش را ذخیره می‌کنند) گرفته تا اپلیکیشن‌های پیچیده (که می‌توانند کار پیش‌بینی و تحلیل را نیز در معاملات انجام دهند)، این نرم‌افزارها می‌توانند در افزایش فروش و ارائه‌ی خدمات بسیار کمک‌کننده باشند. برخی از مهم‌ترین ابزارهای فروش را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 

۱. ترلو (Trello)
این نرم‌افزار تحت وب (و اپلیکیشن آن)، برای مدیریت پروژه‌ها و هماهنگ کردن کارها بین اعضای تیم یا گروهی که با یکدیگر کار می‌کنند، طراحی شده است. با این نرم‌افزار به‌سادگی می‌توان هر بخش از پروژه را به شخص خاصی محول کرد و همه چیز در معرض دید و در دسترس اعضا قرار دارد. همچنین برای راحتی کار، می‌توان برچسب‌هایی رنگی در آن تعریف کرد که هرکدام نشان‌گر یک وضعیت خاص هستند و نشان می‌دهند که هر بخش از پروژه در چه مرحله‌ای قرار دارد.

 

۲. اورنوت (Evernote)
اورنوت مانند یک دفترچه یادداشت عمل می‌کند و می‌توان از آن برای مدیریت انجام کارها و به خاطر سپردن چیزهای مختلف استفاده کرد. تفاوت آن با برنامه‌ی نوت یا دفترچه یادداشت فیزیکی این است که به‌سادگی می‌توان از آن در هر جایی استفاده کرد و تمام اطلاعات وارد شده در آن را پیدا کرد. به عبارت دیگر برای پیدا کردن چیزی که قبلا در آن وارد کرده‌ایم نیازی به زیر و رو کردن تمامی صفحات آن نیست و کافی است آن را جست‌وجو کنیم.

 

۳. نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یا  CRM

 

کسب و کار

 

CRMها گروهی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای افزایش فروش یا ارائه‌ی خدمات هستند که برای مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده‌های مشتریان به‌کار می‌روند. نرم‌افزار CRM اطلاعات مربوط به مشتریان را به یک پایگاه داده‌ی CRM واحد متصل می‌کند تا کاربران آن بتوانند به‌راحتی حجم زیادی از اطلاعات مشتریان را مدیریت کنند و به‌سرعت به آنها دسترسی داشته باشند. دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار قدرتمند عبارتند از:

ثبت تراکنش‌های مشتری (از طریق ایمیل‌، تماس تلفنی، رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های دیگر)؛
خودکارسازی فرایندهای کاری مختلف مانند وظایف، تقویم، هشدارها، بازاریابی و فروش؛
توانایی پیگیری عملکرد و افزایش بهره‌وری تیم فروش؛
منظم‌سازی اطلاعات مشتریان یا سرنخ‌ها.
 

۴. راپورتیو (Rapportive)
راپورتیو افزونه‌ای است که روی جیمیل نصب می‌شود و کار آن حدس زدن آدرس‌های ایمیل است. با استفاده از آن می‌توان با وارد کردن بخشی از یک ایمیل، از گزینه‌های پیدا شده مشابه، ایمیل مورد نظر را (که می‌تواند مدیر یک شرکت یا حتی مشتری بالقوه باشد) حدس زد. همچنین هنگامی که ایمیلی را وارد می‌کنید، این افزونه اطلاعات صاحب ایمیل را نشان می‌دهد.

 

۵. لینکداین (LinkedIn)
بسیاری از مردم تصور می‌کنند که این سایت فقط محلی برای آپلود رزومه است. در حالی‌که این سایت یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌هایی است که به فروشندگان کمک می‌کند مشتریان بالقوه‌ی خود را پیدا کنند. به ویژه، یک سرویس پرداختی به نام «Sales Navigator» دارد که سرنخ‌هایی (lead) را توصیه می‌کند تا فروشندگان بتوانند آنها را پیگیری و ذخیره کنند. این ابزار فروش با الگوریتم پیشرفته‌ای که دارد، برای پیدا کردن مشتریان به منظور فروش بیشتر بسیار مؤثر است.

 

۶. Insidesales
این پلتفرم، تجزیه‌وتحلیل‌های مورد نیاز را برای‌تان انجام می‌دهد. به عنوان مثال می‌تواند به شما بگوید که بهترین زمان برای پیگیری یک مشتری خاص و برقراری تماس با او دقیقا چه زمانی است. از سوی دیگر، این پلتفرم پیش‌بینی می‌کند برای کدام مشتری باید وقت بیشتری صرف کنید، کدام مشتری احتمال بیشتری برای خرید دارد و در نهایت برای انجام معامله چه اقداماتی باید انجام دهید.

 

۷. Apttus
کاربرد این نرم‌افزار برای مدیریت قراردادهاست که بر اساس زیرساخت نرم‌افزارهای شرکت Salesforce (یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری) ساخته شده است و سامانه‌ی آن به شرکت‌ها (در هر صنعتی که باشند) کمک می‌کند تا بتوانند ریسک قرارداد را کاهش دهند، آن را مدیریت کنند و بتوانند در مدت زمان کمتر معاملات بیشتری را انجام دهند.

 

ترفندها 

 

کسب و کار

امروزه مشتریان افرادی فعال هستند که از طریق رسانه‌های اجتماعی با برندها و کسب‌وکارهای مختلف در ارتباط هستند. شیوه‌های قدیمی دیگر جوابگوی مشتریان نیست و آنها به‌دنبال سرگرمی‌ها و برنامه‌های جذاب برای خرید کردن یا استفاده از خدمات مختلف هستند. کسب‌وکارهای موفق برای حفظ مشتریان‌شان از ترفندهای به‌روز و جذاب استفاده می‌کنند. برخی از این ترفندها را در ادامه می‌خوانید:

 

۱. ایجاد فرصت‌های طلایی
یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای افزایش فروش محصولات یا ارائه‌ی خدمات، ایجاد فرصت‌های طلایی است. از آن‌جا که زمان این فرصت‌ها محدود در نظر گرفته می‌شود، مشتری برای خرید هرچه سریع‌تر ترغیب می‌شود. به عنوان مثال، می‌توان حراج‌های چند روزه یا خدمات تخفیفی در مدت معین را نام برد. البته برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید، ابتدا باید با برنامه‌ریزی قبلی از مدت‌ها قبل این فرصت‌ها را اعلام کنید تا مشتریان کنونی و مشتریان بالقوه از آن اطلاع داشته باشند.

 

۲. پکیج‌ها
گاهی اوقات برای افزایش فروش محصولات‌تان می‌توانید برخی از آنها را با توجه به ویژگی‌های مشترکی که دارند (مانند رنگ، طرح، موضوع یا هر چیز دیگر) به صورت پکیج درآورید و به عنوان بسته‌ی ویژه بفروشید. همچنین می‌توانید چند محصول را با هم به صورت پکیج درست کنید و به قیمتی بفروشید که هر کدام از محصولات پکیج، نسبت به فروش تکی قیمت کمتری داشته باشند. البته در دسته‌بندی و یکپارچه‌سازی پکیج‌ها دقت کنید (به عنوان مثال، آنها را برای یک رده‌ی سنی خاص ارائه کنید).

 

۳. ترتیب دادن برنامه‌های ویژه
مشتریان عاشق برنامه‌های سرگرم‌کننده (به‌ویژه در رستوران‌ها و فروشگاه‌های آنلاین) هستند. مثال‌های زیر را ببینید:

فروش ویژه‌ی فصل یا فروش مناسبتی: محصولات یا خدماتی را که به نوعی در ارتباط با فصل هستند، در مدتی محدود به‌صورت ویژه (حراج، تخفیف، پکیج و نظایر آن) به فروش برسانید. فروش ویژه‌ی تعطیلات نوروز یا حراج آخر فصل دو مورد بسیار رایج هستند.
هدیه‌ی تصادفی: یکی از ترفندهای افزایش فروش است که سبب می‌شود مشتریان نسبت به محصولات یا خدمات شما ترغیب شوند. به عنوان نمونه، می‌توانید در فروشگاه‌تان (یا وب‌سایت‌تان) تعیین کنید که هر دوشنبه مشتری ۹۷ام یک هدیه به انتخاب خود دریافت می‌کند. این هدیه می‌تواند یک کتاب الکترونیکی، پکیج نرم‌افزاری یا حتی یک تی‌شرت رایگان باشد. نگران ضرر نباشید، چون هزینه‌ی این هدیه از طریق مشتریان زیادی که برای امتحان کردن شانس خود به شما مراجعه می‌کنند جبران خواهد شد.
مسابقه: این مورد نیز تأثیر زیادی بر فروش دارد و مشتریان را جذب می‌کند. ترتیب دادن یک مسابقه‌ی کوچک با یک هدیه (که چندان هزینه‌ای ندارد) می‌تواند در افزایش فروش بسیار مؤثر باشد. به عنوان مثال، در رستوران خود یک مسابقه ترتیب بدهید و برای برنده، یک دسر یا پیش‌غذای رایگان در نظر بگیرید.
موسیقی زنده و سرگرمی‌های خانوادگی: این برنامه‌ها در محل کسب‌وکارتان (حتی در وب‌سایت‌ها) به پایبند کردن مشتریان کمک می‌کنند. به‌عنوان مثال، مشتریان ممکن است وقت بیشتری در محل کارتان (یا وبسایت‌تان) بگذرانند تا موسیقی مورد علاقه‌شان تمام شود. در این مدت ممکن است نظرشان به محصولات دیگری (که متوجه‌ی آن نشده بودند) جلب شود و بنابراین فروش‌تان افزایش یابد.
کمک به خیریه: برنامه‌های خیریه نیز در جذب مشتری بسیار مؤثرند. مثلا اعلام کنید در ازای مبلغ معینی خرید، ۵% مبلغ به خیریه‌‌ی فلان (تعیین کنید کدام خیریه) پرداخت می‌شود.
 

۴. پاداش به خریدار برای تشویق به خرید بیشتر

 

کسب و کار

 

سفارشات کلی: معمولا سعی کنید برای مشتریانی که به صورت عمده خرید می‌کنند، پاداش‌هایی باارزش (که هزینه‌ی زیادی نداشته باشد) در نظر بگیرید.
هدیه به همراه خرید: بیشتر مشتریان از خریدهایی که یک هدیه‌ی هرچند کوچک همراهش باشد لذت می‌برند. سعی کنید در کنار خرید برخی از محصولات هدیه‌های کوچکی قرار دهید.
ارسال رایگان: برای تشویق مشتریان به خرید بیشتر (به‌ویژه در خدمات آنلاین) می‌توانید اعلام کنید به‌ازای مبلغ معینی خرید هزینه‌ی ارسال محصولات رایگان خواهد بود.
عضویت در باشگاه مشتریان: یک از بهترین تکنیک‌های افزایش فروش در خدمات آنلاین، ایجاد یک باشگاه مشتریان با مزایایی مانند خبرنامه، کوپن تخفیفی و مانند آن است. ابتدا برای ورود به باشگاه هزینه‌ای تنظیم کنید و سپس اعلام کنید کسانی که تا سقف معینی خرید می‌کنند می‌توانند به صورت رایگان عضو شوند. برخی شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنتی به‌ازای هربار تمدید و پرداخت‌های به‌موقع، به مشتریان باشگاه‌شان امتیاز می‌دهند و آنها می‌توانند به‌ازای امتیازشان مزایایی مانند حجم رایگان و نظایر آن را دریافت کنند.
 

۵. گارانتی برای خدمات
ارائه‌ی گارانتی می‌تواند خطری را که مشتری احساس می‌کند از بین ببرد و سبب افزایش فروش شود. مثلا بگویید که خدمات ارائه‌شده تا ۹۰ روز گارانتی برگشت پول یا تعویض دارد.

 

6. خدمات اضافی
می‌توانید به خدمات‌تان خدمات دیگری نیز اضافه کنید. مثلا هنگامی که در حال سرویس کردن پکیج گرمایی هستید، به مشتری بگویید با مبلغی ناچیز می‌توانیم رادیاتورها را هم برای‌تان تمیز کنیم. آیا می‌خواهید این کار را برای‌تان انجام دهیم؟ 

منبع :chetor

 

لینک‌های پربازدید:

خرید تونر
خرید دستگاه فتوکپی
خرید پرینتر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد