12:26 - 1399/03/20
آگهی های مرتبط

تونر ریکو

تونر ریکو از مواد مصرفی دستگاه های ریکو به شمار می رود. تونر ریکو اورجینال، نسبت به نوع طرح آن از کیفیت بالایی برخوردار است.

تونر ریکو

درباره تونر ریکو:

دستگاه های فتوکپیریکواز معروف ترین دستگاه های صنعت چاپ دیجیتال می باشند. امروزه استقبال خوبی از این برند به ویژه در کشورمان ایران می شود. تونر ریکو، یکی از پر مصرف ترین مواد مصرفی این دستگاه ها می باشد.

نمونه های اولیه تولید شدهتونر، مخلوطی از کربن قند و اکسید آهن بود که در پرینتر های لیزری جایگزین تونر های امروزی بود. اما با روند پیشرفت تکنولوژی و نیاز به کیفیت بهتر و بالاتر در چاپ، این مخلوط جای خود را به ذرات کربن و پلیمر داد. این ذرات علاوه بر اندازه های کوچک تر، به سادگی بر روی کاغذ ذوب و در بافت آن فرو می روند و ماندگاری بالاتری نیز دارند.
اولین نمونه ها از پرینترهای لیزری و یا دستگاه های کپی بدون کارتریج کار می کردند. بدین طریق که تونر از طریق بطری های بسته بندی شده به صورت مستقیم در پرینتر ریخته میشد. اما اکنون کارتریج ها به صورت پک و یکبار مصرف ویژه هر پرینتر ارائه می‌شوند.
تونرها رنگ های متفاوتی دارند که بسته به نوع پرینتر مورد استفاده قرار می گیرند.

تونر در سبز ریکو سیاه سفید
تونر ریکو در سبز

انواع تونر ریکو:

در پرینترها ودستگاههای کپی سیاه سفیدبرندریکوکه فقط رنگ مشکی را چاپ می کنند از پودر مشکی رنگ ریکو استفاده می شود. اما در پرینترها و دستگاههای کپی رنگی ریکو نیاز به استفاده از چهار رنگ تونر به صورت همزمان می باشد.
استاندارد رنگ های چهارگانه برای چاپ درپرینترهای لیزری رنگیبه صورتCMYKاست. حروف اختصاری چهار رنگ: آبی (CYAN)، قرمز (MAGENTA )، زرد (YELLOW) و مشکی (BLACK)
در ابتدا ذرات ریز تونر با ابعاد میانگین ۱۴ الی ۱۶ میکرون مورد استفاده قرار میگرفت. اما بعدها به این دلیل که نیاز به چاپ تصاویر با جزئیات بیشتر و کیفیت بالاتر بود، لازم شد تا ذرات تونر نیز از اندازه های کوچک تری برخوردار گردند. به همین دلیل آنها را تا ابعاد ۸ الی ۱۰ میکرون برای چاپ تصاویر با کیفیت ۶۰۰ dpi کاهش دادند.
کیفیت چاپ تصاویر به دو عاملکاغذ و تونربستگی دارد. چنانچه این دو مورد به دقت انتخاب شوند، از مشاهده تصاویر چاپ شده بر روی کاغذ لذت خواهید برد.
از آنجا که پودر تونر از ذرات بسیار ریز که توسط دستگاه‌های پرتاب باد با سرعت بسیار بالا یا به عبارتی جت هوا تولید می شوند، این ذرات با اشکال مختلف و غیر کروی می باشند. ولی اخیراً شرکت‌هایی این ذرات را در شرایط بخصوصی تولید می‌کنند که نتیجه آن ایجاد دانه های یکسان و بسیار ریزتر از نمونه‌های قبل می باشد.

تونر ریکو 4000
تونر ریکو mp400 vg 

نکات استفاده از تونرهای ریکو:

هنگام استفاده از تونر ریکو اگر پوست یا لباستان به این پودر آغشته شد فورا آن را با آب سرد بشویید. لطفاً توجه داشته باشید که استفاده از آب گرم باعث ذوب شدن ذرات تونر شده و آن را در بافت لباس و یا شیار های پوست فرو می برد. گذر زمان و استفاده از مواد شوینده قوی می تواند لکه ها را از روی پوست پاک کنند. اما پلیمرهای ذوب شده در الیاف لباس برای همیشه باقی خواهند ماند و این لکه ها از روی لباستان پاک نخواهد شد.
تونر ریکو دارای کیفیت های متفاوتی هست که توسط شرکت های مختلف تولید می شوند. این تونرها به صورت بسته بندی های چند گرمی تا کیلویی، برای شارژ کارتریج دستگاه های کپی فروخته می شوند.
هرچند که شارژ کارتریج را به دلیل مشکلات سلامتی و تنفسی هرگز پیشنهاد نمی کنیم. ولی در هنگام خرید لطفاً دقت داشته باشید که از بهترین نمونه تونر ریکو موجود در بازار استفاده کنید. زیرا این محصولات شیمیایی می توانند بسیار خطر آفرین بوده و مشکلات جبران ناپذیر را ایجاد کنند.

 

تناسب کیفیت تونر و عمر دستگاه:

انتخاب وخرید کارتریج تونرمناسب باعث افزایش کارایی و بهینه بودن دستگاه می گردد و طول عمر دستگاه و قطعات کپی لیزری ریکو را افزایش می دهد.
نگهداری تونر ریکو، خارج از دستگاه باید تحت شرایط مناسبی انجام شود. تونرها به رطوبت و نور مستقیم به شدت حساس بوده و باعث خرابی، بی کیفیت شدن و حتی غیر قابل استفاده شدن از آنها می گردد. در صورتی که کاربر دستگاه از خراب بودن تونر مطلع نباشد و تونر را استفاده کند، باعث خرابی بخش های مختلف دستگاه میگردد.

 

تونر ریکو سازگار یا اورجینال؟

داشتن بهترین کیفیت در چاپ با دستگاه های فتوکپی ریکو، استفاده از مواد مصرفی با کیفیت می باشد. از این رو توصیه ما اینست که حدالامکان از تونر اورجینال ریکو استفاده کنید. اگر چه قیمت تونر فابریک نسبت به نسخه تقلبی آن بسیار متفاوت است اما بهتر است برای سلامت کارتریج و دستگاه خود از پودر اصلی استفاده نمایید. در غیر اینصورت اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید می توانید از محصولات طرح و چینی هم استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع تونر ریکو و مطالعه جزئیات فنی هر کدام بهبخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایرانمراجعه کنید.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد