10:19 - 1399/03/21
آگهی های مرتبط

معرفی ماشین های اداری

به تمامی تجهیزات و لوازمی که به‌طور معمول، در ادارات و دفاتر کسب‌ و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد تجهیزات اداری گفته میشود.

معرفی ماشین های اداری

معرفی ماشین های اداری:

تجهیزات اداری (به انگلیسی: Office supplies) گفته می‌شود و می توان گفت امروزه تجهیزات و ماشین های اداری به یکی از بخش های مهم و ضروری یک دفتر کار مدرن تبديل شده است. جهت بهبود عملکرد و دقت و همچنین سرعت در فعالیت های دفتر کار، تعداد زیادی از ماشین آلات استفاده می شود که در موجب افزایش بهره وری و بازده کسب و کار می شود.

این تجهیزات از ابزار های ساده مانند گیره کاغذ، سوزن منگنه، سوراخ‌کن، کلاسور (نوشت‌افزار)، منگنه، قلم (نوشت‌افزار) و کاغذ گرفته تا ماشین های اداری پیشرفته که فعالیت هر اداره و شرکتی بدون وجود آنها غیرممکن است را شامل می شود. علاوه بر اثاثیه و میز و مبلمان دفتر کار به یک سری تجهیزات و ماشین الات اداری مانند رایانه، چاپگر، دورنگار و دستگاه فتوکپی نیاز دارید.

 

وسایل روی میز کار:

شاید در نگاه نخست این وسایل پیش پا افتاده به نظر برسد اما پایه و اساس یک میز اداری، مجهز بودن به وسایل و تجهیزاتی مانند خودکار، کاغذ یادداشت، کلاسور، پوشه و گیره ی کاغذ است به نظر ساده می ایند. البته با توجه به تناسب کارها وسایل روی میز کار در کسب و کار های مختلف با هم متفاوت است.

 

تجهیزات و ماشین الات اداری:

انواع ماشین های اداری در یک دسته بندی کلی به پرینتر یا چاپگر، دستگاه فکس، اسکنر و دستگاه فتوکپی تقسیم می شوند که هر کدام با توجه به مشخصات و کاربردهایی که دارند، می توانند نیازهای مشخصی را در یک اداره برآورده سازند.

 

دستگاه فکس:

دستگاه فکسامکان ارسال و دریافت اسناد کاغذی را با استفاده از خطوط تلفن مهیا می سازد به این صورت که کاغذ را وارد دستگاه کرده و اسکن می شود و سپس از طریق تلفن ارسال می شود.

 

دستگاه کپی:

دستگاه کپییکی از پرکاربردترین دستگاه ها در محیط های مختلف اداری، دفتر کار، شرکت های گرافیکی و غیره می باشد. کار اصلی این دستگاه تهیه نسخه های کاغذی از مدارک و اسناد مانند شناسنامه، کارت ملی، متون و عکس می باشد. دستگاه های فتوکپی در دو نوع لیزری و جوهرافشان ودستگاه کپی رنگیودستگاه کپی سیاه و سفیدطراحی و تولید شده اند.

 

اسکنر:

اسکنر با توجه به طراحی که دارد می تواند یک نسخه دیجیتال از اسناد و مدارک و اطلاعات متنی و تصویری بر روی انواع کاغذها و سطوح مسطح دیگر را فراهم کند.اسکنرهادر انواع مختلفی مانند اسکنر دستی، اسکنر مسطح و اسکنر فیدردار طراحی و تولید شده است.

 

پرینتر:

پرینترها نیز یکی از تجهیزات ضروری شرکت ها و ادارات هستند. کارایی پرینترها چاپ متن و تصاویر گرافیکی سیاه و سفید یا رنگی است.پرینترها در انواع مختلفی مانند پرینترهای جوهرافشان، پرینترهای لیزری، پرینترهای چند کاره، پرینتر سوزنی و پرینترهای قابل حمل برای مصارف و کاربردهای مختلف طراحی و تولید شده اند

 

محصولات زیر نیز جزو ماشینهای اداری و ملزومات اداری هستند:

  • اسکنر
  • بارکدخوان
  • پرینتر
  • دستگاه پلاتر
  • دستگاه ریسو
  • دستگاه فتوکپی سیاه و سفید 
  •  دستگاه فتوکپی رنگی
  • فکس
  • دستگاه پول شمار
  • دستگاه حضور غیاب
  • کاغذ خردکن

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده دستگاه ها و ماشین آلات اداری به بخش فروشگاه بازار چاپ ایران مراجعه کنید . 

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد