آشنایی با عملکردهای دستگاه پرینتر

عملکردهای دستگاه پرینتر و نکات مهم و قابل توجهی را که هنگام خرید پرینتر باید به آن توجه کنید را سعی داریم در این مقاله متذکر شویم تا بهترین دستگاه را برای خود انتخاب و خریداری کنید.

آشنایی با عملکردهای دستگاه پرینتر

آشنایی با نوع رنگ چاپ، در دستگاه پرینتر

چاپ تصاویر یا‌ متون در دستگاه‌ پرینتر، به رنگ سیاه سفید یا رنگی است.

تفاوتی که میان رنگ چاپ تصاویر با ‌متون در دستگاه پرینتر وجود دارد. به نوع چاپ‌، مربوط است. زیرا چاپ رنگی مخصوص تصاویر می‌باشد، در حالی که چاپ سیاه و سفید مخصوص  مدارک یا دست نوشته ‌‌هاست.

 

نوع قلم چاپ در دستگاه های پرینتر:

چاپ در دستگاه پرینتر، توسط قلم های متفاوتی چون: جوهرافشان، سوزنی، لیزری و…. انجام می‌شود.

جوهر افشان:جوهر افشانچاپگری است، که قطعات ریزی از جوهر را بر روی کاغذ پراکنده می‌کند، تا طرحی را ایجاد کند. جوهر دستگاه پرینتر در مخزن کارتریج مخصوص خود ذخیره می‌شود.

پرینتر جوهر افشان اپسون M100

 

چاپگر سوزنی:چاپگر سوزنی، توسط سوزن نازکی با ضربات پی درپی  بر صفحه ی  کاغذ باعث ایجاد حروف نماد دار می‌شود، که کیفیت کار چاپگر سوزنی به دلیل صدای بالای ضربات سوزن دستگاه پرینتر حین کار کاهش می‌یابد. چاپگر سوزنی  به عنوان چاپ کننده ی، دفترچه ها یا بلیط قطار استفاده می‌شود.

 

آشنایی با عملکردهای دستگاه پرینتر:

دستگاه های پرینتردر هر ابعادی از دو بخش اصلی مکانیکی، الکترونی تشکیل شده است. این دو بخش مکانیکی و الکترونی نوع کار دستگاه پرینتر را مشخص می‌کند. طوری که هر بخش از دستگاه پرینتر قطعات مربوط به بخش مهم خود را دارد.

 

بخش الکترونی:بخش الکترونی بیشتر از قطعات کابلی تشکیل شده است.

به گونه ای که‌شامل: کابل یو اس بی و کابل شبکه است، که نوع اتصال به دستگاه پرینتر را نمایش می‌دهد و ارتباط اسناد داده های ذخیره شده  برای اتصال  به دستگاه پرینتر توسط فرمتر به بخش مکانیکی را بیان می‌کند.

 

بخش مکانیکی دستگاه پرینتر:بخش مکانیکی دستگاه پرینتر اجازه ی ورود  کاغذ به‌ دستگاه در حالت چرخش به سمت پایین را صادر می‌کند. تا درام که جز اصلی دستگاه پرینتر بوده بتواند متن را به منظور هدایت بر بدنه ی خود حک کند و به کاغذی که داخل سینی دستگاه پرینتر است متن را منتقل کند.

 

 

نکاتی که در خرید دستگاه پرینتر باید به آن توجه کرد:

هنگام خرید دستگاه پرینتر، به نوع مخزن کارتریج توجه بیشتری کنید، تا در زمان تست، چاپ متن در دستگاه پرینتر با پخش شدگی جوهر روبه رو نشوید. زیرا میزان جوهر مصرفی با توجه به رنگ چاپ در دستگاه پرینتر مشخص می‌شود.

سرعت چاپ دستگاه پرینتر، بیانگر کیفیت دستگاه پرینتر است، زیرا سرعت چاپ‌ سیاه سفید با چاپ رنگی متفاوت است. 

فاکتور بعدی که نیاز به بررسی دارد. مقدار گارانتی دستگاه و قطعات جانبی دستگاه پرینتر بوده است. که کارکرد مفید و عمر تقریبی دستگاه پرینتر را بیان می‌کند.

هرچقدر مصرف جوهر و صدای دستگاه پرینتر، کمتر باشد کیفیت بالاتری در چاپ متون یا تصاویر مشاهده خواهد شد.

 

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع پرینترها و مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایران مراجعه کنید .

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد