00:47 - 1399/10/22
آگهی های مرتبط

معرفی انواع دستگاه های طلاکوب

دستگاه طلاکوب، نوعی چاپ کننده ی طلا می‌باشد، که برای چاپ طلا از رنگ های نقره ای، طلایی و… در حین کار استفاده می‌شود. دستگاه طلاکوب به دلیل دارا بودن یک سیستم هوشمند برای چاپ طلا با ضربات پی درپی جنس طلا را مورد ضربه قرار می‌دهد، تا به برجستگی لازم برای چاپ و طراحی طلا برسد.

معرفی انواع دستگاه های طلاکوب

دستگاه طلاکوب:

در این مقاله قصد داریم، با دستگاه طلاکوب که از شاخه های چاپ ‌صنعت است آشنا شویم و به نوع عملکرد آن بپردازیم . ممکن است که از خودتان بپرسید دستگاه طلاکوب چیست؟ برای آشنایی با دستگاه طلاکوب و قطعات تشکیل دهنده یدستگاه طلاکوببابازار چاپ ایرانهمراه باشید.

 

انواع دستگاه طلاکوب:

دستگاه طلاکوب از گذشته تاکنون دچار تغییرات مختلف از نظر امکانات و عملکرد شده و در نهایت دستگاه طلاکوب در دو دسته ماشینی و دستی تولید شده است.

دستگاه طلاکوب دستی:اولین دستگاه طلاکوبی، که وارد عرصه بازار کار شد. نوع دستی دستگاه طلاکوب بود، زیرا مناسب کار کم در جهت تولید کلمات با لایه نازک طلا بود.دستگاه طلاکوب دستی، با عمل چاپ داغ طلا می‌تواند حروف را برای تشکیل یک کلمه کنار هم قرار دهد، و توسط لایه نازک فویلی کلمات را از جنس طلا بپوشاند. این عمل توسط اهرمی که در دستگاه طلاکوب وجود دارد رخ می‌دهد زیرا اهرم نیاز به یک فشار رو پایین دارد تا دو جلد طلایی را به یکدیگر منطبق کند.

 

دستگاه طلاکوب ماشینی:دستگاه طلا‌کوب ماشینی ساخته شده از سیستم های متفاوتی چون: سیستم روتاری یا تخت بوده است.  

که دستگاه طلاکوب ماشینی به کمک سیستم روتاری  قادر به ترکیب چند رنگ است، تا تیتراژ بالایی از نظر کیفیت چاپ طلا ارائه دهد زیرا سیستم روتاری ساختار ساده ای دارد، که همین امر هزینه به صرفه ای را در جهت چاپ طلا ایجاد کرده. سرعت چاپ داغ حداقل ۲۵ متر بر دقیقه توسط دستگاه طلاکوب ماشینی بوده است.

 

آشنایی با اجزای دستگاه طلاکوب دستی :

اجزایی که در تشکیل دستگاه طلاکوب دستی نقش دارند عبارتند از: اهرم فشار، تنظیم درجه حرارت و ابعاد ورق ها و…

اهرم فشار:اهرم فشار که در قسمت زیرین دستگاه طلاکوب دستی قرار دارد، نیاز به نیروی دست رو به پایین دارد،که فشار کامل را برای محکم کردن دو صفحه جلد طلا ایجاد می‌کند.

محل قرارگیری کلیشه:محل قرارگیری کلیشه مخصوص چاپ طلا با ظرافت کم بوده، زیرا انتقال طرح توسط کلیشه انجام می ‌شود، که نیاز به یک محل کوچک دارد تا صفحه مورد نظر با کلیشه سه میل دچار فشار و برجستگی طلاکوب سرد قرار گیرد و در نهایت تیتراژ بالای طلاکوب جلوه ی خوبی بگیرد.

تنظیم درجه حرارت:طلاکوبی نیاز به حرارت  بالا دارد تا چاپ ورق های طلا توسط انتقال حرارت انجام شود که فشار جک، داغی زیادی که به روش کلیشه به وجود آمده را در سطح مورد نظر تنظیم می‌کند.

 

تفاوت طلاکوبی سرد و گرم:

دستگاه طلاکوب که  در رده ی دستی و ماشینی است  قادر به ساخت طلاکوب گرم و سرد بوده است که شامل تفاوت هایی چون:

طلاکوبی گرم:طلاکوب گرم، توسط فشار بالای کلیشه سه میل بر یک سطح تشکیل شده، تا برجستگی های کمتری داشته باشد و برعکس دارای جلوه ی خوب و زیبایی باشد

طلاکوب سرد:طلاکوب سرد، نیاز به فشار بالا دارد، زیرا توسط یک لایه پوششی که به کمک چسب تشکیل شده بر روی کار اعمال می‌شود، تا به سطح کار نچسبد و برعکس طلاکوب گرم حالت جذبی نداشته باشد. به همین علت قیمت و کیفیت پایین تری  نسبت به طلاکوب گرم دارد.

 

لینک‌های پربازدید:

خرید دستگاه چاپ بنر
خرید دستگاه چاپ پارچه
تهیه ملزومات نمایشگاهی

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد