02:55 - 1399/10/28
آگهی های مرتبط

انواع پلاتر و کاربردشان

پرینتر با ابعاد بزرگ را پلاتر میگویند، این دستگاه بیش تر مورد استفاده مهندسان نقشه کش وگرافیست ها می شود. پلاتر با پرینتر تفاوت دارد که سعی داریم در این مقاله تفاوت های این دو وقسمت های مختلف پلاتر را معرفی کنیم تا بتوانید در هنگام خرید توجه بیش تری به آن ها کنید.

انواع پلاتر و کاربردشان

پلاتر ها دو نوع اند:پلاتر لیزری و پلاتر جوهر افشان

 

پلاتر لیزری:

اگر قصد چاپ تصویر را دارید به شما توصیه می کنم از این نوع پلاتر استفاده نکنید چون کیفیت تصاویر شما را در هنگام چاپ پایین می آورد. این دستگاه برای چاپ متن گزینه بسیار عالی می باشد. از این مدل برای چاپ عکس سیاه وسفید نیز مناسب است.

پلاتر اچ پی مدل دیزاین جت T795

 

پلاتر جوهر افشان:

اگر شما قصدتان از خرید پلاتر چاپ عکس با اندازه و کیفیت بالاست بایدپلاتر جوهر افشانرا برای کار خود تهیه کنید. در این نوع پلاتر نکته قابل توجهی که است این موضوع می باشد که در این پاتتر فقط چهار نوع رنگ وجود دارد (آبی، قرمز، زرد، مشکی) و سایر رنگ ها از ترکیب این چهار رنگ ایجاد می شوند. قیمت پلاتر ها امروزه در بازار از 30تا 60 ملیون می باشد اگر این قیمت برای شما زیاد است می توانید یک پلاتر دست دوم خریداری کنید.

پلاتر اپسون SureColor P6000

 

مواد مصرفی دستگاه های پلاتر:

هزینه موادی که یک پلاتر نیاز دارد ممکن است بسیار بیش تر از هزینه تمام شده برای خرید پلاتر باشد.

جوهر:

جوهرپلاتر از جمله مواری است که در کیفیت عکس خروجی بسیار موثر است، قیمت جوهر پلاتر از قیمت جوهر پرینتر بالاتر می باشد . همیشه سعی کنید هنگام خرید جوهر به کیفیت چاپ، ماندگاری و قیمت توجه ویژه داشته باشید.

 

قطعات پلاتر:

پلاتر ها، قطعات جانبی بسیار زیادی دارند . در هنگام خرید ابتدا ببینید وسایل یدکی مارک که می خواهید بخرید در بازار موجود است یا نه؟ و هم چنین به قیمت آن ها نیز توجه ویژه ای بکنید.

کارتریجیکی از قطعاتی است که در پلاتر ها از ان زیاد استفاده می شود، کارتریج یک حالت مخزن مانند دارد که جوهر در آن نگهداری می شود. کارتریج با توجه به نوع پلاتر استفاده می شود و در دو نوع کارتریج جوهری و کارتریج تونری در بازار موجود است.

 

معرفی یک مدل پلاتر بالاتر:

پلاتر سابلیمیشن:برای چاپ تصویر روی پارچه و ظروف و یک نوع کاغذ خاص به نام سابلیمیشن از این پلاتر استفاده می شود. جوهر این دستگاه نیز خاص است و از هر جوری نمی توان استفاده کرد.

ویژگی پلاتر سابلیمیشن:

  1. تعداد هد ها بین 2تا5 عدد (هر چه تعدا هد بیش تر کیفیت تصویر بالاتر است.)
  2. ابعاد این پلاتر112*190*150 می باشد.
  3. قیمت این پلاتر از 35 میلیون تا 70 میلیون است.

 

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهدهانواع پلاترهاوقطعات و مواد مصرفیپلاترهاو مطالعه جزئیات فنی هر کدام به بخش فروشگاه سایت بازار چاپ ایران مراجعه کنید .

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد