01:10 - 1399/10/29
آگهی های مرتبط

درام چیست؟

اگر بخواهیم از قطعات مهم و کاربردی دستگاه فتوکپی قطعه ای را نام ببریم بدون شک درام در جایگاه خاصی قرار دارد که نبود آن به شکل کاملاً واضح می تواند اختلال خاصی را در فرایند فتوکپی ایجاد کند

درام چیست؟

درام:

 غلتکی که دروندستگاه فتوکپیوجود دارد را احتمالا دیده اید ، به آن درام گفته می شود.

 اگر به هر دلیلی درام با مشکل روبرو شود شما نمی توانید کیفیت بالایی از چاپ را از دستگاه فتوکپی انتظار داشته باشید و توصیه‌بازار چاپ ایرانبه شما این است که همیشه به تمیزی این قطعه دقت بالایی داشته باشید چرا که هرگونه کیفیت پایین در چاپ را به خاطر کثیف بودن درام می توان انتظار داشت.

 و اینگونه حتی اختلال شدیدی را در فرایند چاپ مشاهده خواهید کرد شاید به همین خاطر باشد که تمیز بودن درام همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و حتی در نوع تمیز کردن آن باید دقت و تخصص کافی وجود داشته باشد.

درام دستگاه فتوکپی

 

نکاتی برای رسیدگی و مراقبت از درام :

 و همانطور که می دانید رسیدگی و نگهداری یک قطعه باعث عمر مفید آن و حتی صرفه اقتصادی برای ما می گردد عموماً شاید اتصال درام به تونر را در دستگاه فتوکپی مشاهده کرده باشید به همین خاطر برای تمیز نمودن درام بهتر است حواس خود را به این نوع اتصال جمع کرده و با دقت تمام درام را برای تمیز نمودن از دستگاه خارج کنید.

 اما در برخی شرایط شما باید به تعویض درام نیز فکر کنید و بهتر است برای خرید یک درام خوب وبه کیفیت و استاندارد آن توجه فرمایید تا بتوانید کیفیت چاپ خود را بالا برده و همچنین با استفاده از یک درام استاندارد عمر دستگاه فتوکپی خود را نیز افزایش دهید.

عموماً درام ها با نام های خاصی در بازار عرضه می شود، که هر کدام با برند و دسته خاصی نیز مشخص می‌ شوند و شکل ظاهری آنها استوانه ای شکل می باشد و شما حتی به رنگ های قرمز، سبز و آبی ممکن است آن را دیده باشید.

 

 

درام و سازگاری با محیط زیست:

 شاید این نکته برای شما جالب باشد که درام با طبیعت و محیط زیست در تعامل بوده و هیچگونه ماده سمی را شما نمی توانید در آن پیدا کنید و خاطر نشان میکنم که از جمله وظایف و کارهایی که درام بر روی دستگاه فتوکپی انجام می دهد منتقل کردن تونر بر روی انواع کاغذ می باشد.

زمانی که باید درام را عوض کنید اگر در ابتدای کار چاپ شما کمی کمرنگ تر از حد معمول مشاهده شود حساسیت نشان ندهید، چرا که این امر بعد از تعویض درام کاملاً طبیعی می باشد اما چنانچه بر روی پرینت و یا چاپ خود هرگونه لکه مشاهده کردید، باید به این ماجرا شک کنید که درام شما با ضربه و یا هرگونه خَش قبلاً برخورد داشته است.

 

دقت در تمیز کردن درام:

 متاسفانه برخی از افراد با نحوه تمیز کردن درست و اصولی درام آشنایی ندارند و ممکن است از انواع الکل و یا در بسیاری از موارد از مواد شوینده استفاده میکنند، که این کار صددرصد به ضرر درام تمام شده و می تواند کار آن را با اختلال ویژه روبرو سازد.

الکتریسیته از جمله مواد خاص و مهم برای پوشش درام می باشد چراکه به درام یک نوع بار مثبت می دهد که بتواند کار خود را به نحو احسن به انجام برساند.

 

همچنین شما میتوانید برای مشاهدهانواع درامو مطالعه جزئیات به بخش فروشگاهسایت بازار چاپ ایرانمراجعه کنید.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد