01:48 - 1399/10/29

هات فیوزینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

هات فیوزینگ یکی از قطعات بسیار حساس در دستگاههای فتوکپی می باشد چرا که هر گونه مشکل در این قطعه میتواند به کیفیت پایین چاپ بیانجامد

هات فیوزینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

هات فیوزینگ یا هات هیتر:

 

دستگاه فتوکپیاز جمله وسایلی است که با پیشرفت تکنولوژی نیز توانسته ساختار و عملکرد مفیدتری را ارائه دهد و به ماشین امروز تری تبدیل گردد؛ چرا که تاریخچه قدیمی داشته و همیشه به نحو عالی و بالایی مورد استفاده و کاربرد قرار گرفته است.

عموماً از اجزای  مهم آن می‌توان به کاغذکش؛ مین‌برد، هات فیوزینگ و پاور اشاره کرد که در این مقاله موضوعی که ما میخواهیم مورد بررسی قرار دهیم هات فیوزینگ میباشد. بابازار چاپ ایرانهمراه باشید

 

اما این قطعه خود دو بخش اصلی دارد مانند:

 لامپ تخلیه و رولرهای گرمایی که شاید از خود بپرسید کارایی هر کدام به چه شکل است؟

رول گرمایی

 اصولاً رولر های گرمایی که از نام آن پیداست خاصیت گرمایشی داشته و میتواند به چسبندگی عالی و خوب تونر بر روی کاغذ مورد نظر اشاره داشته باشد، رولر گرمایی از دو جفت غلطک که در مونتاژ فیوز قرار دارد تشکیل می شود پس همانگونه که متوجه شدید نمیتوان هات فیوزینگ را قطعه‌ ای کم اهمیت تلقی نمود.

 امالامپ تخلیهکه شاید شما به نام لامپ کوارتز آن را شنیده باشید عموماً به شکل نور آبی رنگ بسیار قدرتمند دیده میشود که درون خود بخار جیوه را جایگذاری می کند و به واسطه این لامپ عملیات گرما و حرارت دهی با ساختار بهتری کار خود را در هات فیوزینگ به پایان می رساند.

هات رول ریکو

 

اهمیت سرعت در هات فیوزینگ:

به هیچ عنوان نمی ‌توان سرعتی که هات فیوزینگ برای نتیجه کار در نظر دارد را نادیده گرفت چرا که به خاطر همین سرعت بالا در فرایند کار خود باعث می شود که کاغذ مورد نظر با آتش سوزی گریبانگیر نشود و اینگونه از هر نوع آتش و یا ایجاد جرقه کاغذ را دور میکند.

همانگونه که می‌دانید رسیدگی و نگهداری از هر وسیله ای باعث طول عمر مفید آن میشود و در مورد هات هیتر نیز این مسئله کاملاً روشن است که شما  باید به طور برنامه‌ریزی شده از دستگاه فتوکپی خود استفاده کنید و بعد از هر زمان استفاده به تعدادی که خود با آن آشنا هستید نسبت به تعویض هات فیوزینگ مورد نظر غفلت نورزید.

 چرا که اینگونه هم به دستگاه کپی خود اهمیت بالایی داده اید و هم اینکه کیفیت چاپ خود را از دست نداده اید؛ به هر دلیلی اگر پودر تونر به قطعه بچسبد این قدرت رادارد که به دستگاه فتوکپی لطمه جدی وارد آورد و حتی به تعمیر فیوزینگ نیز ختم گردد.

تعویض به موقع هات رول فیوزینگ:

 عموماً نباید تعویض هات هیتر را فراموش کرد چرا که به خاطر نوع کار سختی که در دستگاه برعهده دارد بیشتر نیاز به رسیدگی و اهمیت نسبت به قطعات دارد.

اصولاً شما هنگام خرید هات فیوزینگ باید به کیفیت آن توجه بسیاری داشته باشید چرا که اگر کیفیت را لحاظ نکنید هزینه تعویض و تعمیر آن به مراتب بیشتر خواهد بود و نهایتا نخواهید توانست رضایت کافی از آن را داشته باشید.

حرارت استاندارد هات فیوزینگ:

بهتر است به نحوه حرارت و گرم شدن هات فیوزینگ توجه بسیاری داشته باشید چرا که اگر هرگونه مشکلی در نوع حرارت آن وجود داشته باشد به مراتب هشدارهای زیادی را دریافت خواهید کرد و بدین سبب به دستگاه فتوکپی آسیب نیز وارد خواهد شد.

 اما اگر شما به فرایند گرمای استاندارد در هات فیوزینگ دقت فرمایید علاوه بر طول عمر خوب آن صرفه اقتصادی را نیز در کار خود لحاظ نموده اید و با استاندارد بهتری به کار خود ادامه خواهید داد پس بهتر است به نکات کوچک اما مهم دقت کنید تا از فرایند چاپ خود رضایت کافی و بالایی داشته باشید.

 

لینک های پربازدید:

خرید پرینتر
خرید تونر
خرید جوهر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد